Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg og mannen har gått fra hverandre (eller jeg kastet han ut, siden han har vært utro). Jeg blir boende i huset, siden dette er mitt. Han har satt seg på bakbeina og krever 50/50, men det går jeg ikke med på når gutten er så liten. Hvordan høres dette forslaget ut? Han bor hos meg og er hos faren en dag i uken og annenhver helg. Da tenkte jeg at torsdagen er en fin dag, så han får langhelg når det er hans helg. Jeg syns det er for mye, men de har et veldig godt og nært forhold, selv om han er mye mer knyttet til meg. Anonymous poster hash: c8225...4e2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 For såpass små barn er stabilitet det viktigste og det anbefalte er korte hyppige samvær, ville aldri hatt torsdag til søndag med et så lite barn. To ettermiddager i uken og en overnatting i uka høres bedre ut synes jeg. F.eks far henter i barnehagen og har barnet frem til leggetid mandag og torsdag, overnatting en natt hver helg. Anonymous poster hash: 48c7b...154
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Hos oss hadde det gått helt fint med langhelg, så det må dere nesten se litt an på barnet :-) lykke til! Anonymous poster hash: d5d7d...41c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Ville fulgt anbefalningen til FVK. Anonymous poster hash: 06638...9c5
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 50/50 er ikke anbefalt før skolealder, og ikke engang da er det alltid det fungerer særlig bra. http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Sondag_-du-suger-8186777.html http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Jeg-klarer-ikke-a-bo-like-mye-i-to-ulike-hjem-7952448.html Anonymous poster hash: 48c7b...154
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 For såpass små barn er stabilitet det viktigste og det anbefalte er korte hyppige samvær, ville aldri hatt torsdag til søndag med et så lite barn. To ettermiddager i uken og en overnatting i uka høres bedre ut synes jeg. F.eks far henter i barnehagen og har barnet frem til leggetid mandag og torsdag, overnatting en natt hver helg. Anonymous poster hash: 48c7b...154 Jeg likte den mye bedre, men det kommer han aldri til å gå med på! Han kommer heller til å kreve hovedomsorgen da og det kommer jeg ikke til å klare Anonymous poster hash: c8225...4e2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 For såpass små barn er stabilitet det viktigste og det anbefalte er korte hyppige samvær, ville aldri hatt torsdag til søndag med et så lite barn. To ettermiddager i uken og en overnatting i uka høres bedre ut synes jeg. F.eks far henter i barnehagen og har barnet frem til leggetid mandag og torsdag, overnatting en natt hver helg. Anonymous poster hash: 48c7b...154 Jeg likte den mye bedre, men det kommer han aldri til å gå med på! Han kommer heller til å kreve hovedomsorgen da og det kommer jeg ikke til å klare Anonymous poster hash: c8225...4e2 Hvorfor skulle han få hovedomsorg da, er det han som har tatt seg mest av barnet til nå, er du uskikket på noen måte? Det er sjelden, uhyre sjelden, far får hovedomsorgen for et lite barn om mammaen er normalt oppegående, som regel er det mor som har hoveddelen av permisjonen og som regel er det da mor barnet er mest knyttet til og som naturlig nok får hovedomsorgen. Det skal mye til at utfallet av en rettssak blir annerledes. Vet selv om en pappa som gikk rettens vei for å få hovedomsorgen på anbefaling fra barnevernet fordi mor er psykisk syk, stadig innlagt og driver stor grad av selvmedisinering (fremstår som dopet pga overforbruk av sobril o.l.), han fikk 50/50 i retten for deres 6-åring. Anonymous poster hash: 48c7b...154
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #8 Skrevet 9. oktober 2015 For såpass små barn er stabilitet det viktigste og det anbefalte er korte hyppige samvær, ville aldri hatt torsdag til søndag med et så lite barn. To ettermiddager i uken og en overnatting i uka høres bedre ut synes jeg. F.eks far henter i barnehagen og har barnet frem til leggetid mandag og torsdag, overnatting en natt hver helg. Anonymous poster hash: 48c7b...154 Jeg likte den mye bedre, men det kommer han aldri til å gå med på! Han kommer heller til å kreve hovedomsorgen da og det kommer jeg ikke til å klare Anonymous poster hash: c8225...4e2 Hvorfor skulle han få hovedomsorg da, er det han som har tatt seg mest av barnet til nå, er du uskikket på noen måte? Det er sjelden, uhyre sjelden, far får hovedomsorgen for et lite barn om mammaen er normalt oppegående, som regel er det mor som har hoveddelen av permisjonen og som regel er det da mor barnet er mest knyttet til og som naturlig nok får hovedomsorgen. Det skal mye til at utfallet av en rettssak blir annerledes. Vet selv om en pappa som gikk rettens vei for å få hovedomsorgen på anbefaling fra barnevernet fordi mor er psykisk syk, stadig innlagt og driver stor grad av selvmedisinering (fremstår som dopet pga overforbruk av sobril o.l.), han fikk 50/50 i retten for deres 6-åring. Anonymous poster hash: 48c7b...154 Neida, jeg var hjemme utover permisjonen også. Vi har ei jente på skolen også og var hjemme utover permisjonen med henne også. Jeg tjener bedre enn han og sitter igjen med boet som er vegg i vegg med skolen nesten. Men han kan lyve så alle trur på han og kommer til å gjøre hva som helst for å få det som han vil Anonymous poster hash: c8225...4e2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #9 Skrevet 9. oktober 2015 Dere må på mekling på fvk, det må alle som har barn sammen. Der vil de fortelle mannen hva som er anbefalt og hva som ikke er anbefalt. Så lenge du sier nei til 50/50 vil fvk støtte deg på det. Da er alternativet å dra deg til retten, og der vil han heller ikke få 50/50. Her har mødrene en fordel(heldigvis eller dessverre, alt ettersom) ved brudd. Anonymous poster hash: dc4a9...ee8
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Ville heller ikke hatt torsdag til søndag. Viktigere med små, hyppige drypp. Ville ha foreslått onsdag som fast ukedag, så det er kortest mulig tid mellom dryppene, og hatt "kort helg", dvs overnatting bare lørdag til søndag nå i starten. Så kan man utvide til å inkludere fredag etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #11 Skrevet 9. oktober 2015 mine barn var 13mnd, 2,5 år og 4,5 år når jeg og faren gikk fra hverandre, de bodde fast hos meg, og de 2 elsde var hos faren torsdag til mandag og minste bare helgen,funket helt fint for oss og ingen av de tok skade av det, de er trygge gutter alle 3 og knyttet til både meg og faren, de er idag 15,13 og snart 12 og nå har vi hatt 50/50 snart i 3 år og funker bra det også Anonymous poster hash: d24a7...558
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #12 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg og mannen har gått fra hverandre (eller jeg kastet han ut, siden han har vært utro). Jeg blir boende i huset, siden dette er mitt. Han har satt seg på bakbeina og krever 50/50, men det går jeg ikke med på når gutten er så liten. Hvordan høres dette forslaget ut? Han bor hos meg og er hos faren en dag i uken og annenhver helg. Da tenkte jeg at torsdagen er en fin dag, så han får langhelg når det er hans helg. Jeg syns det er for mye, men de har et veldig godt og nært forhold, selv om han er mye mer knyttet til meg. Anonymous poster hash: c8225...4e2 Det kommer an på barnet. Ser det ut som at han trives med ordningen sånn den er nå? Du sier at han har et nært forhold til faren sin, det er jo et veldig godt utgangspunkt. Det viktigste for barna er at de har forutsigbarhet og rutine. Derfor ville jeg ikke tatt lett på å gjøre om på en ordning. Anonymous poster hash: bedac...295
februarprins2013 Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 alt for mye etter min meningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå