Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Først. Vi SKAL ringe veterinær når de åpner. Er litt bekymret så spør her om noen har erfaring mens vi venter. Hunden min har haltet en stund litt av og på. Flere turer til veterinær. De fant en liten forkalkning i ene benet men dyrlegen var tvilende til at den kunne gjøre han SÅ halt, han haltet veldig mandag kveld. Selvsagt er noen hunder ekstra sensitiv sa han men han hadde mistanke om betennelse i et ledd. Han fikk metacam som han skal gå på en kort periode for å se om han blir haltfri etter endt behandling. Etter det blir det en mer langvarig behandling om det kommer tilbake. Så til problemet. Han har i natt kastet opp, hatt diaré og det kommer litt blod på slutten når han bæsjer. Han har matlyst og er i god form. Dette er en ikke så vanlig bivirkning står det på pakningsvedlegget og at i de fleste tilfeller blir problemet borte ved å avslutte behandling. Min bekymring nå er jo at han kanskje vil reagere slik på annen smertelindring også. Hva gjør vi da? I tillegg så er jeg jo bekymret for at plagene ikke blir borte. Noen som har erfaring med metacam og annen smertelindring/betennelsesdempende hos hund? Anonymous poster hash: 091c3...289
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Har brukt mye metacam, men aldri hatt bivirkninger. Jeg tenker at du ikke skal bekymre deg for mye for om hunden din heller ikke tåler annen smertelindring, men at du bør få en hurtigtime hos veterinær for å utelukke andre ting ved oppkast sammen med blodig avføring. Min kom inn med mistanke om magevrenging, men hadde spist kongler og småstein og måtte opereres, da han hadde samme symptomer. Hvis han må i narkose så be om en skikkelig undersøkelse av haltingen samtidig. Lykke til. Anonymous poster hash: 938a5...895
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Har du stor eller liten hund? Veldig mange veterinærer skriver ut alt for store doser til små hunder. Anonymous poster hash: 1071a...a4b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Aldri opplevd det du beskriver. Kan alt annet utelukkes? (F.eks at den har fått tak i bein etter middag og spist osv). Hvis hunden ikke tåler smertelindring, får dere enten ta avgjørelsen om avliving, eller la den lide seg gjennom det hvis det bare er snakk om noen uker. Uansett, ville jeg ikke gitt en hund slik smertelindring mer enn noen uker av gangen. Da er det bedre å avlive Anonymous poster hash: d8f8b...058
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Har brukt mye metacam, men aldri hatt bivirkninger. Jeg tenker at du ikke skal bekymre deg for mye for om hunden din heller ikke tåler annen smertelindring, men at du bør få en hurtigtime hos veterinær for å utelukke andre ting ved oppkast sammen med blodig avføring. Min kom inn med mistanke om magevrenging, men hadde spist kongler og småstein og måtte opereres, da han hadde samme symptomer. Hvis han må i narkose så be om en skikkelig undersøkelse av haltingen samtidig. Lykke til. Anonymous poster hash: 938a5...895 Var hos vet. Han hadde ikke mistanke om at det var noe annen sykdom. Fikk resept på ny medisin (rimadyl) som vi skal prøve når magen stabiliserer seg. Han var ikke veldig bekymret og hunden vil gå tur og både drikker og spiser så alvorlig sykdom utelukket de. HI Anonymous poster hash: 091c3...289
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Har du stor eller liten hund? Veldig mange veterinærer skriver ut alt for store doser til små hunder. Anonymous poster hash: 1071a...a4b Middels. Det står også dosering i forhold til vekt på pakningsvedlegget og det stemte med det veterinær hadde skrevet også. Anonymous poster hash: 091c3...289
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Aldri opplevd det du beskriver. Kan alt annet utelukkes? (F.eks at den har fått tak i bein etter middag og spist osv). Hvis hunden ikke tåler smertelindring, får dere enten ta avgjørelsen om avliving, eller la den lide seg gjennom det hvis det bare er snakk om noen uker. Uansett, ville jeg ikke gitt en hund slik smertelindring mer enn noen uker av gangen. Da er det bedre å avlive Anonymous poster hash: d8f8b...058 Han har ikke spist noe rart. Har han i kort bånd fordi han skal ta det med ro på tur så har oversikt over hva han gjør. Forkalkningen han har er minimal og ikke avlivningsgrunn i følge vet. Det finnes langt bedre produkter for hund når det gjelder forkalkning. Nå er det jo mistanke om betennelse. (Han forstuet en fot for seks uker siden og kan ha avlastet den foten feil) Hunden er bare 7 år og i generell veldig god form. Han skal ha en kur med dette for å se om det faktisk var en betennelse som gjør han halt. Viser det seg at han begynner å halte igjen så skal han over på depottablett. Selvsagt holder jeg ikke liv i hunden hvis han har unødvendig vondt. Men vi prøver selvsagt å behandle før vi tar stilling til om han har et godt liv. Anonymous poster hash: 091c3...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå