Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Lang historie kort: For en del år siden reiste jeg til England for å studere. Der traff jeg en da vidunderlig engelskmann. Det gikk ett år før han endelig fikk seg en jobb i Norge og vi flyttet sammen. Alt var fantastisk - i noen måneder. Han ble agressiv, og angrep meg fysisk ett par ganger før jeg klarte å dra fra han. Politiet var inni bildet, og han fikk besøksforbud for meg. Han dro tilbake til England, men jeg fikk vite at han i går kom tilbake til Norge. Dette fra hans mor. Jeg kontaktet da politiet og spurte om råd. De sa at siden han dro ut av landet ble besøksforbudet kansellert. De trodde vel ikke at han ville komme tilbake til Norge. Nå skal det sies at han har fått en jobb på den andre siden av landet enn jeg bor. Politiet sier at de kan ikke sette inn ett nytt besøksforbud før han har truet/angrepet meg igjen pga at han var i utlandet ( England). Anonymous poster hash: 798f6...d32
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Slik lovverket er i dag så gir det dessverre ikke nok beskyttelse for personer som er utsatt for trakassering eller trusler. Godt du allerede har vært i kontakt med politiet. Noter datoen du snakket med politiet i tilfelle det er nødvendig å vise til senere. Om han tar kontakt med deg på noen som helst måte, enten direkte personlig, sms, mail, telefon, brev, eller indirekte via andre, så ta vare på all dokumentasjon! Om han forsøker å ta kontakt med deg skriver du en sms til ham hvor du saklig skriver at du viser til tidligere besøksforbud, og at om han på noen som helst måte forsøker å kontakte eller komme nær deg eller noen av dine kjente så kommer du til å gå til politiet igjen. Om han prøver å kontakte deg på noen som helst måte tar du igjen kontakt med politiet, gå til politistasjonen og vis dem sms (eller hva du enn har fått) og så ber du om at det blir journalført at han forsøker å kontakte deg igjen. Håper mannen holder seg langt unna deg for evig og alltid! Var det moren hans som kontaktet deg og fortalte han er kommet tilbake til Norge? Gjorde hun det for å advare deg? Anonymous poster hash: fe3c4...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå