Gå til innhold

Tanker og følelser :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vilke tanker og følelser satt du med når du skulle bli mamma for første gang ? ..

Jeg og samboer har prøvd lenge å få barn nå er jeg endelig gravid og det ser ut til at spiren sitter denne gangen, vi har gledet oss enormt mye til dette i veldig lang tid .. Likevel bekymrer jeg meg mye , blir jeg en god mamma ?? Hvordan blir tiden etter fødsel? Osv .. Tankene svirrer rundt alt mulig, er dette normalt, hvordan hadde du det ? .. Jeg gleder meg enormt og føler Meg så klar og samboer er fantastisk , likevel finner jeg ting og bekymre meg over . Er spent lykkelig og redd på samme tid .

Anonymous poster hash: f896a...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, slik er det å bli forelder. Den største gleden i verden, samtidig som det dukker opp masse nye ting å bekymre seg over.

Det eneste tipset jeg har er å gi deg lov til å også være bekymret. Graviditet og det å være mamma er ikke bare rosenrødt. Noen ganger er det også slitsomt

Skrevet

Jeg tror det er veldig normalt med slike tanker. Det er viktig å gi de plass og kjenne på disse følelsene også. Hvis det føles overveldende etter hvert, ville jeg tatt det opp med jordmor når du skal på kontroller fra uke 24. Dere kan sammen passe på at det ikke får utvikle seg til barsels-/fødselsdepresjon.

Skrevet

Takk for svar .. Heldigvis har jeg samboer og snakke litt med også om tankene mine .. Har mest gode tanker da, men det er klart og bli mor for første gang er lit skummelt også , det blir en helt ny rolle og sette Seg inn i .. Ja skal benytte meg av jordmor og passe på og spørre om alt jeg lurer på osv, og dele tankene mine , godt med litt oppmuntring :)

Anonymous poster hash: f896a...0b4

Skrevet

Dette er nok helt normale tanker og følelser ja. Har hatt det/har det på samme måte selv etter å endelig ha blitt gravid etter lang lang prøving. :) Det viktigste er at du får snakket om dette med mannen din, familie eller venner. Er fort gjort å føle seg litt alene om graviditeten dersom det er bare du ligger våken om natten og grubler uten å si noe til noen. Jeg har heldigvis en fantastisk mann som er en god samtalepartner også har jeg mor på telefonisk avstand hvor jeg også får noen tilbakemeldinger. Så det fungerer supert! Nå gleder vi oss veldig til den lille babyen vår skal komme om noen måneder. <3 Lykke til, alt ordner seg! :)

Anonymous poster hash: aa3b9...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...