Gå til innhold

Hvor mye brus drikker du om dagen / i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste delen av graviditeten og nå første måneden etter fødselen har det gått utrolig mye i cola, skal vel ikke legge skjul på at de verste dagene har det gått 4-5 colabokser om dagen. Prøver nå å begrense til en 1,5L flaske cola fordelt på helgen :)

Men hva er normal mengde brus å drikke? Hvor mye drikker du?

Anonymous poster hash: 800d2...a2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker ikke noe. Helt unødvendig å drikke brus.

Konsentrer deg om å spise riktig så trenger du ikke å drikke så mye brus. Det er så mye syre i brus at det tapper deg for viktige mineraler, og du trenger alt du har nå - enten du ammer eller ikke. Kroppen din skal bygge seg opp etter svangerskapet.

Ikke bra med slike avhengigheter, du risikerer å overføre det til barnet ditt. Men du er på god vei til å slutte, eller få et fornuftig forbruk, siden du har begynt å kutte ned :)

Anonymous poster hash: 61247...fa1
Skrevet

Absolutt ingenting. Verste som finnes. Orker ikke tanken engang på å fylle opp kroppen med så mye kalorier og dritt for ingenting. Drikker vann og koser meg heller med litt sjokolade i helgene.

Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i kullsyre. Kan drikke 1-4 halvlitere i måneden kanskje, varierer veldig. Men da jeg var gravid med sistemann gikk det ei flaske til dagen :o

Anonymous poster hash: eb5d4...eaa

Skrevet

Har cola i drinken på lørdager :) 

Anonymous poster hash: 7adf2...073
Skrevet

Kanskje to glass Pepsi Max i måneden. Har kuttet ned fra hver fredag og lørdag til et glass annenhver lørdag. Synes det er så godt til lørdagsmiddagen.

Anonymous poster hash: 37fe8...843

Skrevet

Ca 1 liter cola zero hver dag.

Anonymous poster hash: ad86d...20b

Skrevet

i snitt : ingenting.

Kan være godt med et glass cola eller noe til veldig krydret mat, men ellers frister det sjeldent.

Jeg drikker når jeg er tørst. Og vann er det beste til det.

Skrevet

Drikker altfor mye! Da jeg var gravid, en halvliter Pepsi Max hver fredag. Etter fødsel, 1 liter hver dag..

Anonymous poster hash: 9b8af...caf

Skrevet

Drikker normalt store mengder Pepsi Max! Nå når jeg er gravid så prøver jeg å holde det til et par glass til middagen. På jobb så drikker jeg vann og det samme på kvelden etter middag. Men er veldig glad i Pepsi Max'en altså! <3

Anonymous poster hash: 86e26...5ef

Skrevet

Ingenting. Det er ALTFOR søtt, klissete, og jeg liker ikke kullsyre. Og så liker jeg ikke tanken på å fylle kroppen med sånt.

Anonymous poster hash: c3e9b...c81
Skrevet

Alt for mye. Men gud så godt det er med pepsi max😀😀

Anonymous poster hash: a22ff...ad0

Skrevet

Ingenting. Hvordan kan du by kroppen din alt det sukkeret?!

Skrevet

Ingenting. Drikker kun brus i selskap/bursdag.

Anonymous poster hash: d0444...fb3
Skrevet

Drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen. Er helt avhengig av de og drikker kun Pepsi Max. Har gjort det siden yngste ble født for 6,5 år siden...

Anonymous poster hash: 8fb62...611

Skrevet

1-2 flasker Solo super i uka. Store flasker altså

Skrevet

Drikker en halv liter cola fordelt utover dagen. Elsker masse kullsyre og selvfølgelig sukker...

Anonymous poster hash: 0d017...306

Skrevet

Ingenting.

I november er det tre år siden sist jeg drakk brus (og spiste smågodt).

Anonymous poster hash: be3ab...2f4

Skrevet

Drikker ca 1 liter brus i løpet av året.

Anonymous poster hash: d06fb...348
Skrevet

Jeg drikker kanskje så mye som en liter brus i året. Alt er av typen økologisk limonade eller lignende og vanligvis så deler jeg og mannen en 0,33 flaske.

Anonymous poster hash: 12417...9f1

Skrevet

Ikke så mye. Hittil i år har jeg totalt drukket 1,5 liter cola, og 2-3 iste på ferie i syden.

Anonymous poster hash: a497a...46e

Skrevet

hver dag 1-5 glass cola zero

Skrevet

Rundt tre liter i uka. Cola.

Anonymous poster hash: 471a3...288

Skrevet

For ett år siden: 1,5 liter lettbrus hver dag

Nå: Ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...