Gå til innhold

Trøtt å energiløs, hva feiler det meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt flere blodprøver hos legen, jernlager, hb, sink, b12, stoffskifte osv. Alle prøver er fine.

Alikevell er jeg energiløs å trøtt store deler av dagen. Jeg våkner 7, går på jobb, kommer hjem rundt 17, lager middag å spiser middag også sover jeg ofte på stua når jeg bare skal hvile meg litt fordi jeg er så sliten å klar.

Jeg prøver å holde meg våken så lenge jeg klarer men energien er helt borte. Alt er et stort ork.

Ender som oftest at jeg går å legger meg kl 21 samtidlig som mitt eldste barn.

Jeg er ikke trist eller nedstemt, har før hatt depresjon. Jeg er gla å føler glede, jeg ser frem til fremtiden og slike ting så jeg vet det ikke er det.

Er bare så lei av å være trøtt å sliten :( Føler at jeg tenker på er å få nok søv å tankene går i en bekymring hvorfor jeg har det slik så si store deler av min arbeidsdag.

Anonymous poster hash: acdfd...c3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøtt OG energiløs, herregud kvinnfolk!!!! 😠

Anonymous poster hash: fc2f7...250

Skrevet

Hva lå B12 på? Testet de også MMA?

Om MMA er lavt kan du ha (langvarig) B12 mangel, selv om verdien din her var i grenseland.

Jeg testet "litt i grenseland" på B12 over lang tid, selv om jeg tok B12 i tablettform hver dag. Etter at legen til slutt tok meg på alvor (jeg brast ut i gråt på legekontoret, trodde jeg var utbrent) ble også MMA testet.

Denne viste at jeg hadde en reell mangel på B12, og hadde hatt det en stund. Jeg fikk mange injeksjoner den følgende uka, og får det fast nå.

Jeg er en nytt menneske! :)

Anonymous poster hash: 78e78...1ac

Skrevet

Jeg har tatt flere blodprøver hos legen, jernlager, hb, sink, b12, stoffskifte osv. Alle prøver er fine.

Alikevell er jeg energiløs å trøtt store deler av dagen. Jeg våkner 7, går på jobb, kommer hjem rundt 17, lager middag å spiser middag også sover jeg ofte på stua når jeg bare skal hvile meg litt fordi jeg er så sliten å klar.

Jeg prøver å holde meg våken så lenge jeg klarer men energien er helt borte. Alt er et stort ork.

Ender som oftest at jeg går å legger meg kl 21 samtidlig som mitt eldste barn.

Jeg er ikke trist eller nedstemt, har før hatt depresjon. Jeg er gla å føler glede, jeg ser frem til fremtiden og slike ting så jeg vet det ikke er det.

Er bare så lei av å være trøtt å sliten :( Føler at jeg tenker på er å få nok søv å tankene går i en bekymring hvorfor jeg har det slik så si store deler av min arbeidsdag.

Anonymous poster hash: acdfd...c3a

Trøtt OG energiløs

Anonymous poster hash: b7198...049

Skrevet

Jeg fikk samme svar fra legen; alle prøver er kjempefine. Så ble jeg tipset (her inne faktisk) om å få utskrift av blodprøver. Det viste seg at akkurat lå innenfor, dvs at jeg hadde veldig lave verdier på Ferritin og D-vitamin. 

Leger ser seg ofte blinde på "normalverdiene" og gidder ikke engang opplyse om at man har lavt jerninnhold og bør ta jerntabletter.

Nå har jeg tatt jern, c-vitamin og d-vitamin en stund og jeg føler meg mye bedre.

Anonymous poster hash: eb7ec...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...