Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vet ikke hva du har prøvd, men bæsje på potte? Eller en sånn med trapp du setter oppå do. La han gå uten truse og bukse hjemme, kanskje han ikke vil bæsje på gulvet . Si at han må gå med bleie hvis han ikke bæsjer på do (dette er et råd som kan bære helt galt avsted, jeg vet, men bæsjetruser er virkelig pjuk hvis det skjer ofte..). Noen barn velger å bæsje i bleia lenge etter at de egentlig har kontroll. Anonymous poster hash: c53fb...356
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vet ikke hva du har prøvd, men bæsje på potte? Eller en sånn med trapp du setter oppå do. La han gå uten truse og bukse hjemme, kanskje han ikke vil bæsje på gulvet . Si at han må gå med bleie hvis han ikke bæsjer på do (dette er et råd som kan bære helt galt avsted, jeg vet, men bæsjetruser er virkelig pjuk hvis det skjer ofte..). Noen barn velger å bæsje i bleia lenge etter at de egentlig har kontroll. Anonymous poster hash: c53fb...356 Har prøvd det meste du har skrevet ... Er så fortvilt vetikke hva jeg skal finne på... Dem sa i barnehagen at dem nå begynne å ha bleie på han...fordeom det bare er snakk om bæsj Anonymous poster hash: 3aab4...586
meg-og-mine Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Står han å tisser ? Isåfall, be han sitte hver gang han skal tisse :-) Vår sønn er ofte slik at han skal gå på do for at han må tisse også 2min etterpå må han på do igjen fordi han registrerte ikke at han måtte jo faktisk bæsje også.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Står han å tisser ? Isåfall, be han sitte hver gang han skal tisse :-) Vår sønn er ofte slik at han skal gå på do for at han må tisse også 2min etterpå må han på do igjen fordi han registrerte ikke at han måtte jo faktisk bæsje også. Han sitter alltid å tisser,utenom når vi er ute i skogen da må han stå. Er det ingen andre som har hatt dette problemet? Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vet ikke hva du har prøvd, men bæsje på potte? Eller en sånn med trapp du setter oppå do. La han gå uten truse og bukse hjemme, kanskje han ikke vil bæsje på gulvet . Si at han må gå med bleie hvis han ikke bæsjer på do (dette er et råd som kan bære helt galt avsted, jeg vet, men bæsjetruser er virkelig pjuk hvis det skjer ofte..). Noen barn velger å bæsje i bleia lenge etter at de egentlig har kontroll. Anonymous poster hash: c53fb...356 Har prøvd det meste du har skrevet ... Er så fortvilt vetikke hva jeg skal finne på... Dem sa i barnehagen at dem nå begynne å ha bleie på han...fordeom det bare er snakk om bæsj Anonymous poster hash: 3aab4...586 Det skjønner jeg godt. Trusa og buksa beskytter ikke så godt, det vil bli en del tarmbakterier i bhg. Dessuten ikke gøy å være han som bæsjer i trusa hver dag.. Sier han noe selv om hva som skjer? Anonymous poster hash: c53fb...356
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Den yngste er jo fremdeles en del yngre enn 3-åringen din var da han sluttet for et halvt år siden? Hvor gammel er han? Kanskje han ikke er klar ennå. Du kan jo sette på han bleie igjen og prøve igjen om noen uker eller måneder. Anonymous poster hash: ef1e8...7d7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vet ikke hva du har prøvd, men bæsje på potte? Eller en sånn med trapp du setter oppå do. La han gå uten truse og bukse hjemme, kanskje han ikke vil bæsje på gulvet . Si at han må gå med bleie hvis han ikke bæsjer på do (dette er et råd som kan bære helt galt avsted, jeg vet, men bæsjetruser er virkelig pjuk hvis det skjer ofte..). Noen barn velger å bæsje i bleia lenge etter at de egentlig har kontroll. Anonymous poster hash: c53fb...356 Har prøvd det meste du har skrevet ...Er så fortvilt vetikke hva jeg skal finne på... Dem sa i barnehagen at dem nå begynne å ha bleie på han...fordeom det bare er snakk om bæsj Anonymous poster hash: 3aab4...586 Det skjønner jeg godt. Trusa og buksa beskytter ikke så godt, det vil bli en del tarmbakterier i bhg. Dessuten ikke gøy å være han som bæsjer i trusa hver dag.. Sier han noe selv om hva som skjer? Anonymous poster hash: c53fb...356 Ja skjønner at han må bruke bleie der siden han bødjer i trusa .. Men må jo finne ut hvordan jeg skal løse dette.. Han bruker jo ikke bleie på natta å har ingen uhell me tissing.. Men skal jeg bare begynne med bleie igjen..? Føler jeg har prøvd alt.. Han har ikke sagt noe når det skjer han sier barr æsj vi må ta bæsjen bort mamma... Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Min datter sluttet med bleie i 3 årsalderen, men hun klarte ikke bæsje på do. Endte med at vi tok på bleie når han sa ifra at hun måtte bæsje. Hun sluttet med dette når hun var fire. Det er jo i grunn veldig unaturlig å sitte på et do å bæsje... Helt feil for kroppen. Så det er jo ikke rart de plages med det... Anonymous poster hash: 9689c...d16
meg-og-mine Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Står han å tisser ? Isåfall, be han sitte hver gang han skal tisse :-) Vår sønn er ofte slik at han skal gå på do for at han må tisse også 2min etterpå må han på do igjen fordi han registrerte ikke at han måtte jo faktisk bæsje også. Han sitter alltid å tisser,utenom når vi er ute i skogen da må han stå. Er det ingen andre som har hatt dette problemet? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Kan fortsatt være slik at han faktisk ikke er moden for bleie slutt enda, han er jo bare 3år. Mange er ikke moden eller klare for å holde på urin og bæsj før de er 4-5år. Jeg forstår det kan være en kjedelig ting men jeg tror kanskje dere må ha tolmodigheten med dere å prøve lage gode rutiner på dette med å gå på do :-) Dra i gang den kreative delen, få det til å bli "gøy" å gå på do. Legg bøker osv som kan bidra til at han vil sitte litt lengre på do enn bare et min eller to. Samtidlig, ikke legg så mye energi i dette med at han bæsjer på seg, prøv å lag så lite oppmerksomhet rundt det. Etter hvert vil dette forhåpenligvis gå seg til, men jeg ville ikke ha stresset så veldig mye med dette før 1-2år. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Hadde samme problem med gutten min. Jeg tok på han en løs pysj bukse uten truse under. Når han da bæsja så rulla den nedover beine innenfor buksa, det var tydeligvis så ekkelt at etter det bæsja han aldri i buksa igjen. Hadde prøvd alle mulig bestikkelser først uten hell. Anonymous poster hash: b1c96...8c4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Takker foe svar alle dere ❤ har prøvd det meste dere har skrevet.. Så vet hva jeg skal gjøre.. Må vel bare ha bleie på om dagen å be han si ifra når han må bæsje Anonymous poster hash: 3aab4...586
Ladybugg Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Min gutt på 2 1/2 år sluttet med bleie I sommer. Og vi har slitt med det samme. Men oppmuntret til å sitte på do, spilt spill og lest bok. Og nå ser det ut å løsne for han
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 To av mine var sånn. Veldig slitsomt. Jeg fulgte dem med argusøyne og klarte etterhvert å lese når de skulke bæsje. Du kan se det på de - i ansiktet, måten de beveger seg på, om de lurer på å gjemme seg vekk. Så jeg et tegn var det bare å styrte avgårde tilnærmede toalett. Når du begynner å følge medl litt finner du kanskje ut at de bæsjer til noenlunde faste tider også. Problemet til mine var at de ikke fikset helt å bæsje på do og derfor heller ikke hadde lyst til å gjøre det. Vi måtte bare hjelpe de over kneiken, og når de først hadde klart å bæsje på do noen få ganger, da gikk det ikke lenge før de sluttet å gjøre det i trusen. Anonymous poster hash: 5c369...d64
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 Anbefaler deg å prøve med en liten krakk foran do, slik at han når nedi med beina når han sitter på do. Sittestillingen blir bedre, og det blir enklere å få til bæsjinga. Jeg er godt voksen av år, men kort i beina, og misliker å sitte på høy do. Liker å ha fotfeste. Anonymous poster hash: ac29d...e9b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #16 Skrevet 9. oktober 2015 To av mine var sånn. Veldig slitsomt. Jeg fulgte dem med argusøyne og klarte etterhvert å lese når de skulke bæsje. Du kan se det på de - i ansiktet, måten de beveger seg på, om de lurer på å gjemme seg vekk. Så jeg et tegn var det bare å styrte avgårde tilnærmede toalett. Når du begynner å følge medl litt finner du kanskje ut at de bæsjer til noenlunde faste tider også. Problemet til mine var at de ikke fikset helt å bæsje på do og derfor heller ikke hadde lyst til å gjøre det. Vi måtte bare hjelpe de over kneiken, og når de først hadde klart å bæsje på do noen få ganger, da gikk det ikke lenge før de sluttet å gjøre det i trusen. Anonymous poster hash: 5c369...d64 Takk for tips. Som regel bæsjer han i bhg:p Så får begynne å gjøre det i helga Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #17 Skrevet 9. oktober 2015 Anbefaler deg å prøve med en liten krakk foran do, slik at han når nedi med beina når han sitter på do. Sittestillingen blir bedre, og det blir enklere å få til bæsjinga. Jeg er godt voksen av år, men kort i beina, og misliker å sitte på høy do. Liker å ha fotfeste. Anonymous poster hash: ac29d...e9b Han har et eget lite mini fo på hannes størrelse Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #18 Skrevet 9. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Står han å tisser ? Isåfall, be han sitte hver gang han skal tisse :-) Vår sønn er ofte slik at han skal gå på do for at han må tisse også 2min etterpå må han på do igjen fordi han registrerte ikke at han måtte jo faktisk bæsje også. Han sitter alltid å tisser,utenom når vi er ute i skogen da må han stå. Er det ingen andre som har hatt dette problemet? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vi har problemet, men vår ber om å få bleie når hun skal bæsje, og går uten ellers... Jeg har prøvd alt. Får hun ikke bleie, så kommer det ingenting, og det vil ikke føre til annet enn forstoppelse. Vi har tenkt at det går seg til av seg selv :-) Anonymous poster hash: 344a3...e2a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #19 Skrevet 9. oktober 2015 Min 3åring har vært bleiefri i en halv år nå. Han sier ifra vær gang han nå tisse å han har ingen uhell med tissinga.. Men når det gjeller numner 2 så kommer det alltid i trusa.. Hjelp hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Står han å tisser ? Isåfall, be han sitte hver gang han skal tisse :-) Vår sønn er ofte slik at han skal gå på do for at han må tisse også 2min etterpå må han på do igjen fordi han registrerte ikke at han måtte jo faktisk bæsje også. Han sitter alltid å tisser,utenom når vi er ute i skogen da må han stå. Er det ingen andre som har hatt dette problemet? Anonymous poster hash: 3aab4...586 Vi har problemet, men vår ber om å få bleie når hun skal bæsje, og går uten ellers... Jeg har prøvd alt. Får hun ikke bleie, så kommer det ingenting, og det vil ikke føre til annet enn forstoppelse. Vi har tenkt at det går seg til av seg selv :-) Anonymous poster hash: 344a3...e2a Ja du er heldig ar hun må ha bleie på. Her kommer jo alt i trusa. Hadde ikke vært så stort promblem viss alt kom i bleien Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #20 Skrevet 9. oktober 2015 Bæsjer han på samme tiden på døgnet? Etter et visst måltid ect? Finn rytmen hans, og oppmuntre til å gå på do når du ser at tiden er inne. Finn frem Nonstop eller annet smågodt som han like og ikke pleier å få til vanlig. For hver liten bæsj får han en premie etterpå. Jenta mi hadde samme problemet,og fikk panikk om hun såg doen nærme seg når det var tid for nr 2. Etter Nonstop metoden, hehe, så er hun super flink til å gå på do å bæsje. I barnehagen fikk hun med seg klistermerke som hun fikk der og da tilsvarende Nonstop når vi kom hjem den dagen. Når ting har stabilisert seg etter noen uker er det bare og endre til en gang pr dag, og la det gli over av seg selv. Stor flink gutt! Ingen uhell her mer nå. Anonymous poster hash: cfd7f...13d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #21 Skrevet 9. oktober 2015 Bæsjer han på samme tiden på døgnet? Etter et visst måltid ect? Finn rytmen hans, og oppmuntre til å gå på do når du ser at tiden er inne. Finn frem Nonstop eller annet smågodt som han like og ikke pleier å få til vanlig. For hver liten bæsj får han en premie etterpå. Jenta mi hadde samme problemet,og fikk panikk om hun såg doen nærme seg når det var tid for nr 2. Etter Nonstop metoden, hehe, så er hun super flink til å gå på do å bæsje. I barnehagen fikk hun med seg klistermerke som hun fikk der og da tilsvarende Nonstop når vi kom hjem den dagen. Når ting har stabilisert seg etter noen uker er det bare og endre til en gang pr dag, og la det gli over av seg selv. Stor flink gutt! Ingen uhell her mer nå. Anonymous poster hash: cfd7f...13d Tuseen takk for tips!det skal jammen prøves Anonymous poster hash: 3aab4...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå