Gå til innhold

Trenger middagstips! Mange!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i det siste gått oss helt fast i matveien.. Syns vi ender opp med de samme kjipe rettene uke etter uke nå. har gått meg totalt fast, og klarer ikkje tenke på noenting lenger.. Seriøst matlei og sårlig matlyst. Prøver gang på gang å få samboer til å komme med forslag, men han kommer bare mwd de samme kjipe usunne forslagene så eg ikkje vil ha, eller er lei av. Ingenting nytt..

Største problemet er kresenheten til samboer og guttungen...

Eg spiser det meste, men er mest glad i ordentlig "husmannskost". Det er desverre ikkje de andre. Sjøl hvor mange ganger eg lager enkelte ting, så vil de ikkje spise det. Så blir til at eg føyer meg mer i retningen deres.. Da blir eg dritt lei.. De spiser ikkke poteter.. Eg klarer ikkje mange middager mwd ris og pasta. Mangen middager har vi hvert vårt tilbehør..

Vil ha mer middager laget fra bunnen av.. Mindre halvfabrikater. Mindre middager med karbonadedeig.. Mer reint kjøtt og fisk.. Eg er en elendig kokk, mannen lager mest mat.. Derfor blir det jo problemer. Haha... Tro meg, eg har prøvd, og prøver hele tiden, men enkelte ting funker ikkje.. 😉 og han sier han kan jo alltids lage ting, bare eg kommer med forslah, men kommer eg ikkje med forslag, blir det lett "unkarsmat"..og eg står fast.. 😉

Ble langt dette.. Men ville bare frem til at eg trenger mange forslag. Skal skrive ned alt, så har vi en del å prøve fremover håper eg.. 😊

Anonymous poster hash: 47266...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koteletter med potetstaoppe,sopp.,løk,paprika og gulerot. Stek kittelettene raskt før du legger de i en smurt illfast form. Grønnsakene bruner du raskt og legger de sammen med kottelettene. Så steker du det videre i ca 15 min i stekeovnen. Sausen lager du av kraften fra kjøttet og grønnsakene. Barna mine elsker dette

Skrevet

Vi lager mye middag i illfast form for det er enkelt og går raskt 😉 også fisk som feks torsk, laks, steitbit. Legg fisken i en smurt illfast form og hiv oppi en ekstra klatt med smør. Å steke fisk i ovn tar max 10 min. Så sett på potetene før du putter i fisken. Gulerøtter og brokkoli kokes ned potetene. Nydekug med stekt bacon til hvit fisk. Lag saus av fiskekraften.

Skrevet

Søk på Lene orvik viltgryte, vi bytter ut kjøttet med biff. Nam!!

Anonymous poster hash: 21ee2...db2

Skrevet

Trines matblogg 👍🏻

Anonymous poster hash: 17039...35e

Skrevet

- Wok med grlnnsaker, kylling, nudler og saus

- Ovnsbakt laks med søtpotetbåter og agurksalat

- Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker - f- eks squash, gulrot, asparges, blomkål og brokkoli

- Hjemmelaget blomkålsuppe med bacon og krutonger

- Hjemmelaget gulrotsuppe

Anonymous poster hash: 4f8a6...98b
Skrevet

Er det mange som bor i byer som bruker disse matkassene man får på døren?

Jeg bor i gokk så det funker ikke her, hehe :)

Anonymous poster hash: 26d31...233
Skrevet

Fiskegrateng, fiskekaker og makaroni, fiskeboller, stekt laks, ovnsstekt fisk, spagetti med kjøttboller, kylling-wraps, kylling med ris, kjøttboller i saus, stekte pølser, grøt (barnas favoritt!), lasagne, lapskaus......tja...det er dette det går mest i her hos oss :)

Anonymous poster hash: 26d31...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...