Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Far har samvær annenhver onsdag til mandag. Mor kjører barnet til far på onsdager og far sørger for hjemreise på mandag. Flere ganger trenger far at barnet kommer på fredag isteden pga at han må jobbe, får ikke til å levere på skole etc, og like mange ganger kommer barnet hjem på søndag pga logistikk for far og stemor mandag morgen. Men, hvem har da ansvar for at barnet kommer til far på fredag, når samværsavtalen sier at mor skal levere barnet på onsdag? hadde barnet reist til far på onsdag ville han og hentet på skolen på fredag... Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Dette finnes det ikke noe fasitsvar på. Det bør tas med som et punkt i samværsavtalen. Anonymous poster hash: e432e...954
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg vet jo at det ikke finnes noe fasit på det, mer ute etter å høre hva "folk flest" tenker er realt Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 De fleste jeg kjenner gjør det sånn at man leverer til samvær og får barnet levert hjem fra samvær, så jeg tenker det er realt at mor leverer på onsdag eller fredag og at far leverer på søndag eller mandag. Men jeg ville skrevet opp hvor ofte samværet ble forkortet og justert bidraget deretter. Anonymous poster hash: 7ac28...db1
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 De fleste jeg kjenner gjør det sånn at man leverer til samvær og får barnet levert hjem fra samvær, så jeg tenker det er realt at mor leverer på onsdag eller fredag og at far leverer på søndag eller mandag. Men jeg ville skrevet opp hvor ofte samværet ble forkortet og justert bidraget deretter. Anonymous poster hash: 7ac28...db1 Ja... Jeg tenker at så lenge jeg har behov for at barnet er her lenger så må jeg også levere, og at det er det samme med far. Han har behov for å vente, da bør han hente? Livet vårt er jo litt lagt opp etter at barnet drar dit annenhver onsdag, så jeg legger jo gjerne planer torsdag og fredag slik at jeg da er opptatt... Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg tenker at når far endre avtalen, må far legge til rette. Jeg som mor ville ikke stilt meg på bakbeina, men hadde jeg planer hadde jeg forventet at far fikset skyss til barnet. Men det er jo bare mine tanker. 😊 Anonymous poster hash: d6f91...63e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg tenker at når far endre avtalen, må far legge til rette. Jeg som mor ville ikke stilt meg på bakbeina, men hadde jeg planer hadde jeg forventet at far fikset skyss til barnet. Men det er jo bare mine tanker. 😊 Anonymous poster hash: d6f91...63e Det er det samme jeg tenker og... han endrer i hytt og pine og jeg må alltid være den som endrer planer for å føye han. Også tenker jeg at om han ikke kan hente, har han da tid til å ha barnet...? Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Kjekt gor far å ha barnet mindre og samtidig slippe økt bidrag Anonymous poster hash: 81f0a...88b
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Kjekt gor far å ha barnet mindre og samtidig slippe økt bidrag Anonymous poster hash: 81f0a...88b Veldig kjekt! Jeg foreslo mindre samvær når barnet startet på skolen nettopp fordi det ble vanskelig for de å frakte til og fra (de bor langt unna), men nei... det øret hørte de ikke på. Er så kjedelig når det blir så uforutsigbart. Plutselig ringer de på søndag og vil sende barnet hjem og vi må hive oss rundt hvis vi er avgårde. Alt går utover barnet, derfor føyer jeg meg jo... Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Det må man bli enige om. Om man ikke blir enige, er det alltid samværsforelder som er ansvarlig for transporten både til og fra samvær. Utgiftene skal deles. Anonymous poster hash: eb80a...6db
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Bestill time på fvk og sett opp ny samværsavale Bra at far ønsker å ha barnet "mye", men da må han ha muligheten til å gjennomføre det også. Anonymous poster hash: ccc24...608
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Det er jo problemet. Jeg kjører onsdag og han mandag. Han er ikke interessert i å endre noe. Får bite det i meg igjen... Ville bare høre om jrg var helt på jordet... Anonymous poster hash: 2e008...ebf
th123 Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Om jeg var deg ville jeg skrevet ført en "logg" ang samværet. Skriv ned for hvert samvær hvor lenge det er og hvlr lenge det skulle vært! også når han har hatt fult samvær. Se så på "resultatet" om 4-6 mnd også gjør du deg selv en konklusjon om du mener det er på tide å bestille time på fvk (evt samtale med bare far) så viser du resultatet og sier at du ikke orker dette mer og at du ønsker å ha fra fredag til søndag.! Det er så utrolig irriterende og måtte tilpasse seg en person som dette hele tiden. Ang bidraget så går nav utifra faktisk samvær og ikke avtale (fikk vi beskjed om) så der ville jeg snakket med de ifht evt økning i bidrag
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 Om jeg var deg ville jeg skrevet ført en "logg" ang samværet. Skriv ned for hvert samvær hvor lenge det er og hvlr lenge det skulle vært! også når han har hatt fult samvær. Se så på "resultatet" om 4-6 mnd også gjør du deg selv en konklusjon om du mener det er på tide å bestille time på fvk (evt samtale med bare far) så viser du resultatet og sier at du ikke orker dette mer og at du ønsker å ha fra fredag til søndag.! Det er så utrolig irriterende og måtte tilpasse seg en person som dette hele tiden. Ang bidraget så går nav utifra faktisk samvær og ikke avtale (fikk vi beskjed om) så der ville jeg snakket med de ifht evt økning i bidrag Har tenkt det mange ganger, men glemmer det av hver gang. Ferier deler vi og, men det også er ting som ofte ikke passer... Jeg vil gjerne ha barnet jeg, men jeg må vite det i god tid... Ang bidraget så er ikke det viktig. Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 De fleste jeg kjenner gjør det sånn at man leverer til samvær og får barnet levert hjem fra samvær, så jeg tenker det er realt at mor leverer på onsdag eller fredag og at far leverer på søndag eller mandag. Men jeg ville skrevet opp hvor ofte samværet ble forkortet og justert bidraget deretter. Anonymous poster hash: 7ac28...db1 Ja... Jeg tenker at så lenge jeg har behov for at barnet er her lenger så må jeg også levere, og at det er det samme med far. Han har behov for å vente, da bør han hente? Livet vårt er jo litt lagt opp etter at barnet drar dit annenhver onsdag, så jeg legger jo gjerne planer torsdag og fredag slik at jeg da er opptatt... Anonymous poster hash: 2e008...ebf Hvis han "får" behov for å utsette til fredag etter at sånne planer er lagt (dvs hvis det er lite regelmessighet i det, og han hviler på betydelig fleksibilitet fra deg) da syns jeg han kan ordne det selv. Da har han allerede bedt om én tjeneste, trenger ikke be om to. Anonymous poster hash: 59104...0ab
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Skrevet 8. oktober 2015 De fleste jeg kjenner gjør det sånn at man leverer til samvær og får barnet levert hjem fra samvær, så jeg tenker det er realt at mor leverer på onsdag eller fredag og at far leverer på søndag eller mandag. Men jeg ville skrevet opp hvor ofte samværet ble forkortet og justert bidraget deretter. Anonymous poster hash: 7ac28...db1 Ja... Jeg tenker at så lenge jeg har behov for at barnet er her lenger så må jeg også levere, og at det er det samme med far. Han har behov for å vente, da bør han hente? Livet vårt er jo litt lagt opp etter at barnet drar dit annenhver onsdag, så jeg legger jo gjerne planer torsdag og fredag slik at jeg da er opptatt... Anonymous poster hash: 2e008...ebf Om det er slik at far er veldig ustabil bør du legge opp livet ditt der du tar høyde for hans ustabilitet! Slik at ting går mest mulig smertefritt for barnet! Det er klart det er far som er "dritten" her, men det er nå engang slik at du har fått barn med en uansvarlig drittunge, og da må du legge tilrette rundt det, slik at det uskyldige barnet aldri kommer til å føle seg som et problem hos noen av sine foreldre. Det er sikkert sårt nok å ha en far som kutter samvær, om ungen da ikke skal føle at han/hun ikke er tatt med i mor sine planer når faren svikter, og at mor blir irritert på far som hindrer hennes planer i "fritiden". Far bør skjerpe seg, og hente ungen om han endrer planene, og ikke lage mer krøll. Du bør dokumentere hans mønster, justere samværsavtale og bidrag. Det du ikke bør gjøre er å gi inntrykk ovenfor barnet st det er et problem at det er ekstra hos deg. Bit i sure eplet, svelg kameler, dokumenter og få en bedre løsning far kan greie å holde. Anonymous poster hash: 86c01...ecf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 Kjekt gor far å ha barnet mindre og samtidig slippe økt bidrag Anonymous poster hash: 81f0a...88b Veldig kjekt! Jeg foreslo mindre samvær når barnet startet på skolen nettopp fordi det ble vanskelig for de å frakte til og fra (de bor langt unna), men nei... det øret hørte de ikke på. Er så kjedelig når det blir så uforutsigbart. Plutselig ringer de på søndag og vil sende barnet hjem og vi må hive oss rundt hvis vi er avgårde. Alt går utover barnet, derfor føyer jeg meg jo... Anonymous poster hash: 2e008...ebf Neste gang de ringer ov vil levere søndag så sier du at det ikke går, for du er opptatt. Anonymous poster hash: 087b5...7a6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Skrevet 8. oktober 2015 Da får du gi beskjed om at han får hente på fredag og så henter du barnet på søndag. Er han interessert i å ha barnet så kommer han. Anonymous poster hash: 08e9a...58f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 De fleste jeg kjenner gjør det sånn at man leverer til samvær og får barnet levert hjem fra samvær, så jeg tenker det er realt at mor leverer på onsdag eller fredag og at far leverer på søndag eller mandag. Men jeg ville skrevet opp hvor ofte samværet ble forkortet og justert bidraget deretter. Anonymous poster hash: 7ac28...db1 Ja... Jeg tenker at så lenge jeg har behov for at barnet er her lenger så må jeg også levere, og at det er det samme med far. Han har behov for å vente, da bør han hente?Livet vårt er jo litt lagt opp etter at barnet drar dit annenhver onsdag, så jeg legger jo gjerne planer torsdag og fredag slik at jeg da er opptatt... Anonymous poster hash: 2e008...ebf Om det er slik at far er veldig ustabil bør du legge opp livet ditt der du tar høyde for hans ustabilitet! Slik at ting går mest mulig smertefritt for barnet! Det er klart det er far som er "dritten" her, men det er nå engang slik at du har fått barn med en uansvarlig drittunge, og da må du legge tilrette rundt det, slik at det uskyldige barnet aldri kommer til å føle seg som et problem hos noen av sine foreldre. Det er sikkert sårt nok å ha en far som kutter samvær, om ungen da ikke skal føle at han/hun ikke er tatt med i mor sine planer når faren svikter, og at mor blir irritert på far som hindrer hennes planer i "fritiden". Far bør skjerpe seg, og hente ungen om han endrer planene, og ikke lage mer krøll. Du bør dokumentere hans mønster, justere samværsavtale og bidrag. Det du ikke bør gjøre er å gi inntrykk ovenfor barnet st det er et problem at det er ekstra hos deg. Bit i sure eplet, svelg kameler, dokumenter og få en bedre løsning far kan greie å holde. Anonymous poster hash: 86c01...ecf Og det er akkurat derfor jeg svelger... Hver gang! Barnet er mer en velkommen til å være her, uansett planer. Har vi hatt en ekstra helg og vi har fått barnevakt til de andre så får vi jo det til han og, Og som sagt er ikke bidraget viktig, men far gjør en god jobb med å skuffe barnet, det er nå helt sikkert Anonymous poster hash: 2e008...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå