Gå til innhold

Fordeler å ulemper med ren gutte/jente barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd at det bare er jenter eller gutter i en liten barnehage? Hva kan fordelene å ulempene være med at det er en ren gutte/ eller jente barnehage

 

Anonymous poster hash: 72e5c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min var på en avdeling med én gutt til og ellers bare jenter. Det var veldig fint. Men rene gutt/jente-avdelinger synes jeg ikke noe om. Det er viktig at barna får bli venner med det andre kjønnet, så de kan se på hverandre som venner og ikke aliens når de blir større.

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var på en avdeling med én gutt til og ellers bare jenter. Det var veldig fint. Men rene gutt/jente-avdelinger synes jeg ikke noe om. Det er viktig at barna får bli venner med det andre kjønnet, så de kan se på hverandre som venner og ikke aliens når de blir større.

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

 

Ja men er er det ikke noe valg siden det ikke var flere som søkte seg til den barnehagen å det var flere av et kjønn som sa opp plassen. :(

 

 

Anonymous poster hash: 72e5c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gutten min var på en avdeling med én gutt til og ellers bare jenter. Det var veldig fint. Men rene gutt/jente-avdelinger synes jeg ikke noe om. Det er viktig at barna får bli venner med det andre kjønnet, så de kan se på hverandre som venner og ikke aliens når de blir større.

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

Ja men er er det ikke noe valg siden det ikke var flere som søkte seg til den barnehagen å det var flere av et kjønn som sa opp plassen. :(

 

 

Anonymous poster hash: 72e5c...bac

Da blir det jo som det blir da ☺️ Du kan jo legge til rette for vennskap med det annet kjønn på andre områder i stedet? En liten jenteklubb eller gutteklubb høres jo for så vidt koselig ut det 💕

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gutten min var på en avdeling med én gutt til og ellers bare jenter. Det var veldig fint. Men rene gutt/jente-avdelinger synes jeg ikke noe om. Det er viktig at barna får bli venner med det andre kjønnet, så de kan se på hverandre som venner og ikke aliens når de blir større.

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

Ja men er er det ikke noe valg siden det ikke var flere som søkte seg til den barnehagen å det var flere av et kjønn som sa opp plassen. :(

 

 

Anonymous poster hash: 72e5c...bac

Da blir det jo som det blir da ☺️ Du kan jo legge til rette for vennskap med det annet kjønn på andre områder i stedet? En liten jenteklubb eller gutteklubb høres jo for så vidt koselig ut det 💕

 

Anonymous poster hash: 4b47f...81d

Okei var bare en liten smule bekymret å ville høre andre sine meninger.. Om dere ville skiftrt barnehage eller bare latt det være :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 72e5c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om barnet ditt går i barnehagen nå med nesten bare barn av ett kjønn så ville jeg sett det litt ann hvordan de gjør det. Faren med flest gutter/jenter er at lek og det de gjør blir veldig snevert. Altså at det skjer mest gutte/jenteting ikke en god blanding slik det normalt blir når det er en miks av unger.

 

Er barnehagen flink så er ikke dette noe problem. Jeg har en mor som jobber i barnehage og hun er veldig bevist på at alle ungene skal være med på ulike ting, at gutter skal være med på jenteting og motsatt. Ikke at dette må skje hver dag, men la det bli en vane at barna er med på det meste. Jentene er med når det snekkres, guttene er med på når de leker med dukker osv. Noen barn har selv i tidlig alder en sterk mening om at de ikke kan gjøre det som det andre kjønn gjør, så dette er noe barnehagen bør jobbe med uavhengi av hvor mange gutter/jenter det er i barnehagen. Gutten som protesterte vilt på å måtte leke med dukker kan være den som ender opp med å like dette og komme forbi sperren om at det ikke er greit. Eller jenta som syns hammer er skummelt, er den som hamrer og sager med stor iver når hun kommer forbi skummelt stadiet.

 

Er ikke barnehagen flink til slikt ville jeg tatt en prat med de og så evt vurdert hva jeg ville. Iforhold til mine egene unger så har de behov å leke med gutte og jenter, de har behov for å leke ulike leker. De er jenter, men de har aldri vært de som bare har lekt med dukker og jenteleker. De har lekt med dukker osv, men så har de lekt like mye med gutteleker.

 

Anonymous poster hash: bac4a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter gikk et år på avdeling med kun jenter(var tilfeldig at det ble slik). De ansatte var veldig fornøyde og sa de aldri hadde hatt en så rolig og fin gruppe. Jenta mi hadde også det fineste barnehageåret noensinne. Men likevel tenker jeg at det er bra å ha en mix og syntes det var bra det kom noen gutter året etter :)

 

Anonymous poster hash: 65b5f...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...