Gå til innhold

ovnsbakt laks :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lager dere det å hva har dere som tilbehør?

Anonymous poster hash: bc77a...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger stykkene i en ildfast form, har oppi litt smør, fløte og klemmer litt sitron over. Legger en skje med rømme eller creme fraish (?) oppå og strør pepper oppå der igjen.

Steker på 175 grader på nest øverste rist i 20 - 30 min etter hvor tykke og store laksestykkene er.

Vi har ofte potetmos, gulerøtter og andre grønnsaker til. Lager også gjerne fiskesaus el. til. Jeg lever på lavkarbo og lager blomkålmos til og om jeg gidder lager jeg ostesaus.

Skrevet

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: bc77a...515

Skrevet

Har i ildfast form med hvitløk, persille, sitron og olivenolje. Har poteter, gulrøtter, rømmedressing og/eller eggesmør til. Nå fikk jeg lyst på laks! :D

Anonymous poster hash: 78f2b...031

Skrevet

Lager laksefileter, da. En dæsj smør under og oppå, krydrer med salt, pepper og sitron og steker dem på,200gr i 15-20 min.

Har poteter, gulrøtter og rømme til. Gjerne dill.

Anonymous poster hash: b7eb2...0fd

Skrevet

smører honning og sterk sennep på laksestykkene og legger sitronskiver oppå. krydrer også med salt og pepper. Stekes i ovnen.
Dersom jeg har tid lager jeg søtpotet-fries til, hvis ikke; potet og grønnsaker. Slenger gjerne noen cherrytomater og andre grønnsaker oppi formen så lager de seg selv.

En annen god vri jeg liker, ikke ovnsbakt da.. er salma stekt i pannen med en saus av creme fraiche, mango chutney og karri over, skikkelig smakfullt. Pleier å servere dette med blomkålris og salat.

Anonymous poster hash: 3f7df...c58
Skrevet

smører honning og sterk sennep på laksestykkene og legger sitronskiver oppå. krydrer også med salt og pepper. Stekes i ovnen.Dersom jeg har tid lager jeg søtpotet-fries til, hvis ikke; potet og grønnsaker. Slenger gjerne noen cherrytomater og andre grønnsaker oppi formen så lager de seg selv.En annen god vri jeg liker, ikke ovnsbakt da.. er salma stekt i pannen med en saus av creme fraiche, mango chutney og karri over, skikkelig smakfullt. Pleier å servere dette med blomkålris og salat. Anonymous poster hash: 3f7df...c58

Dette hørtes veldig godt ut :)

Jeg har laks i ovnen nå. Legger den i en folie i ildfast form med biter av vårløk, purre, paprika, squash og terriakisaus. Serverer med poteter og creme fraiche.

Skrevet

smører honning og sterk sennep på laksestykkene og legger sitronskiver oppå. krydrer også med salt og pepper. Stekes i ovnen.

Dersom jeg har tid lager jeg søtpotet-fries til, hvis ikke; potet og grønnsaker. Slenger gjerne noen cherrytomater og andre grønnsaker oppi formen så lager de seg selv.

En annen god vri jeg liker, ikke ovnsbakt da.. er salma stekt i pannen med en saus av creme fraiche, mango chutney og karri over, skikkelig smakfullt. Pleier å servere dette med blomkålris og salat.

Nam :) Hvordan lager du blomkålris?

Anonymous poster hash: 1afff...75f

Skrevet

Nam :) Hvordan lager du blomkålris?

Anonymous poster hash: 1afff...75f

Jeg kutter blomkål i store biter og rasper på den groveste delen av et rivjern, deretter steker jeg det i pannen på høy varme og tilsetter noen passende krydder.

Men jeg vet om andre som heller bruker food prosessor, jeg synes det blir mye søl. Også noen som koker det istedenfor å steke, mange muligheter mao :) 

Skrevet

Spiser ikke oppdrettslaks!

Anonymous poster hash: c5d8e...498
Skrevet

Laksefileter krydres med salt og sitronpepper. Heller over fløte, tilsetter en stor dæsj sennep, litt karri, litt muskatnøtt, knuser et eller to fedd hvitløk og rører rundt. Smaker til med evt litt ekstra salt. Smaker himmelsk og laksen blir veldig saftig.

Anonymous poster hash: fb464...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...