Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg fant ut for et par dager siden at jeg er gravid (hurra!), men siden jeg er kjempetidlig på vei (4 uker) så vil jeg ikke si noe til svigerforeldrene helt enda. Problemet er at vi skal ned dit i dag og være over helgen. Og de er VELDIG glad i alkohol. Så hver gang vi har vært der nede har det alltid blitt noen glass med vin, baileys eller noe lignende til både middag og film på kvelden. I går ringte svigerfar meg og spurte hva jeg ville ha, og jeg fortalte rolig at jeg blir å ha mye skolearbeid å gjøre så jeg holder meg til brus. Da lo han godt og spurte hva jeg ville ha på kveldstid, for da fikk jeg ikke gjøre lekser. Hva skal jeg si/gjøre? Liksågreit å bare fortelle at jeg er gravid eller? Anonymous poster hash: 54165...890
Marriet Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Er jo bare å si nei takk. Hvis du ikke vil si det får du si at du er på en penicillinkur eller noe. Jeg ville bare sagt nei takk å ev. la dem spekulere i årsaken og kanskje kommet med en innrømmelse hvis det passa seg slik.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Om du absolutt ikke vil fortelle det ennå kan du lyve på den en livmorinfeksjon. Jeg hadde det og fikk flagyl(!?), når man går på denne antibiotikaen skal man absolutt ikke drikke alkohol. Anonymous poster hash: 00bb0...f6c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Si at du tar med egen vin, da du har noe liggende. Kjøp da enten alkoholfri vin eller du kjøper vin og heller på eplejuice. Anonymous poster hash: 00ceb...f87
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg ville nok fortalt det, men bedt de om å holde tett☺️ Ofte koselig med en sånn hemmelighet. Men at du holder deg unna alkohol burde de latt gå, uten å lage noe greier rundt det.. Gratulerer forresten 🎉 Anonymous poster hash: 1698d...1f8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 La samboer hjelpe deg med drikkingen ☺ ikke sikkert de legger merke til det. Legg deg tidlig pga hodepine e.l. Anonymous poster hash: 67ea2...824
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Joda, prøvde meg med en 'men kjære deg, jeg trenger ingenting jeg' og fikk tilbake et fint 'du dæven, da kjøpe æ faen mæ alt æ trur du like så får du fan mæ bare ta det du vil! Her skal vi kose oss i helga!' Hahah 😂 Barnefar satt bare vedsiden av meg og holdtpå å le seg ihjel når. Kan nok godt hende vi blir nødt til å si det i helga ja, ved mindre jeg klarer å snike meg unna spørsmålene på noen måter. Anonymous poster hash: 54165...890
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Joda, prøvde meg med en 'men kjære deg, jeg trenger ingenting jeg' og fikk tilbake et fint 'du dæven, da kjøpe æ faen mæ alt æ trur du like så får du fan mæ bare ta det du vil! Her skal vi kose oss i helga!' Hahah 😂 Barnefar satt bare vedsiden av meg og holdtpå å le seg ihjel når. Kan nok godt hende vi blir nødt til å si det i helga ja, ved mindre jeg klarer å snike meg unna spørsmålene på noen måter. Anonymous poster hash: 54165...890 Hørtes ut som min type svigers! Du er heldig 😂 Anonymous poster hash: 09102...e92
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Joda, prøvde meg med en 'men kjære deg, jeg trenger ingenting jeg' og fikk tilbake et fint 'du dæven, da kjøpe æ faen mæ alt æ trur du like så får du fan mæ bare ta det du vil! Her skal vi kose oss i helga!' Hahah 😂 Barnefar satt bare vedsiden av meg og holdtpå å le seg ihjel når. Kan nok godt hende vi blir nødt til å si det i helga ja, ved mindre jeg klarer å snike meg unna spørsmålene på noen måter. Anonymous poster hash: 54165...890 Hørtes ut som min type svigers! Du er heldig 😂 Anonymous poster hash: 09102...e92 Er absolutt heldig ja! Første gangen jeg møtte svigers dro han oss med på bygdefest, tok meg med på dansegulvet for å danse swing. Så kyssa han meg midt på kjeften og sa at jeg var verdens beste svigerdatter. Du kan tro sambo satt å lo så han grein når han så oss 😂 Anonymous poster hash: 54165...890
Iselilja Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 I et anfall av ordblindhet trodde jeg det stod strikkeglad familie, og så for meg at du var redd for å drukne i hentesett, mariusgensere og babytepper😂
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 I et anfall av ordblindhet trodde jeg det stod strikkeglad familie, og så for meg at du var redd for å drukne i hentesett, mariusgensere og babytepper😂 Hahah, du har faktisk litt rett i det også! Svigermor holder seg meget opptatt når svigerfar er på flaska - så blir nok en god del babytepper her i gården ja 😂 Anonymous poster hash: 54165...890
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Om du har noen ekstra kilo på kroppen, så kan du jo bare si at du ønsker å gå ned i vekt/leve et sunnere liv, og siden det er så mange kalorier i alkohol, så vil du helst holde deg til vann/lettbrus. Anonymous poster hash: d3cfd...432
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Høres ut som en herlig svigerfamilie! Hadde nok fortalt de hemmeligheten min! Høres ikke ut som om du kommer til å slippe unna ellers!😁😂 Anonymous poster hash: d57c7...72a
Iselilja Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 Du må nok rett og slett bare fortelle, denne slipper du ikke unna😜 Jeg drikker nesten aldri, så ingen unntatt en trøndersk bekjent reagerte da jeg valgte farris på fest sist jeg var nygravid. For ham var det helt utenkelig å ikke drikke på fest, så han spurte rett ut og ble dermed den første som fikk vite det (utenom mannen, så klart). Tipper det tar dem fem minutter å forstå at de skal bli besteforeldre uansett, så her hadde jeg like gjerne sluppet den gode nyheten. Gratulerer, forresten🎉
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 Den der er litt vanskelig... Vi hadde faktisk helgebesøk av mine foreldre da jeg fant ut at jeg var gravid en fredag morgen. Fredag kveld var planlagt at vi skulle lage middag hjemme og da blir det naturligvis litt vin og øl og kanskje noe mer. Lørdag kveld skulle vi på stand-up og ut og spise middag. De visste at vi hadde prøvd lenge å bli gravid og også at vi mistet sist gang i uke 16. Vi bestemte oss for at vi bare skulle si det fredag ettermiddag når vinglassene kom på bordet. I det jeg heller meg et glass brus i stedet for vin så får jeg fire øyne stirrende på meg... Hehehehe.... Det var jo selvfølgelig superkoselig å kunne fortelle den gledelige nyheten, og alle ble så glade. Men det er jo også veldig tidlig når man er 4 uker på vei. På en annen side, så er det også greit om noen vet det dersom det mot formodning skulle gå galt. Ser mange skriver at det bare er å takke nei, si at man ikke har lyst på. Men jeg vet veldig godt at dersom det ligger i kortene at det snart blir familieforøkelse, så kommer kommentarene uansett. Synes du bare kan si det til svigers jeg. Pressiser at du ønsker å holde det innenfor familien en stund til, men at det er ok at de vet det. Gjør alt så mye enklere! Anonymous poster hash: 2f6ed...62f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sa til mine svigers at jeg gikk på hormontabletter for å hjelpe å bli gravid, og at de virka dårligere med alkohol. Var da 7 uker gravid Anonymous poster hash: 2f249...36b
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 Var i samme situasjon for noen år siden. 5 uker på vei og akkurat funnet ut at jeg var gravid, da vi skulle på helgetur til min drikkeglade svigerfamilie. Tenkte det skulle gå fint å si nei takk og unnskylde med antibiotika, men neida. Svigermor spurte mannen rett ut om jeg var gravid (jeg var jo aldri syk) og han bekreftet selvsagt. Selv skulle jeg gjerne ha holdt det for oss selv litt til, syntes det ble litt for mye mas når jeg måtte ta stilling til om jeg ville ha 35 år gamle babyhåndklær og utspørring om navn og dåp osv dagen etter at jeg fant ut at jeg var gravid... Anonymous poster hash: ec5db...e9a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg var på nygravid på tur med venner. Sa ja til alkohol på lik linje med de andre og latet som om jeg drakk litt. Byttet glass med mannen i smug så ingen så jeg ikke drakk opp. Ingen som la merke til det 😊 Tror det blir mye mer synlig hvis du finner på masse grunner til at du ikke drikker Anonymous poster hash: 2bc2d...0e3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 Det drikkepresset i Norge er jo helt vanvittig! At man skal finne på unnskyldning for å IKKE drikke? Ellers begynner spørsmålene a la er du gravid, er du på antibiotika og lignende. Utrolig ukultur. Bare si "nei takk, jeg ønsker ikke å drikke alkohol i helgen". Det burde være nok! Anonymous poster hash: 5e496...b2f
Nebbdyret Skrevet 8. oktober 2015 #20 Skrevet 8. oktober 2015 Kan du sei du går på antibiotika/pencillin kur som ikkje kan kombinerast med alkohol? Sei du har uvi, er du heldig syns dei slikt er passe flaut slik dei ikkje spør om detaljar. Men svigerfar høyres herlig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå