Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Ja.. jeg har vell bare gitt opp rett og slett. Før jeg fikk mine 3 barn hadde jeg en fantastisk kropp,slank,smal,definerte muskler og i god form. Hadde en fysisk krevende idrett som jeg måtte slutte med når jeg ble gravid. Nå noen år senere er jeg rett og slett for tung til å fortsette med idretten. Alt henger og slenger,vekten viser 20 +kg og kostholdet mitt er ræva. Sjokolade hver dag og utrolig dårlig form/humør. Har rett og slett havnet helt på bunn,og aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg opp igjen. Mannen hinter stadig,og prøver å komme med milde bemerkninger (sikkert for å gjøre meg bevisst på hva jeg spiser ),og sexlivet er avlivet og begravd. Merker det går hardt uttover humøret alt sammen. JA- jeg har prøvd trening og sunt kosthold over lengre perioder uten at vekten tikket seg. Det eneste som skjedde var at jeg mistet motet enda mer,ble mer deprimert og enda mer forbannet for at jeg hadde tatt meg bryet og presse inn all treningen og styret i en allerede stresset hverdag... Anonymous poster hash: 50fc3...732
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Her må det drastisk kostholdsendring til! Sukker og karbohydrater har ikke bare tendenser til å sette seg på uønskede plasser, nei, det gjør også kroppen og humøret i dårlig form. Ikke fokuser på vekten. Fokuser først og fremst på kostholdet. Så lenge du har et sunt kosthold, kan du gjerne være litt rund. Det hjelper ingen at du spiser sjokolade og diverse... Og når du føler for det, kan du begynne å bevege deg igjen. Anonymous poster hash: c1c8f...529
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Du har fått en ny kropp. Ikke fettet og det, men mekanismene. Metabolismen din har endret seg med alderen og graviditetene, og det faktum at kroppen din ikke driver aktivt med idretten din ennå. Du trenger ikke være slank og ha definerte muskler og lav fettprosent. Etter mange år i eldreomsorgen kan jeg fortelle deg at det er de med "litt kjøtt på beina" som klarer seg desidert best. Minst smerter, best mobilitet, kvikkest osv... Ta denne nye metabolismen og ungene du har fått med det som en gave. Prøv å trene og spise sunt med et annet fokus, nemlig å være frisk. Litt vil du nok gå ned ved en livsstilsendring også. Anonymous poster hash: 82d7e...3e7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Da har du nok ikke prøvd hardt nok. Kanskje perosnlig trener er tingen? Eller Grete Roede-kurs? Ikke gi opp! Finn en treningsform som du liker. Anonymous poster hash: b00de...c2d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Det første du burde sette deg som mål er jo å kutte ut sjokolade. Det gjør jo noe med humøret og blir en veldig ond sirkel. Spis frukt i stedet. Meld deg på et Grete Roede kurs, så få du god hjelp og det er lettere å oppnå resultater Anonymous poster hash: 92d96...006
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Du sier du har prøvd trening og kosthold over en lengre periode, uten at det hjalp. Hvor lang periode? Hva spiste du og hvor ofte? Hva og hvor ofte trente du? Alle vet at om man gjør trenings - og kostholdsendringer så kommer resultatene. Enten av vekkttap, strammere kropp, mer energi og bedre humør. Noe må vel ha bedret seg i den perioden? Ta en titt på Grete Roede side sider, kanskje det kan hjelpe deg? Jeg forstår at det er vanskelig å komme ut av "dumpa", men ta ett steg av gangen. Og ha litt rom for kos , det er virktig (hvertfall for meg). Du har jo vært der før?:-) Du har jo vært sunn og "stram"? Du ha nok verktøyet til å klare det! En endring bør tas tak i av gangen, så fler når den gode, nye vanen er etablert. Og, etter 3 fødsler er det klart kroppen forandrer seg. Ikke tenk at du kan bli den samme som i ungdomstida eller før fødselene, kroppen endrer seg på mange måter! Jeg skulle selv gjerne passa i buksa jeg har i skapet, i str 36 som har passet i for 10-12 år siden, men jeg må bare innse at kroppen har gått seg til på et annet "nivå". Og det er greit. Er pluss/minus 1 kg hele tida, selv om jeg har perioder hvor jeg kutter mye sjokolade og snop, endrer kosten og trener mer. Det handler også om tålmodighet. Og DET er essensen i en varig endring. Håper du klarer å "finne deg selv/den nye deg" igjen:) Anonymous poster hash: 1e6a9...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå