Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 http://frifagbevegelse.no/politikk/eriksson_kutter_trygda_til_arbeidslse_hvis_de_ikke_vil_flytte_374082.html Dette her burde vært innført for lenge siden. Er overbevist over at de fleste som får arbeidsledighetstrygd brått finner jobb i nærmiljøet om dette blir innført. Anonymous poster hash: 74f4e...abb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Disse reglene finnes allerede. Og de blir benyttet i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 14321...c98
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg er litt delt kjenner jeg, for selvfølgelig skal alle forsørge seg selv og må de flytte for å få til det så får de det da... Har aldri vært arbeidsledig selv så har ikke trengt forholde meg til problemstillingen, men akkurat nå er mannen til en venninne arbeidsledig. Hun har 100% stilling og trives kjempegodt og de har 4 barn som alle går på skolen, det er jo ikke bare bare å rive hele familien opp og flytte fra familie og nettverk. Samtidig er det dette med boligpriser, de sitter med en bolig de har brukt mye penger på å oppgradere, mer enn de vil få igjen ved et salg. De vil da måtte selge et hus billigere enn de har betalt for det, og hvem vet hva de får for de pengene på stedet de må flytte til. Boligprisene varierer jo veldig rundt om i landet... Anonymous poster hash: f18f7...291
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Synes de burde ta noen hensyn. Bor man et sted med familien, barna er i skolealder og stortrives, man har alt av nettverk der. Så får plutselig far tilbud om jobb på andre siden av landet, så må han flytte. Jeg er ikke flyttbar. Men nå bor jeg i Drammen, og kan jobbe i Oslo, Bærum, Asker, Lier, Røyken, Drammen, Øvre og nedre eiker og øverste del av Vestfold. Så jeg har mer enn nok steder å søke jobb. Anonymous poster hash: 7a02e...e0c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Disse reglene finnes allerede. Og de blir benyttet i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 14321...c98 De er praktisert i mindre grad. Nå håper jeg de begynner å ta det i bruk. Anonymous poster hash: 74f4e...abb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Synes de burde ta noen hensyn. Bor man et sted med familien, barna er i skolealder og stortrives, man har alt av nettverk der. Så får plutselig far tilbud om jobb på andre siden av landet, så må han flytte. Jeg er ikke flyttbar. Men nå bor jeg i Drammen, og kan jobbe i Oslo, Bærum, Asker, Lier, Røyken, Drammen, Øvre og nedre eiker og øverste del av Vestfold. Så jeg har mer enn nok steder å søke jobb. Anonymous poster hash: 7a02e...e0c Les hele artikkelen da. Anonymous poster hash: 74f4e...abb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg er arbeidsledig og søker jobber jeg kan søke i nærheten. Jeg er skilt og har barna alene mesteparten av tiden fordi far jobber utenbys for det meste. Jeg kan ikke ta med meg barna og flytte flere timer unna fordi jeg skal få meg jobb. Det eneste jeg mangler er siste året på universitetet slik at jeg kan få min mastering dermed utvide jobbmulighetene her jeg bor. Men om jeg gjør det, sånstopper nav utbetalingene, så da sitter jeg her. Uten jobb, men med god sjanse om jeg kunne tatt et år på skole. Men nav nekter og jeg kan ikke flyttes. Det er mange jobber der ute, men nav kunne latt vær å stoppe utbetalingene om noen vil utdanne seg for å skaffe jobb. Anonymous poster hash: 1f728...2b6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg er arbeidsledig og søker jobber jeg kan søke i nærheten. Jeg er skilt og har barna alene mesteparten av tiden fordi far jobber utenbys for det meste. Jeg kan ikke ta med meg barna og flytte flere timer unna fordi jeg skal få meg jobb. Det eneste jeg mangler er siste året på universitetet slik at jeg kan få min mastering dermed utvide jobbmulighetene her jeg bor. Men om jeg gjør det, sånstopper nav utbetalingene, så da sitter jeg her. Uten jobb, men med god sjanse om jeg kunne tatt et år på skole. Men nav nekter og jeg kan ikke flyttes. Det er mange jobber der ute, men nav kunne latt vær å stoppe utbetalingene om noen vil utdanne seg for å skaffe jobb. Anonymous poster hash: 1f728...2b6 Normalt betaler folk for egen utdannelse da. Oppfyller du ikke kravene så er det bare slik. Skulle ta seg ut om NAV er pliktig å dekke utdannelse for alle de som har tatt feil valg og prioritert feil. Det er ditt problem og ikke NAV sitt. Anonymous poster hash: 74f4e...abb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg er arbeidsledig og søker jobber jeg kan søke i nærheten. Jeg er skilt og har barna alene mesteparten av tiden fordi far jobber utenbys for det meste. Jeg kan ikke ta med meg barna og flytte flere timer unna fordi jeg skal få meg jobb. Det eneste jeg mangler er siste året på universitetet slik at jeg kan få min mastering dermed utvide jobbmulighetene her jeg bor. Men om jeg gjør det, sånstopper nav utbetalingene, så da sitter jeg her. Uten jobb, men med god sjanse om jeg kunne tatt et år på skole. Men nav nekter og jeg kan ikke flyttes. Det er mange jobber der ute, men nav kunne latt vær å stoppe utbetalingene om noen vil utdanne seg for å skaffe jobb.Anonymous poster hash: 1f728...2b6 mener du seriøst at resten av norge skal være ansvarlig for å betale din utdannelse??? Seriøst! Ta ansvar selv, for faen! Anonymous poster hash: c4423...c58
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Er egentlig enig, men der er nokon hull i det lovverket som er heilt idiotiske. For nokon år sidan vart bedrifta eg jobba i nedlagt og vi fikk eit fellesmøte med NAV. Der fikk vi beskjed om det mobiltetskravet. 2 av kollegane mine hadde mennene sine på sjø, så då gjaldt det ikkje dei. Vi som hadde mann med fast jobb på land måtte flytte for å få jobb om det var det som skulle til, om ikkje mista vi trygda. Etter mitt syn ein heilt idiotisk opplegg. Om mannen jobber på sjø spelar det ingen rolle kvar han bur, han har fortsatt jobben sin. Men om eg måtte flytte måtte mannen enten finne seg ny jobb der eller vi måtte bu kvar for oss ( betale for 2 hus osv.) Eg for min del fikk heldigvis ny jobb her vi bur med ein gong. Anonymous poster hash: 7e36a...937
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Ikke lett, det der. Jeg mener at man i utgangspunktet bør være flyttbar, og har selv flere ganger flyttet pga. jobb. Om 10 måneder har jeg ikke lenger jobb. Jeg håper og tror jeg skal klare å finne meg noe nytt i nærheten, men hvis vi skulle bli tvunget til å flytte av NAV, ville enden på visa bli at min mann blir arbeidsledig i stedet. Han er høyt spesialisert, og det er ikke så mange steder han kan jobbe. Men satser på at det ordner seg. Anonymous poster hash: 4fc64...c7a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg er arbeidsledig og søker jobber jeg kan søke i nærheten. Jeg er skilt og har barna alene mesteparten av tiden fordi far jobber utenbys for det meste. Jeg kan ikke ta med meg barna og flytte flere timer unna fordi jeg skal få meg jobb. Det eneste jeg mangler er siste året på universitetet slik at jeg kan få min mastering dermed utvide jobbmulighetene her jeg bor. Men om jeg gjør det, sånstopper nav utbetalingene, så da sitter jeg her. Uten jobb, men med god sjanse om jeg kunne tatt et år på skole. Men nav nekter og jeg kan ikke flyttes. Det er mange jobber der ute, men nav kunne latt vær å stoppe utbetalingene om noen vil utdanne seg for å skaffe jobb. Anonymous poster hash: 1f728...2b6 Ehhh...studielån kanskje? Som alle andre må når de studerer? Hvorfor i all verden skal NAV betale for utdannelsen din?? Anonymous poster hash: 73b46...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå