Gå til innhold

Er jeg lite fruktbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke planer om flere barn, da jeg må operere bort livmoren pga store blødninger og smerter som gjør at jeg trenger blodoverføringer.

Men da jeg fikk sønnen min for 6 år siden tok det laaang tid før det skjedde noe. Jeg var da 24 år, alltid hatt 28 dagers syklus og er utenom menstruasjonen frisk og rask. Hadde ikke brukt p-piller på tre år på det tidspunktet og vi hadde sex annenhver til hver dag. Likevel tok det nesten to år før jeg ble gravid. Eksen fikk testet spermen da det var lettere å sjekke det enn å sjekke meg, den var visst helt super :P

Så, kan jeg trøste meg med at jeg antakeligvis ville slitt med å få barn igjen uansett? Nå er jeg jo straks 31 og tviler på at man blir mer fruktbar med årene? Litt sårt å skulle "miste" livmora", men det er jo også veldig kjekt å ikke blø i hjel :P

Anonymous poster hash: acaef...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på, for noen ganger er det partnerbytte som må til for å få barn. Det er jo eksempler på par som har slitt og slitt uten å få barn, men så får begge ny partner og begge får barn...

Det er ikke alle som match'er like bra, kanskje var det noe med kombinasjonen mellom deg og eksen som ble vanskelig, hans sperm trivdes ikke i den ph-verdien du har innvendig e.l.

Tror ikke du skal tenke så mye på dette, kan man av medisinske grunner ikke få flere barn så har man ikke annet valg enn å slå seg til ro med det. Det hjelper ikke å la tankene kverne rundt "dersomatt-hvisomatte".

Jeg har selv fjernet begge eggstokkene pga svulster som vokste veldig og ble veldig store, jeg velger å være takknemlig for det jeg har og prøver la være tenke på at jeg egentlig kunne tenke meg et barn til. Livet blir ikke alltid som planlagt, men vi får spille ut de kortene vi har fått utdelt så godt som mulig.

Lykke til med alt sammen.

Anonymous poster hash: 7e170...376
Skrevet

Samme her.

Prøvde å bli gravid da jeg var 22 år. Tok 3 år før jeg ble gravid som 25 åring. Ikke noe gale med svømmerne. Jeg hadde regelmessig mens og var frisk.

Men da jeg var 31 med en annen partner ble jeg gravid på første forsøk på hoppe av i svingen.

Anonymous poster hash: 0b43a...644

Skrevet

Her hadde jeg ubeskyttet sex med to ekser, over flere år uten at noe skjedde. Med min mann ble jeg gravid første gang vi hadde sex, og ble igjen gravid på første forsøket på nr 2.

Anonymous poster hash: a3b49...3f3

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg har sjelden eggeløsning. Kanske du har det samme? Har regelmessig mens, så man skjønner ikke sånt selv. Jeg har ikke brukt prevensjon, men venter mitt 3. barn på 10 år.

Ei venninne ble ikke gravid og de sjekket seg. Fikk beskjed om at mannen var så godt som ufruktbar. De prøvde flere prøverør uten resultat. Plutselig ble hun gravid naturlig. Legene ble sjokkert, for mannen hadde elendig med svømmere. Rett etter fødsel ble hun gravid igjen.

Så ble barna ungdommer og min venninne er over 40 - og jammen kommer nr 3! Samme mann og like ufruktbar..

Ei annen fikk ett barn, så gikk det 12 år før nr 2 kom. Rett etter kom nr 3. De trodde de ikke kunne få flere, men det bare "ble sånn".

Så "lite fruktbar" eller ikke... Vips sitter spiren der 😉

Anonymous poster hash: e524d...c61

Skrevet

Det skal faktisk klaffe veldig godt. Det er kun 25% sjanse for å bli gravid ved eggløsning ☺

Anonymous poster hash: 65fb7...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...