Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Vi har en gutt på 9 år. Han er heldig og har alltid hatt mange venner. Han er også veldig hjemmekjær og dermed er de ofte her hos oss, ute og inne. Til tider er det veldig mange barn her, opptil 5-6 på en gang. Jeg er veldig der at de får ikke si nei til noen. i det siste har jeg også kjent litt på det at de må få være to stk sammen av og til også. Men det føles ikke bra at sønnen min skal kunne si «nei, beklager, nå har jeg besøk av Per så det passer ikke». Han får selvsagt lov å avvise om han ikke har annet besøk, for han liker godt å være alene innimellom også. Når det blir så mange som 5-6 gutter blir det innimellom konflikter, for interessene spriker. Det er sterke og det er ikke fullt så sterke unger, heldigvis må jeg si at konfliktnivået ikke er veldig høyt og de er greie å prate med. Særlig 2 av min sønns venner er veldig glad i sønnen min, men min sønn har flere å spille på. Skal jeg fortsette å presse på som jeg gjør, eller la de få være bare 2-3 innimellom...? Har forsøkt å få med all nyttig informasjon. Anonymous poster hash: 837a1...262
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Like gamle gutter har vi og jeg har hatt samme tankerekka som deg. Her har vi tatt den feige utveien. Når han har noen han vil være alene med sover de over. Då får de noen timer alene 😉 Anonymous poster hash: 4b4b5...18e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Joda, han har overnattingsgjester og det er greit. Men som nå,når de har høstferie, naboene tror sikkert vi har startet egen skofri her. Jeg ser han blir sliten. Sender jo selvsagt hjem ungene til de tider de skal hjem. Men ofte kommer det til nye, og noen kommer tilbake. Anonymous poster hash: 837a1...262
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Du bør også oppmuntre sønnen din til å besøke sine venner og ikke alltid ha de på besøk hjemme. Selv om han er hjemmekjær blir det feil etterhvert for de vennene hans som kjenner litt på at "jeg må alltid gå til han, han kommer aldri til meg". Om sønnen din blir flinkere til å gå på besøk får de kanskje mer alenetid der også, om han besøker "Truls" er det ikke sikkert "Petter" kommer etter... Anonymous poster hash: 3cbd0...53a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Vi gjør det, men av en eller annen grunn trekker de hit uansett. Hvem som «styrer» det vet jeg ikke bestandig. Anonymous poster hash: 837a1...262
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 5-6 stk på en gang høres mye ut spør du meg 😜😨, men leker de greit og dere har god plass så er det kanskje ikke så vanskelig. Her er det som regel nok med besøk av 1-2 av gangen, både plassmessig og fordi barnet mitt leker best med en venn av gangen. Blir det flere på en gang er det som regel best å finne på noe ute. Jeg synes det må Være lov for barn å si at i dag har jeg besøk av Per, men vi kan leke i morgen. De er sammen i store grupper på skole, sfo og aktiviteter og de trenger også å få omgås to og to i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå