Gå til innhold

Den internasjonale dagen for barn som dør tidlig i livet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er folk klar over at oktober ikke bare er brystkreft månden, men også månden for spebarnsdød?

Før jeg mistet gutten min så jeg på dødfødselsstatistikken og tenkte det skjer jo nesten ingen. Her på den andre siden av barnedød syns je det er fryktelig mang barn som dør.

I fjor steg antall dødfødsler året i år er ikke omme så det vet vi ikke, men det er kanskje på tide folk slutter å ta for gitt at bådde mor og barn overlever fødsel.

Anonymous poster hash: 13582...ca7

post-42-0-97292000-1444283336_thumb.jpeg

post-42-0-32060500-1444283359_thumb.jpeg

post-42-0-16115800-1444283375_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke bare spebarnsdød, men for uventet barnedød (gjelder også for de som mister barnet sent i svangerskapet, og barn som dør i ung alder.

Selv mistet 4 små <3 2 rett før termin, en i krybbedød, og ei når hun var 2,5 år :(

Anonymous poster hash: 6cd1d...03c
Gjest ♡perla
Skrevet

Er ikke bare spebarnsdød, men for uventet barnedød (gjelder også for de som mister barnet sent i svangerskapet, og barn som dør i ung alder.

Selv mistet 4 små <3 2 rett før termin, en i krybbedød, og ei når hun var 2,5 år :(

Å kjære..... 😢

Stor klem!

Skrevet

Er ikke bare spebarnsdød, men for uventet barnedød (gjelder også for de som mister barnet sent i svangerskapet, og barn som dør i ung alder. Selv mistet 4 små <3 2 rett før termin, en i krybbedød, og ei når hun var 2,5 år :(Anonymous poster hash: 6cd1d...03c

fytti katta... Livet er urettferdig :'( klem til deg <3

Anonymous poster hash: 27630...aed

Skrevet

Huff, kjære deg.. Så forferdelig trist å høre 😢❤️

Anonymous poster hash: 1a8e2...35d

Skrevet

Det er veldig leit når det skjer, men det har gått fulstendig inflasjon i slike internasjonale dager. For meg som er så heldig ikke å ha mistet noen blir ikke en slik dag noe jeg fokuserer på. Jeg har ikke hørt om den før en gang og jeg forstår egentlig ikke hva som er poenget med dagen. Jeg har ingenting mot at dagen fins eller at noen bruker tid på den, men som svar på spørsmålet ditt så var jeg ikke klar over det, nei.

Anonymous poster hash: 24f57...2d1
Skrevet

Inflasjon og inflasjon.....ja, på en måte er jeg enig men da tenker jeg ikke på akkurat denne dagen/markeringen. Når det gjelder kreft, trafikkulykker etc. Etc. Så er det "legitimt" at disse får mye oppmerksomhet (vel fortjent ikke misforstå). Men personlig så mener jeg at sorgen over å ha mistet et barn få har kjent er ensom og tung. Derfor synes jeg at en slik dag er viktig for å synliggjøre disse små som mistet hele framtida si.

Anonymous poster hash: c6c88...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...