Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Vi skal flytte i februar, og det betyr at barnet vårt må bytte barnehage. Og da har vi plutselig et dilemma. Barnet blir 3 år til sommeren, og skulle egentlig da flytte opp på stor avdeling til høsten. Vi har nå fått tilbud om at hun eventuelt kan starte på stor avdeling i den nye bhg i februar. Dette er jo lurt med tanke på at hun slipper tilvending til nye voksne 2 ganger på 6 mnd. Men jeg er usikker, det er jo mye større forhold, færre voksne og flere barn... Så gi meg innspill, hva hadde du gjort? Latt barnet starte på stor avd, eller gått et halvt år til i småbarnsavdelingen? Anonymous poster hash: 098ed...2b0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Forutsatt at det er noen på omtrent hennes nivå der, ville jeg hatt henne på småbarn noen måneder til. Vårt desemberbarn ble sammen med to oktoberbarn "holdt igjen" på småbarn ett år lenger pga mangel på plass på storbarnsavdelingen. Det var et fantastisk år for dem. Jeg tror det gjør unger godt å få være eldst, spesielt for vårt barn, som fremover alltid vil være minst. Flere voksne, færre barn, bedre tid, roligere omgivelser - det er jo egentlig bare gode argumenter for å få være på småbarn litt lenger. 😊 Men selvfølgelig må barnet ha noen på omtrent sitt nivå. Om ditt barn er januarbarn, og dermed minimum 12mnd større enn alle andrr, tror jeg at jeg ville flyttet barnet over på storbarn. Selv om det hadde betydd 2 bytter på kort tid. Anonymous poster hash: 3ea8a...e91
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde helt klart sendt henne på stor avdeling, så hun slipper to tilvenninger. Jeg jobber på småbarnsavdeling, og vi sender stadig barn på den alderen og mindre over til storbarnsavdeling. går kjempefint og de stortrives med nye utfordringer Anonymous poster hash: aa7da...e8f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Hold barnet ditt på småbarn!! Da blir det kjent med de barns det skal gå sammen med, og alt er ti ganger så trygt. Storbarn er en " oppbevaringsstasjon" ift småbarn... Anonymous poster hash: 904da...b21
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Min flytta tidligere opp på storbarn. Dummeste jeg har gjort noensinne... Anonymous poster hash: 904da...b21
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Hold barnet ditt på småbarn!! Da blir det kjent med de barns det skal gå sammen med, og alt er ti ganger så trygt. Storbarn er en " oppbevaringsstasjon" ift småbarn... Anonymous poster hash: 904da...b21 Kanskje i din, men ikke i alle Anonymous poster hash: aa7da...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå