Gå til innhold

Sier dere "jeg elsker deg" til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier glad i deg, føles ikke naturlig for meg å si elsker deg.

Anonymous poster hash: 03a94...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sier vi alle at vi elsker hverandre hver dag, opptil flere ganger. Noen ganger sier vi foreldre det først til barnet, andre ganger sier barnet det først. 💕

Anonymous poster hash: 89675...468

Skrevet

Sier alltid "natta, elsker deg, sov godt" ved legging av 4 åringen. Det hender han kommer å sier han er så glad i meg og da svarer jeg det samme. Jeg fikk aldri høre sånt i egen oppvekst så dette har jeg bevisst valgt å si ofte til eget barn :) Jeg tror det er viktig å høre det, og ofte nok.

Anonymous poster hash: 0cdca...3fc
Skrevet

Sier mest at jeg er glad i dem, flere ganger om dagen ❤️ Men hender jeg sier elsker deg også, men glad i føles mer riktig for meg av en eller annen grunn.

Skrevet

Har også opplevd at min datter bruker elsker deg, da svarer jeg selvfølgelig det samme tilbake, men jeg bruker glad i deg :)

Anonymous poster hash: 3243a...e1d

Skrevet

Sier mest glad i deg og elsker deg innimellom. Eldste på 4 sier det også. I det siste har hun begynt å klemme meg å si: "jeg trenger denne mammaen" går rett i hjertet på meg :)

Anonymous poster hash: 68824...a9f

Skrevet

På vår dialekt brukes ikke "elsker". Det føles bare rart og unaturlig. Vi bruker "glad i", både til barna og til hverandre. Det sier vi hver dag. Jeg sier det om morgenen før avskjed og på kvelden ved leggetid. Og ellers når vi har lyst ;)

Anonymous poster hash: 8b856...8de

Skrevet

Pappan er veldig flink til å si det. Sier det hver dag før han skal legge seg. Jeg har ALDRI vært flink til å si det, til noen. Men sier det til samboer en eller flere ganger om dagen nå (hvis noen av oss skal avgårde osvosv). Blitt litt flinkere til å si det til småtten også før han legger seg. Men for det meste er det "glad i deg". Han er dog bare 1 år  :babysmokk:

Anonymous poster hash: cb06b...22c
Skrevet

Hver dag, mange ganger om dagen. Passer på at alle tre får en stund med mammakos hver dag, hvor jeg forteller at jeg elsker dem.

Anonymous poster hash: a9bda...958

Skrevet

Sa det i fem år, flere ganger om dagen. Sønnen min har desverre blitt så "stor" at han har bytta det ut med glad i deg :P Stakk litt første gangen jeg sa "jeg elsker deg, godgutten" og han svarte "veldig glad i deg mamma", men han må få styre det selv ;) Syns bare fem år var litt vel tidlig :P

Anonymous poster hash: fdada...9da

Skrevet

Ja. Hver dag😊

Anonymous poster hash: 2af73...648

Skrevet

Sier "jeg er glad i deg" å bruke "elske" blir feil for meg. Det er noe som to voksne mennesker deler. Har ikke mindre følelser for de for det, bare annerledes enn for gubben.

Anonymous poster hash: 7fd0e...a86

Skrevet

Sier "jeg er glad i deg" å bruke "elske" blir feil for meg. Det er noe som to voksne mennesker deler. Har ikke mindre følelser for de for det, bare annerledes enn for gubben.

Skrevet

Selvfølgelig! Flere ganger i løpet av dagen ❤ Er jo mye mer enn bare glad i barna mine. Det er ingen jeg kommer til å elske mer enn dem.

Skrevet

"Glad i" er det ordet vi bruker tror ikke vi elsker hverandre noe mindre enn andre likevel - det er bare en annen måte å snakke på. For oss blir "elske" så melodramatisk, mens for andre er det vel det som faller naturlig.

Anonymous poster hash: e6e74...f69
Skrevet

Jeg er ikke komfortabel med å si ordet elske, så jeg har bare brukt glad i. Helt til jenta mi begynte å si at hun elsker meg, da må jeg jo svare tilbake på samme måte.

Skrevet

Sa det i fem år, flere ganger om dagen. Sønnen min har desverre blitt så "stor" at han har bytta det ut med glad i deg :P Stakk litt første gangen jeg sa "jeg elsker deg, godgutten" og han svarte "veldig glad i deg mamma", men han må få styre det selv ;) Syns bare fem år var litt vel tidlig :P

Anonymous poster hash: fdada...9da

Du tror ikke du legger litt vel mye i kommentaren hans da?

Anonymous poster hash: 22f34...178

Skrevet

Jeg er glad i honning, i høsten og i sofaen min. Jeg er glad i venner og familie. Jeg elsker virkelig barna mine og samboeren. Det er en helt annen følelse for dem enn de tingene jeg er glad i. Så for meg er det en forskjell, og jeg sier ofte at jeg elsker dem ja.

Anonymous poster hash: 22f34...178

Skrevet

Ja. Hver dag! Jeg elsker se jo, helt naturlig å si det.

Merkelig å kalle det oppbrukt.

Anonymous poster hash: 8d3c6...feb

Skrevet

Ja. Hver dag ❤️

Anonymous poster hash: edae5...648

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg synes ikke "glad i" blir dekkende nok. Jeg er "glad i" vennene mine, men ELSKER barna dine. Men alle legger forskjellige ting i ordene. Si det som føles rett. Jeg er uansett en tilhenger av at kjærlighet best utrykkes med handlinger, ikke ord. Så for barnas del tror jeg det er mindre viktig hvordan du ordlegger deg.

Skrevet

Sånn tenker eksen også..

Enden på visa var at sønnene mine sa at "pappa er mer glad i Lise (samboer) enn oss. For han sier han elsker henne, men er bare glad i oss"..

De hadde trukket konklusjonen at elske er et tegn på sterkere følelser enn det å være glad i :(

Jeg har alltid sagt jeg elsker deg til barna, og etter denne uttalelsen er jeg ekstra påpasselig med å bruke "elske" og ikke bare "glad i "

Anonymous poster hash: 3558a...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...