Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Leste en artikkel om ei som hadde gjort det i USA. Hun hadde fått mange negative reaksjoner. Hva syns dere? Greit eller ikke greit? Hvorfor? Jeg synes ikke noe om det men respekterer at noen har andre synspunkt. Det er jo en krisesituasjon. Man deler ellers både sorg og gleder på fb. Fødsler, dødsfall og ulykker osv. Selvfølgelig ikke alt med bilder da, Anonymous poster hash: 3493b...fbc
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Nei. Fordi det er en privatsak. Anonymous poster hash: 4345a...f4c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Bør man ikke høre med den det legges it bildet av da? Anonymous poster hash: 570fe...9a1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Personlig ville jeg oppfattet det som støtende. Du kan ikke skjerme deg selv mot å se det om du ikke ønsker. Jeg er også en av de som deler svært lite på fb. Et hyggelig bilde i ny og ne, men ikke noe utover det. Anonymous poster hash: 9b7b0...5b8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Synes ikke det gjør noe. Anonymous poster hash: 47b4c...7b9
LivetErEnLek Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Synes ikke det har noe på fb å gjøre. Når det er sagt, ville ALDRI ha skrive noen negativt om det.
shari_z Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg ville ikke lagt ut et bilde av mitt dødfødte barn på Facebook, men fordi jeg ønsker ikke å dele bilder slik. (Har ikke FB engang.) Jeg har derimot et bilde av mitt dødfødte barn stående i stuen fordi *jeg* ønsker å kunne se på hennes bilde når som helst, akkurat som mine andre barn. Jeg vet dette plager enkelte, de synes det er ubehagelig, men jeg bryr meg faktisk ikke om det. Det var meget ubehagelig for meg å føde henne slik, og utrolig sårt at gjennom hele mitt liv, vil jeg bare ha 3-4 bilder av henne. Hun er like fullt mit nydelige barn og jeg er stolt over henne.
Serepta Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg mener at man bør kunne velge selv hvorvidt man har lyst å se et dødt menneske eller ikke. Hadde nok ikke kommentert om noen gjorde det, men hadde skjult innlegget.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Nei, har selv to dødfødte søstre, hadde ikke likt sett dem på fb. Det hadde bare vert sårt!! Anonymous poster hash: 4f797...bed
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg synes bilder som kommer på Facebook skal "godkjennes" av de det gjelder. Derfor synes jeg lite om å dele bilder av barn generelt.. Anonymous poster hash: a4012...b97
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Bør man ikke høre med den det legges it bildet av da? Anonymous poster hash: 570fe...9a1 Eeeeeeh......????? Anonymous poster hash: 3031b...88a
Hjertefru Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Nei. Ikke bilde av død nyfødt på face. Er veldig for åpenhet, og hadde ikke reagert negativt i det hele tatt på at foreldrene hadde delt det på face, men grensen min går ved bilde. Ikke noe som skal tvinges på andre.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Det synes jeg ikke gjør noe. Har ei på listen min som har delt bilder av begge sine dødfødte barn, og jeg synes det er helt ok. Hun har et behov for å fortelle sin historie, og minnes sine, og det bør hun da få lov til. Dette er også barn med misdannelser som døde i mors liv før de var helt fullbårne, så ikke særlig vakre syn for oss utenforstående, men de er nok nydelige i mors øyne alikevel, samtidig som det er de eneste barna hun "har". Har også ei på ei termingruppe på facebook som mistet sitt barn bare dager etter fødselen som delte bilder med oss (lukket gruppe). Syntes det var veldig fint jeg, og det var et behov hun hadde. Og mens jeg sitter her med min lille i armene kan jeg også si at om han hadde dødd før eller under fødsel, så hadde jeg nok helt sikkert delt et bilde av han på facebook, det tror jeg at jeg hadde hatt behov for. For å virkeliggjøre ham, kanskje? Jeg vet ikke.. Men når min mor døde hadde jeg et stort behov for å snakke om henne, for ellers føltes hennes liv ut som en løgn, hun var liksom ikke ekte, så jeg baserer det på den følelsen der. Anonymous poster hash: c661e...c5e
februarprins2013 Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 det må være opp til hver enkel det er ikke min sak,men jeg hadde ALDRI gjort det
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Det synes jeg ikke gjør noe. Har ei på listen min som har delt bilder av begge sine dødfødte barn, og jeg synes det er helt ok. Hun har et behov for å fortelle sin historie, og minnes sine, og det bør hun da få lov til. Dette er også barn med misdannelser som døde i mors liv før de var helt fullbårne, så ikke særlig vakre syn for oss utenforstående, men de er nok nydelige i mors øyne alikevel, samtidig som det er de eneste barna hun "har". Har også ei på ei termingruppe på facebook som mistet sitt barn bare dager etter fødselen som delte bilder med oss (lukket gruppe). Syntes det var veldig fint jeg, og det var et behov hun hadde. Og mens jeg sitter her med min lille i armene kan jeg også si at om han hadde dødd før eller under fødsel, så hadde jeg nok helt sikkert delt et bilde av han på facebook, det tror jeg at jeg hadde hatt behov for. For å virkeliggjøre ham, kanskje? Jeg vet ikke.. Men når min mor døde hadde jeg et stort behov for å snakke om henne, for ellers føltes hennes liv ut som en løgn, hun var liksom ikke ekte, så jeg baserer det på den følelsen der. Anonymous poster hash: c661e...c5e Synes du hadde en god og fin holdning til dette, om jeg kan si det på den måten. Du virker reflektert og forstår at den som har mistet sin kjæreste skatt også har behov for å dele den vakre lille med verden. Det er en mors store stolthet. Trist å høre om din mor💔 Anonymous poster hash: b9f05...20c
Hønemor30 Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg personlig hadde aldri delt bilder av mine dødfødte barn på fb. Det er personlig og sårt for meg,selv etter mange år. Og jeg tenker at de aller fleste ikke ønsker å se bilder av døde barm eller voksne i sosiale medier. Om noen vil se bilder så viser jeg de frem når de spør, men jeg har ikke bilder av mine døde barn fremme i stua heller. Jeg vet fler som har det, og det respekterer jeg. Men jeg vil ikke det selv.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg har mistet en baby etter fullgått svangerskap. Jeg har lagt ut bilde av han på Facebook men det var mens han fortsatt var i live. Jeg kan fortsatt dele bilder av han hvis jeg føler meg veldig trist og vil minne vennene mine på at jeg fortsatt har det tungt fordi vi mistet vår lille skatt. En deø trenger dessverre påminnelser over at vi i det hele tatt har mistet et barn, fort gjort å glemmme tydeligvis. Men jeg ville ikke lagt ut bilde av han når han var død. Det er for privat. Anonymous poster hash: b9f05...20c
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg tenker at det ikke finnes noen fasit for sorg og hvordan man takler den, og at vi som er så heldige å få slippe dette marerittet noen uheldigvis må oppleve, skal være jævlig forsiktig med å dømme valgene til de som opplever det verste i verden. Jeg kan ikke svare på hva jeg ville gjort og håper jeg aldri noengang behøver forholde meg til det heller.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg sier nei. Det syns jeg egentlig er litt grotesk! Anonymous poster hash: 5baf3...697
LittLykkelig Skrevet 7. oktober 2015 #20 Skrevet 7. oktober 2015 Ville ikke gjort det fordi det føles for privat og nesten litt uverdig. Dette gjelder bilder av døde mennesker generelt. Likevel ville jeg aldri fordømt andre som gjorde det, folk sørger forskjellig. La ut bildet av fotavtrykkene til min døde datter i stedet.
Yellow Brick Road Skrevet 7. oktober 2015 #21 Skrevet 7. oktober 2015 Det tenker jeg at må være opp til foreldrene og ingen andre.
Pobie Skrevet 8. oktober 2015 #22 Skrevet 8. oktober 2015 Folk må legge ut det de vil på sin egen side. Jeg har hatt venner på fb som legger ut bilder av mishandlede eller døde dyr, og da blokkerer jeg dem for jeg vil ikke se slikt. Men jeg sier ikke noe på det. Det er deres side og deres sak. Et dødfødt barn ville jeg faktisk hatt mindre problemer med enn et skadet dyr, spesielt hvis de har posert babyen slik at den ser ut som den sover. Ville ikke blokkert pga det. Synes ikke noe om at slike bilder legges ut, og ville ikke kommentert verken positivt eller negativt. Men man kan ikke kontrollere hva andre legger ut på egen side.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #23 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg tenker at denne personen sikkert har vært i sjokk og ikke visst hva hun helt har gjort. Det har nok vært et ledd i en sorgprosess. Når det er sagt hadde jeg nok syntes det var ubehagelig å se. Jeg hadde vel ikke sagt noe negativt. Hadde nok heller tatt kontakt med vedkommende for å gi henne støtte. Anonymous poster hash: 1898b...9b7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #24 Skrevet 8. oktober 2015 Rett etter at gutten min døde. Ville jeg egentlig bare vise han frem til flest mulig. Jeg lot vær å dele bilde av han på facebook da jeg ikke ville tåle negative kommentarer om han, men jeg skjønner godt at denne moren følte behov for å dele bildene. Babyen var jo så nydelig, men facebook er jo et litt upersonlig medium. Jeg slettet foresten alle som ikke tok to sekunder til å kondolere på dødsannonsen eller bilde av gravsteinen. Jeg kjente det at hvis de ikke hadde tia til å utrykke medfølelse for det vondeste jeg hadde opplevd var vi sklid for langt fra hverandre til at det var interesant å ha de på facebook. Meget effektiv rydding det. Du merker hvem som virkelig bryr seg når babyen din dør, men jeg skulle mye heller hatt min flotte baby. Kjenner også at jeg liker svigermor mindre fordi hun ikke ønsker å se bilder av han. At folk flest kan lukke øynene og late som babyer ikke dør for å slippe redsel er greit, men nærmeste familie burde faktisk annerkjenne hans liv selv om han var dødfødt. Anonymous poster hash: b24bd...43f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #25 Skrevet 8. oktober 2015 Bilder av døde barn har ingenting i sosiale medier å gjøre. Fælt nok med de syriske barna.. Anonymous poster hash: 861f5...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå