Gå til innhold

Dere som kan trening og muskler, se hit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cornelis Wikander (eller hva han nå heter) sier at vi ikke bør trene cardio, for vi vil jo ikke bryte ned musklene vi har bygget opp. Han sier at vi kan løpe geriljaintervaller, og sørge for å bli fort ferdig, så muskelmasse ikke brytes ned.

Stemmer dette, eller stemmer det til en viss grad? Jeg tenkte litt på dette da jeg satt på spinningsykkelen for en time siden.

Anonymous poster hash: 41489...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du får ikke samme musklene av cardio som av styrketrening. Cardio da får du avlange slanke muskler som ikke viser seg noe særlig, men det får du av styrketrening, se på de som løper de er tynne!

Så en blanding er fint.

Skrevet

Ok. Men fyren sier at en kombinasjon av styrke og cardio vil bryte ned endel muskelmasse man har jobbet hardt for å få. Derfor anbefaler han kun svært korte økter med cardio. Og trolig fyfy til spinningtinen jeg var på i dag.

Jeg skal se om jeg finner saken,,og legge ut link.

Skrevet

Ja du får ikke samme musklene av cardio som av styrketrening. Cardio da får du avlange slanke muskler som ikke viser seg noe særlig, men det får du av styrketrening, se på de som løper de er tynne!

Så en blanding er fint.

Mye finere med markerte muskler pga løping enn bulende brutusmuskler, synes nå jeg! Dessuten har de som løper kondisjon og utholdenhet.. Løfter man bare vekter for å få store muskler er man egentlig ikke sprek. Bare trent..

Anonymous poster hash: 1341f...dd9

Skrevet

Det kommer helt an på hva du vil oppnå med treningen din.

Ønsker du å bygge muskler er cardio i form av mest mulig brutale intervaller best.

Ønsker du bedre kondis og syretoleranse skal du drive med eksempelvis sykling.

Det er for øvrig noe misoppfattelse rundt det å bryte ned muskler. Ved hard styrketrening er det akkurat det du gjør. Det er hele grunnlaget for å øke og styrke muskelmassen. Derfor er det også så viktig å få nok næring og hvile etterpå

Anonymous poster hash: c7a84...47e

Skrevet

Det kommer helt an på hva du vil oppnå med treningen din.

Ønsker du å bygge muskler er cardio i form av mest mulig brutale intervaller best.

Ønsker du bedre kondis og syretoleranse skal du drive med eksempelvis sykling.

Det er for øvrig noe misoppfattelse rundt det å bryte ned muskler. Ved hard styrketrening er det akkurat det du gjør. Det er hele grunnlaget for å øke og styrke muskelmassen. Derfor er det også så viktig å få nok næring og hvile etterpåAnonymous poster hash: c7a84...47e

Ja, det du sier er jo riktig. Jeg vil ha begge deler, kondisjon og trent hjerte og muskler. Så jeg tror jeg fortsetter som jeg gjør og tar han derre Cornelis med ei klupe salt.

Skrevet

Dessuten elsker jeg å trene hard kardio, og det er jo mye av poenget. Så trener jeg styrke for fornuften sin del og killerkondis for lykken sin del.

hi

Skrevet

Jeg tror nok rådene hans er ment for de som vil bygge muskler, type fitness. For oss vanlige dødlige som trener både for hjerte og muskelstyrke er nok fortsatt en kombinasjon best. Men kjør gjerne få reps veldig tungt i styrke, det gir langt bedre progresjon enn 2x30 reps med moderat tynde. Så tungt du kan, maks 8x3 reps ellers er det for lett. 

Skrevet

Jeg tror nok rådene hans er ment for de som vil bygge muskler, type fitness. For oss vanlige dødlige som trener både for hjerte og muskelstyrke er nok fortsatt en kombinasjon best. Men kjør gjerne få reps veldig tungt i styrke, det gir langt bedre progresjon enn 2x30 reps med moderat tynde. Så tungt du kan, maks 8x3 reps ellers er det for lett.

Ja, det tror jeg også er riktig. Og jeg gjør som du anbefaler, men varierer med lettere litt lenger sett, og korte tunge sett, for å variere motstanden for musklene :) Jeg varierer også type øvelser på de forskjellige musklene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...