Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Jenta mi skal bestemme. " mamma du gjør det, pappa du gjør det" får hun det ikke som hun vil kan hun rope høyt JO!!!!! Kan også finne på å slå. Hun slo meg forran ansatte i barnehagen i dag. jeg sa vi måtte gå og hun ropte NEI mamma! Så slo hun meg to ganger rett på nesen. Hun er 3 år. Vi snakker ofte med henne om dette. Hun får ikke alltid viljen sin. Hun fortsetter selv om det får konsekvenser. Vi gjør ikke noe kjekt vi hadde planlagt osv slik at hun får kjenne det på kroppen. Jeg føler jeg mislykkes her. Hvordan få barnets respekt? 😲 Anonymous poster hash: 03eeb...810
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Men hva gjør du når hun slår? Viser du henne at dette ikke er ok, viser du henne at du blir sint? Når hun skal bestemme hva dere skal gjøre si nei, mamma vill ikke det for jeg skal gjøre ditt eller datt! Du må ikke la 3 åringen styre hjemmet, ikke litt engang for da tar hun fort over, hun tester grenser så sett de fort og hold deg til dem, roper hun så ta henne med på gangen eller på rommet og la henne rope dær!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Når hun slår sier jeg rolig og bestemt at det ikke er fint å slå. Jeg tar henne til siden og forklarer at jeg blir lei meg og at hun også hadde blitt lei seg om noen slo henne. Dette er hun enig i og sier unnskyld. Men det gjentar seg. Hun blir også ofte sint og skal ta over samtalen og oppmerksomheten når jeg snakker med voksne i barnehagen. Anonymous poster hash: 03eeb...810
Lille krøll Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde nok blitt så upedagogisk at jeg hadde blitt skikkelig sint om min datter klinte til meg på nesa. Hadde vidt med kropp og stemme at det faen ikke er ok. Du har jo forklart rolig og pent og får ikke reaksjon du ønsker. Om du alltid gjør det samme, hvordan kan du forvente at noe nytt skal skje deg?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Hun vet allerede at hun ikke skal slå. Du har forklart godt rundt dette ettersom jeg forstår så neste gang sier du tydelig nei og evt setter henne ned. Vær tydelig med få ord og vis at det ikke er ok. Ved å sette deg ned med henne hver gang å forklare masse så får hun faktisk oppmerksomhet på det. Anonymous poster hash: dbe81...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå