Gå til innhold

Starte på skolen uten kjente..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har barn som startet på skolen uten at de kjente noen fra barnehagen eller nabolaget? Hvordan gikk det? Var det vanskelig å få venner?

Anonymous poster hash: 198cb...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To av mine barn har gjort det, null stress. Nå skal det sies at de begge er veldig utadvendte og alltid har vært populære lekekamerater.

Skrevet

Mi 6åring gjorde det nå i høst. Eller der var vel en jente han kjente til fra barnehagen, men ikke noen som han hadde hatt eller har omgang med.

Det har gått veldig fint for min gutt. Men han er veldig sosial og kontaktsøkende og blir lett kjent med andre barn(så lenge de er åpne og vil bli kjent med han, er ofte der det kan bli litt problem ser jeg)

Anonymous poster hash: c4065...634
Skrevet

Ja, det gjorde guttungen i fjor. Det gikk veldig bra!

Anonymous poster hash: 050b2...66f
Skrevet

Det går såååååå fint! De blir fort kjent og får seg venner. :-)

Skrevet

Ja eldste vår gjorde det. Fikk en ny bestevenn første dagen :)

Hun går i 5,klasse nå og det har vært fint hele tiden.

Anonymous poster hash: 194de...f63
Skrevet

Det er godt å høre at flere svarer at det går bra.. :)

Skrevet

Det har gått helt fint. Unger finner fort venner. 

Skrevet

Mine har fremdeles ikke funnet seg til rette, 7 mnd etter flytting. Angrer som en gal på at vi flyttet.

Anonymous poster hash: e9739...d8f

Skrevet

La barnet begynne på SFO en stund før skolen begynner. Da får barnet bli litt kjent med noen av de andre barna i forkant.

Anonymous poster hash: cd144...415

Skrevet

Vi er i samme situasjon til høsten. Han går i en annen bhg enn den "alle" i klassen går i, og havner derfor utenfor. Vi fikk ikke plass i den bhg.. Dessverre bor det heller ikke noen klassekamerater i vårt byggefelt som jeg vet om.

Hvor er du fra? perfekt om det var samme skole. :P

Anonymous poster hash: 594ad...22b
Skrevet

Vi er i samme situasjon til høsten. Han går i en annen bhg enn den "alle" i klassen går i, og havner derfor utenfor. Vi fikk ikke plass i den bhg.. Dessverre bor det heller ikke noen klassekamerater i vårt byggefelt som jeg vet om.

akkurat samme situasjon vi er i.. bor i skedsmo rett utenfor oslo

Skrevet

La barnet begynne på SFO en stund før skolen begynner. Da får barnet bli litt kjent med noen av de andre barna i forkant.

Anonymous poster hash: cd144...415

jeg føler vi gjør alt vi kan for å lette overgangen:

- vi skal på sånne besøksdager på skolen (har snakket med skolen og får ta henne med selv når barnehagene i området er der på besøk..)

- vi har begynt på en aktivitet i nærheten av skolen i håp om at det skulle være noen fra riktig årskull der.. (ute hell..) :/

- hun skal starte på SFO så tidlig som mulig..

andre tips mottas med takk

Skrevet

Vårt barn begynner høsten 16. Er ett barn på motsatt avdeling i barnehagen men ellers ingen kjente. De to leker aldri sammen.

Men er ett barnas vel her i felte som fikser og holder vedlike lekeplasser ol, så tenkte å etterlyse leke kamerater på Facebook siden der til våren. Det er mange foreldre som er med I den gruppa, så håper noen har 2010 gutter der også.

Anonymous poster hash: 49bf9...4ff

Skrevet

Samme situasjon var sønnen min i og, helt i starten gikk det ikke så bra. Men jeg kontaktet lærer veldig raskt, så da hjalp hun litt til. Og han fikk seg venner. Han er mer stille, forsiktig og sjenert. Så han spør ikke andre om de vil leke, med mindre han kjenner de godt.

Anonymous poster hash: 15220...d96
Skrevet

Hvilken skole skal ditt barn begynne i? Har nemlig en som begynner til høsten:)

Anonymous poster hash: 97e1a...374

Skrevet

Hvilken skole skal ditt barn begynne i? Har nemlig en som begynner til høsten:)

Skjetten - hvor skal din starte da?

Skrevet

Begge mine gjorde det, og det gjorde deres foreldre også. Null stress.

Skrevet

Min gjorde det i fjor. Har gått bra med tanke på skolestart, men det er litt klikker i den klassen.

Mitt barn foretrekker da å være med andre enn klassekamerater i friminutter og på Sfo.

Dette er nok fordi mødrene kjenner hverandre fra føe pga bhg, og det er vanskelig å komme inn i den gjengen.

Har engasjert meg som klassekontakt og vi har arrangert sosiale tilstelninger i klasseregi.

Godt oppmøte og positive tilbakemeldinger, men klikkene er der likevel.

Tror ikkede tenker over det.

Skrevet

Hvor er du fra? perfekt om det var samme skole. :PAnonymous poster hash: 594ad...22b

akkurat samme situasjon vi er i.. bor i skedsmo rett utenfor osloAnonymous poster hash: 198cb...f98
Hvilken skole skal ditt barn begynne i? Har nemlig en som begynner til høsten:)Anonymous poster hash: 97e1a...374

Skjetten - hvor skal din starte da?Anonymous poster hash: 198cb...f98

Lillestrøm:)

Skrevet

Begge mine gjorde det og de er veldig sjenerte begge to. Gikk fint :) Den yngste var ekstra engstelig så der var barnehage utrolig proffe og hadde henne først alene på omvisning og så var hun på en og møtte en mindre gruppe av de som skulle starte. Etter jul det året begynte vi å gå å leke på uteområdet til skolen så hun skulle være trygg på området iallefall.

Humpet litt de første ukene, men hun var absolutt ikke alene om det. Gikk seg veldig fint til :)

Anonymous poster hash: b7f24...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...