Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Fikk medisiner av legen i forrige uke, og de to siste dagene har jeg begynt å klø skikkelig. Spesielt om natten. Står at en bivirkning er at man kan få utslett. Slutte å bruke eller bare fortsette? Er ferdig med kuren på lørdag... Anonymous poster hash: 61fae...8e2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Hva er medisinen mot da? er det en antibiotikakur? i så fall er faren med å slutte på en kur før tiden selv om du føler deg i fin form at bakteriene blomstrer opp igjen. Og siden det er bare de mest hardføre bakteriene som har holdt ut såpass lenge er det fare for at de vil utvikle en resistens mot antibiotikaen du tar. Ville heller ha ringt fastlegen min og fått skrevet ut noe kløestillende slik at du får tatt ferdig kuren din, evt. bytte til en annen type kur. I tillegg er det jo kjekt for fastlegen din å få notert ned at du har hatt en reaksjon på den medisinen du tar sånn at de vet det til en senere gang. Anonymous poster hash: dd96c...c91
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Hva er medisinen mot da? er det en antibiotikakur? i så fall er faren med å slutte på en kur før tiden selv om du føler deg i fin form at bakteriene blomstrer opp igjen. Og siden det er bare de mest hardføre bakteriene som har holdt ut såpass lenge er det fare for at de vil utvikle en resistens mot antibiotikaen du tar. Ville heller ha ringt fastlegen min og fått skrevet ut noe kløestillende slik at du får tatt ferdig kuren din, evt. bytte til en annen type kur. I tillegg er det jo kjekt for fastlegen din å få notert ned at du har hatt en reaksjon på den medisinen du tar sånn at de vet det til en senere gang. Anonymous poster hash: dd96c...c91 Ja, er antibiotika. Har lungebetennelse. Skal innom han i morgen, så er vel ingen fare å vente? Anonymous poster hash: 61fae...8e2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Hva er medisinen mot da? er det en antibiotikakur? i så fall er faren med å slutte på en kur før tiden selv om du føler deg i fin form at bakteriene blomstrer opp igjen. Og siden det er bare de mest hardføre bakteriene som har holdt ut såpass lenge er det fare for at de vil utvikle en resistens mot antibiotikaen du tar. Ville heller ha ringt fastlegen min og fått skrevet ut noe kløestillende slik at du får tatt ferdig kuren din, evt. bytte til en annen type kur. I tillegg er det jo kjekt for fastlegen din å få notert ned at du har hatt en reaksjon på den medisinen du tar sånn at de vet det til en senere gang. Anonymous poster hash: dd96c...c91 Ja, er antibiotika. Har lungebetennelse. Skal innom han i morgen, så er vel ingen fare å vente? Anonymous poster hash: 61fae...8e2 Vel, kommer jo an på hvor mye du reagerer, så litt vanskelig å si over nett. Hvis det bare er litt utslett og kløe, og ingen tegn til kløe/ubehag i svelget så er det nok ikke farlig. Hvis du har kraftig utslett over hele kroppen og sterk kløe, så ring legevakta og forhør deg med dem. De er flinke til å gi gode råd, og kan spørre mer inngående hva slags symptomer du har og ta en vurdering deretter. Anonymous poster hash: dd96c...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå