Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Vær ærlig.. klarer ikke sove om natta pga dem lengre. Gjør vondt og svelge. Brukte 3 timer i natt på og sovne.. Kan ikke ligge på sofa heller, fr kvelningsfornemmelse. Sånn har jeg levd i fire år og gidder ikke mer. Venter på time fra spesialist nå. Heller smertehelvete i 3-4 uker enn dette livet ut. Men gruer meg svært til en evt operasjon.. Hvor dårlig er man etterpå? Kan man kjøre bil i det hele tatt når man tar så mye medisiner? Hvor lenge blir man sykemeldt? Anonymous poster hash: 85903...30b
HvittHus Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Det er vondt. Kanskje det vondeste jeg har opplevd, men det var så verdt det. Fra å ha halsbetennelse flere ganger i året og kronisk betennelse som rant ned svelget, er jeg nå over på en infeksjon i året. Dette da det tydeligvis står igjen en bitteliten bit vev innenfor arret. Forbered deg på smerter, men husk at vi er individuelle når det kommer til smerteopplevelse, så det er ikke sikkert du får det veldig ille.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Det er vondt. Kanskje det vondeste jeg har opplevd, men det var så verdt det. Fra å ha halsbetennelse flere ganger i året og kronisk betennelse som rant ned svelget, er jeg nå over på en infeksjon i året. Dette da det tydeligvis står igjen en bitteliten bit vev innenfor arret. Forbered deg på smerter, men husk at vi er individuelle når det kommer til smerteopplevelse, så det er ikke sikkert du får det veldig ille. Regner med det blir og gjørevondt ja! Har hvite bylleri halsen på mandlene, men det er ikke bakterielt sa legen. Så fikk ikke antibiotika idag... Hadde hodepine og vondt i ørene i forrige uke og halsen snører seg igjen når jeg skal sove. Redd for å bli kvalt Anonymous poster hash: 85903...30b
Miss Chocolate Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Jeg synes ikke det var så vondt. Som en halsbetennelse bare. Brukte sterke smertestillende da, som sikkert hadde god effekt på meg Endret 7. oktober 2015 av chocolate
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde veldig vondt etter operasjonen. Gikk på sterke smertestillende, så ble ikke noe bilkjøring. Skal sies at jeg fikk infeksjon og crp på nesten 400. Anonymous poster hash: 37552...0e6
klg,2 boys now:) Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Det var sikkelig vondt i 2 uker og bilkjøring var ikke noe tema for jeg bodde på sofaen.men vel verdt det nå når jeg slipper halsbetennelser og klumper i mandlene og vondt smak i munnen. Men når du er så plaget som du er,vil ikke smerten være så mye verre. Jeg var på time hos ØNH lege og ble operert 5 dager etterpå👍
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 På en skala fra 1-10: 15! Anonymous poster hash: 02f12...5f6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Det er nok veldig individuelt. Jeg var vant til å ha halsbetennelser, så jeg synes ikke det var så mye verre enn det. Vondt å svelge da, men det gikk jo over. Og det er verd det Anonymous poster hash: d4061...c0f
M@mm@til3 Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Det er vondt de første 3-4 dagene og forferdelig vondt i ca ei uke + når ruren faller av........ Men det er virkelig veldig verdt det! Angrer ikke et sekund!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Kommer jo an på om de fjerner med laser eller kniv. Anonymous poster hash: b4d88...5f3
the amazing spidermamma Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Skikkelig vondt i ganske nøyaktig to uker. Men du får smertestillende som funker. Jeg ble så sløv av pillene, så jeg sov masse. Og spiste dessert og loff.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg syns faktisk ikke det var sååå vondt. Som en skikkelig halsbetennelse, men vondere å svelge mat. Levde på is og yoghurt i to uker, det var verre syns jeg Klarte ikke svelge smertestillende selv om de ble pulverisert, men fikk stikkpiller av legen som gjorde susen. Anonymous poster hash: b60dd...356
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Mannen min fjernet mandlene som 26-åring. Han fjernet dem med kniv. Han var egentlig ganske kveik de 2 første dagene. Smertestillende, Paralgin Major og Voltaren, funket nok godt den første tida. Men på 4-5 dagen ble det ille!! Han hadde ekstremt vondt, og den voksne mannen som aldri griner.. vel han grein! I tillegg fikk han forstoppelse av voltarenen, men likevel en trang til å gå på do.Stakkar han hadde det skikkelig vondt, men i mitt stille sinn må jeg innrømme at jeg lo meg skakk i sofaen av stønningen på do Han ble ikke bedre før ca 3 uker etter. Da hadde han gått ned ca 10 kg og var radmager. Plutselig, nærmest over natta, ble han bra. Han var lenge usikker på om operasjonen var verdt det, men han har ikke hatt halsbetennelse siden Anonymous poster hash: 237ba...6ee
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 På en skala fra 1-10: 15! Anonymous poster hash: 02f12...5f6 Verre en fødsel ja 😂 Anonymous poster hash: 5c3d8...15f
Miss Chocolate Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 HI, dette fjernet de før med kniv, men nå med laser. Tror jeg fjerner med laser, og det blir penere sår og man har ikke så vondt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Skrevet 8. oktober 2015 HI, dette fjernet de før med kniv, men nå med laser. Tror jeg fjerner med laser, og det blir penere sår og man har ikke så vondt etterpå. Noen fjerner fortsatt med kniv altså, men enig i resten. Anonymous poster hash: b4d88...5f3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 HI, dette fjernet de før med kniv, men nå med laser. Tror jeg fjerner med laser, og det blir penere sår og man har ikke så vondt etterpå. De går mer og mer vekk fra laser. Resultatet blir ofte ikke like bra og vev vokser ut igjen. Anonymous poster hash: db8b7...98c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå