Gå til innhold

Noen som har brukt advokat imot nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble pipa når dere fikk en advokat med på laget?

Anonymous poster hash: 030ab...12e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En advokat kan jo ikke på magisk vis endre regelverket, men har du en god sak der mye går på skjønn, tolkninger av regler, ærekjære saksbehandlere (dvs. de tar feil, men klarer ikke inrømme det) etc. så kan det vel sikkert være en god ide.

Jeg vet om noen som kontaktet advokat og dermed vant frem, men der var det nettopp ulik tolkning av eksisterende regelverk som lå til grunn.

Skrevet

Etter 9 år med krig mellom meg og NAV, da de kontinuerlig satte meg på ny runde med AAP, når alt viste til at jeg skulle blitt ufør, fikk jeg nok, jeg kontaktet advokat, etter å ha gått over nøye tok advokaten jobben, da det ikke fantes tvil i at NAV nektet meg min rettighet. Tok etter det, 6 mnd, så var de i gang med prosessen, fikk dokumentene i posten denne uka, jeg har AAP ut året, så går jeg over på 100% ufør. Om jeg er glad? Blir nok det, når det hele har fått roet seg for meg, jeg er totalt utslitt etter 9,5 år i kamp og sykdommen.

Anonymous poster hash: a4b9b...d6a
Skrevet

Jeg har truet med det og også vært i kontakt med advokat for råd og tips. Vant frem med saken min.

Anonymous poster hash: c5861...ccf

Skrevet

Det er nok ingen automatikk i at man vinner frem om man engasjerer advokat, men en advokat har jo en plikt til å vurdere saken til en potensiell klient og ikke ta på seg saken dersom det er åpenbart at klienten ikke kan vinne frem (det påfører da klienten bare mye utgifter og er brudd på god advokatskikk), men i saker hvor det meste er basert på skjønn og regeltolking kan det nok være en stor fordel å engasjere advokat, særlig en som er spesialist i temaet, da man nok behøver hjelp til å klare å finne grunnlaget for kravet sitt og legge dette frem basert på ulike rettskilder og tolkingsmuligheter.

Anonymous poster hash: b518a...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...