Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Desverre gikk mannen ned i lønn( han leter etter ny jobb), og jeg mistet inntekten min inntil videre. Vi drukner i inkasso varsler +++. Håpet er å få inn mer snart så vi kan komme ovenpå. Pr dags dato har vi null... Vi kommer aldri rundt... Barna har 8.500kr hver på sin konto. To barn. Jeg rører aldri de pengene, ds jeg har spart d jeg kunne for de... Men nå nærmer det seg bristepunktet og en del av meg føler behovet for å dekke no inkasso med disse pengene frem til vi er ovenpå igjen. Men føler meg totalt mislykket av å i det hele tatt tenke det. Hater meg selv og mitt liv... Men åh... Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Skjønner ikke helt hva du er ute etter, men kutt ut eller reduser Internett, telefon, abonnement, forsikring, strøm, mat. Lag middagslister, bak brød selv og kutt ut brus,røyk, alkohol. Selvfølgelig tar du pengene til barna for å dekke inkassoen å legger en plan om hvordan dere kan tilbakebetale når økonomien er frisk igjen. Inkasso koster forferdelig mye og gir dere masse unødvendig hodebry. Anonymous poster hash: a24af...fe8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Skjønner ikke helt hva du er ute etter, men kutt ut eller reduser Internett, telefon, abonnement, forsikring, strøm, mat. Lag middagslister, bak brød selv og kutt ut brus,røyk, alkohol. Selvfølgelig tar du pengene til barna for å dekke inkassoen å legger en plan om hvordan dere kan tilbakebetale når økonomien er frisk igjen. Inkasso koster forferdelig mye og gir dere masse unødvendig hodebry. Anonymous poster hash: a24af...fe8 Sliter kanskje med å få frem poenget i innlegget. Det handlet stort sett om at jeg vegrer meg for å røre barna sin konto da det føles grusomt ut!!! Men jeg begynner å innse at vi kanskje må det, frem til vi kommer ovenpå. Har kuttet alt det vi kan av matutgifter, tlf, forsikringer osv. Barna har super bsrneforsikring ( den beste som er), men vurderer å kutte ned der også, frem til det roer seg. Vi røyker og drikker heldigvis ikke. Har vurdert det med å bake brød selv, og håper vi kan spare inn der. Selger alt jeg kan på finn nå, for å bruke de pengene vi får inn der, på mat osv. Har aldri slitt økonomisk før, og det ødelegger søvn, hverdag og forhold. Vi venter barn igjen nå, om ikke lenge, og det skulle ikke skje dette!!! Har sendt Mail til alle som har sendt regning og bedt om nedbetaling osv, i håp om at de ser at jeg faktisk PRØVER, og ikke bare sluntrer unna... Så du mener det er en godkjent grunn å LÅNE pengene av barna nå? Frem til ting er mer stabilt? Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Søk sosialstønad? Livsopphold heter det vel nå. Søk bostøtte, det har dere sannsynligvis krav på med så lite inntekt (dersom ingen av dere er studenter) Anonymous poster hash: c5c8e...21b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Flytt til noe billigere, selg båt, hytte, biler av en viss verdi ol før dere ødelegger økonomien deres fulstendig. 17.000,- fra barnas konto hjelper ikke lenge. Anonymous poster hash: 1e4cc...ea7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Selvfølgelig tar du pengene du har spart til barna. Om du får purregebyr på flere regninger er jo det flere hundre lapper bare der, for ikke å snakke om inkassosatsene dersom det går så langt. Be om å få avdragsfrihet på boliglån. Prioriter husleie, og strøm, det er det viktigste. Anonymous poster hash: 49206...43b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Vi bor allerede veldig billig Mtp hva vi får for det ( eier enebolig). Har solgt bilen. Prøver å finne ut alt jeg kan kutte ut, og Evt bli kvitt for å gjøre det enklere. Jeg skal søke på alt det jeg kan. Nei, barnas penger varer ikke lenge, helt klart. Derfor vil jeg jo helst ikke ta de heller. Har et par regninger som MÅ betales idah, som gjelder bhg, og der ser jeg at jeg må ta 2000 fra en, for at minste ikke mister plassen. Fy pokker som jeg hater meg selv. Forholdet rakner fordi vi sliter, jeg prøver å holde oss oppe.. Men ikke lett når ALT som kan gå galt går galt. Min mor som alltid har hjulpet ( uten at vi spør altså ) og liksom stilt opp. Hun vet nå at vi sliter hardt. Og det er ei som aldri har slitt og nå, når vi sliter får vi null hjelp( nei jeg spør ikke). Null støtte, kun mye dømming... Jeg er bare veldig glad barna har det de trenger. Selv med veldig stort bursdagsselskap for eldste om et par uker så skal det vel gå Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Bedre at dere låner penger av barna enn inkasso som drar med seg mye ekstrautgifter... Anonymous poster hash: a24dc...72c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 http://www.husbanken.no/bostotte/ Anonymous poster hash: c5c8e...21b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Søk sosial stødnad. Be om utsettelse på regninger dere kan (feks studielån). Hva har du av inntekt da? Har du mista jobb? Forferdelig kjipt.. Ring kreditorer og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: 31503...c43
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg har nå fått et par svar fra kreditorer og det var lettende da de var villige til å hjelpe. Ikke fått svar fra alle, så det kan fortsatt gå dårlig.. Men bare det at noen har svart positivt er bra !! Får fortsette å legge det jeg kan på finn ❤️ Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Hva slags inntekt har dere? AAP, dagpenger, studiestipend? Mange NAV-kontor har egne gjeldsrådgivere som kan gi gode råd Anonymous poster hash: c5c8e...21b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Hva slags inntekt har dere? AAP, dagpenger, studiestipend? Mange NAV-kontor har egne gjeldsrådgivere som kan gi gode råd Anonymous poster hash: c5c8e...21b Jeg går på AAP, som nå går over til foreldrepenger. Fikk plutselig en annen saksbehandler ( desverre) og endte med 13.000 inn totalt i Mnd og det klarer jeg ikke. Før det har jeg studert, vurderer faktisk nettstudie nå når jeg skal gå hjemme i permisjon... Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Hva slags inntekt har dere? AAP, dagpenger, studiestipend? Mange NAV-kontor har egne gjeldsrådgivere som kan gi gode råd Anonymous poster hash: c5c8e...21b Jeg går på AAP, som nå går over til foreldrepenger. Fikk plutselig en annen saksbehandler ( desverre) og endte med 13.000 inn totalt i Mnd og det klarer jeg ikke. Før det har jeg studert, vurderer faktisk nettstudie nå når jeg skal gå hjemme i permisjon... Anonymous poster hash: 369a6...03c Det bør du, og søk studielån i samme slengen. Anonymous poster hash: 6b4df...ef6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Hva slags inntekt har dere? AAP, dagpenger, studiestipend? Mange NAV-kontor har egne gjeldsrådgivere som kan gi gode råd Anonymous poster hash: c5c8e...21b Jeg går på AAP, som nå går over til foreldrepenger. Fikk plutselig en annen saksbehandler ( desverre) og endte med 13.000 inn totalt i Mnd og det klarer jeg ikke. Før det har jeg studert, vurderer faktisk nettstudie nå når jeg skal gå hjemme i permisjon... Anonymous poster hash: 369a6...03c Det bør du, og søk studielån i samme slengen. Anonymous poster hash: 6b4df...ef6 Ja, var det jeg tenkte. Bedre å takle studielån når man er oppe på beina, enn å ha det slik som nå... Håper bare jeg klarer å studere noe hjemme, mens jeg har baby Anonymous poster hash: 369a6...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå