Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Faen i helvete og andre fine ord! Hadde sex i går kveld og Kondomet sprakk da han kom så alt havnet inni meg. Vi kan virkelig ikke bli gravide nå og jeg tåler ikke noe prevensjonsmidler så Kondomen var den eneste prevensjonsmidler vår. Vi tenkte umiddelbart at vi må ha angrepille, så jeg skulle dra å kjøpe det etterpå, men tenkte å lese litt om den først. Og der står det at angrepille bare hindrer eggløsing, ikke at sæden befrukter egget eller at et befruktet egg fester seg. Og nå til saken. Jeg har eggløsing nå. Jeg kjenner det godt, at jeg har det og kalenderen min bekrefter det. FAEN! Hva gjør jeg nå? Jeg kan virkelig ikke bli gravid nå! Jeg burde ha sjekket kalenderen for å være sikker, men da han har vært borte i flere uker ble ting glemt i kampens hete og det er første gang den sprekker for oss. Faen faen faen Anonymous poster hash: b12d4...d0e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Nei, jeg har desverre ingen gode råd.. Skjønner at det er en kjip situasjon. Men hvorfor er det krise at du blir gravid akkurat nå? Hvis det er såååå krise så bør man enten avstå, eller så får den ene sterilisere seg om det er snakk om at man er ferdig med å få barn. Det er desverre den harde realiteten 😳 Anonymous poster hash: c1804...759
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Ment to be Anonymous poster hash: 4603b...467
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Skjedde med meg og for noen månder siden! 2 uker med panikk, før 3 graviditetstester HELDIGVIS slo ut negativt! Mensen var flere dager forsinket, sikkert pga stess... Ikke gøy Håper det ordner seg til det beste for deg Anonymous poster hash: 6c322...a3c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Grunnet livssituasjon jeg ikke vil gå inn på så kan vi ikke få barn nå. Vi er ikke ferdig med barn og sterilisering er derfor uaktuellt. Vi har ikke ofte sex og bruker kondom, men etter flere uker fra hverandre så glemte vi å sjekke når eggløsing var for da har vi ikke sex uansett, selv med kondom. Men som sagt glemte vi det akkurat den ene gangen Kondomet sprakk. Og selvfølgelig var det midt i eggløsningen. Vi kan virkelig ikke få barn på den eventuelle terminen. F Hi Anonymous poster hash: b12d4...d0e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Skjedde med meg og for noen månder siden! 2 uker med panikk, før 3 graviditetstester HELDIGVIS slo ut negativt! Mensen var flere dager forsinket, sikkert pga stess... Ikke gøy Håper det ordner seg til det beste for deg Anonymous poster hash: 6c322...a3c Uff. Ja blir nok noen uker med stress på meg og. Jeg blir gravid nesten bare ved at mannen tar på meg, så det er vel nesten garantert at det blir en positiv test. Off! Anonymous poster hash: b12d4...d0e
Gemini77 Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde tatt angrepillen uansett hvis det er krise. Da har man iallefall gjort det man Kan i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Kan virkelig ikke skjønne at det er SÅ KRISE Anonymous poster hash: 1c106...167
TPK Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Ta angrepillen uansett. Er ikke sikkert egget har sluppet enda selv om du kjenner at noe er på gang.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Kan virkelig ikke skjønne at det er SÅ KRISEAnonymous poster hash: 1c106...167 Og jeg kan virkelig ikke skjønne at det er mulig å være så blåst som deg? Du skjønner faktisk ikke at det absolutt ikke passer med et nytt barn i en periode i livet? Anonymous poster hash: 724c2...bf9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Kan virkelig ikke skjønne at det er SÅ KRISEAnonymous poster hash: 1c106...167 Og jeg kan virkelig ikke skjønne at det er mulig å være så blåst som deg? Du skjønner faktisk ikke at det absolutt ikke passer med et nytt barn i en periode i livet? Anonymous poster hash: 724c2...bf9 Føyer meg til en anonym lenger opp her. Er det virkelig så krise som du sier, så må dere rett og slett avstå. Lett å si i etterkant, men det er realiteten. Dere vet jo hvor barn kommer fra? Men ville tatt angrepillen uansett, så har du i alle fall prøvd. Skjønner ikke at det er noe å lure på. Er jo en sjangs for at egget ikke har sluppet. Anonymous poster hash: fd715...7f8
MJ<3 Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 nettdoktor.no (start) Fakta om angrepillen Hva er nødprevensjonspiller? Det er p-piller med høyt innhold av aktivt hormon som kan benyttes til å hindre en eventuelt oppstått graviditet i å utvikle seg i opp til 3 døgn etter et ubeskyttet samleie. Når har jeg bruk for nødprevensjon? Hvis du er redd for at du er blitt gravid etter et samleie hvor du ikke har brukt beskyttelse, eller hvis kondomet er gått i stykker i forbindelse med samleie. Hvor sikker er angrepillen? Pillen forhindrer sannsynligvis 75-80 prosent av graviditetene, men den er mindre sikker enn hvis du i forveien hadde brukt for eksempel p-piller korrekt. Hvordan virker nødprevensjon? Hormonene i angrepiller hindrer egget i å utvikle seg, og påvirker slimhinnen i livmoren slik at egget ikke kan utvikle seg ytterligere der.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 også er det 2015 så man kan ta en abort ved behov ( ikke at det skal brukes som prevensjon) Ta en angrepille også blir det noen uker med usikkerhet før man vet sikkert utfallet av gårdagens moro. Men null behov for å stresse, det gjør ikke situasjonen bedre. Lykke til og tvi tvi Anonymous poster hash: 1cbdb...bef
Leeloo76 Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg ville tatt angrepille og så gått til legen og sjekke graviditet om noen uker. Om det passer så dårlig med barn som dere mener så ville jeg vel vurdert abort. Jeg har forståelse for at i enkelte situasjoner passer det særdeles dårlig med et nytt barn, selv om man ikke er ferdig med barn for alltid. Hva en slik grunn skulle være må nesten være opp til hver enkelt, det er fri abort i Norge; en dårlig/god grunn for meg er ikke nødvendigvis det for alle andre. Jeg tar absolutt ikke lett på abort og har heldigvis aldri trengt å ta det valget (har dog vært i en situasjon der jeg vil tro mange ville vurdert det), men det er i mitt hode litt forskjell på å ta det i uke 4 og i uke 12. Her vet dere jo godt når det ev. har skjedd en befruktning og har mulighet til å gjøre noe med det så tidlig som mulig. Jeg håper for deres del at dere slipper å ta valget, det må være ekstra vansklig når man allerede har barn (?), da vet man enda bedre hva man velger vekk.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skjønner ikke hvordan en kondom kan sprekke jeg da om man bruker den riktig...? Har brukt det selv maaaange ganger i maaange år og aldri opplevd det.. Anonymous poster hash: 94e8e...947
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg vet det var dumt å ikke sjekke kalenderen først for vi er veldig nøye på det ellers. Vi har hatt sex 3 ganger i år (inkludert i går) og har brukt kondom hver gang, i tillegg til av vi ikke har sex rundt eggløsningen. Dette er fordi det virkelig ikke passer og siden jeg ikke tåler prevensjonsmidler så tyr vi til avhold med få unntak. Siden jeg ikke tåler prevensjonsmidler så er vi ganske drevne i kondombruk og det er første gangen på mer enn ti år at den sprekker (og vi har hatt sex oftere enn 3 ganger i året de årene, bortsett fra siste). Kondomen Var heller ikke gammel. Jeg blir gravid lett og abort er ikke noe jeg tar lett på og jeg er veldig stresset over å kanskje måtte ta ett valg der. Anonymous poster hash: b12d4...d0e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Det tar tid før sædcellene fester seg, gå og ta angrepillen så har du ihvertfall prøvd. Driver å stresser her selv men jeg har spiral og viser tegn til graviditet Anonymous poster hash: e696e...b17
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skjønner ikke hvordan en kondom kan sprekke jeg da om man bruker den riktig...? Har brukt det selv maaaange ganger i maaange år og aldri opplevd det.. Anonymous poster hash: 94e8e...947 Kan sprekke selv om det blir tatt riktig på. Et kondom kan faktisk ha produksjonsfeil. Anonymous poster hash: 69ee3...3f3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 Det tar tid før sædcellene fester seg, gå og ta angrepillen så har du ihvertfall prøvd. Driver å stresser her selv men jeg har spiral og viser tegn til graviditet Anonymous poster hash: e696e...b17 Ja jeg må få mannfolket, som har bilen, hjem fra jobb slik at vi får dratt på apoteket. Jeg turte ikke gå for kobberspiral da jeg kjenner flere som har blitt gravide med spiral :/ Men når det passer å få sistemann så skal sambo gjøre "kort prosess" som han sier. Klippe strengen. Lykke til til deg og Anonymous poster hash: b12d4...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå