Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Gik til lege. Har tonsilitt. Vondt i halsen men eller er jeg ok i form. Fikk henvisning til ØNH lege for fjerning av mandler. Han spurte om jeg trenger sykemelding?! Da måtte jeg jo trengt det i fire år, så lenge jeg har slitt. Jeg sa nei. Virker som det er enkelt hos min lege iallfall.. Anonymous poster hash: c3d60...31a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Legen vurderer ut fra deg og din historie. Min mann har f.eks aldri i hele sitt liv vært sykemeldt, han er 45 år gammel og har bare hatt veldig korte fravær i forbindelse med omgangssyke og slike ting i sin arbeidskarriere og kan jobbe i flere år uten å ha fravær i det hele tatt. Han snakker med legen sin en gang i året for å fornye resepten på allergimedisiner. Da han var hos lege i vinter fordi han hadde skadet albuen og slet med smerter spurte legen om han trengte sykemelding og mannen var sjokkert over hvor lett det var å bli sykemeldt. Men det hadde nok ikke vært like lett om det var snakk om en mann som løp til lege i tide og utide og stadig var sykemeldt...... Anonymous poster hash: f0391...c7e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Legen vurderer ut fra deg og din historie. Min mann har f.eks aldri i hele sitt liv vært sykemeldt, han er 45 år gammel og har bare hatt veldig korte fravær i forbindelse med omgangssyke og slike ting i sin arbeidskarriere og kan jobbe i flere år uten å ha fravær i det hele tatt. Han snakker med legen sin en gang i året for å fornye resepten på allergimedisiner. Da han var hos lege i vinter fordi han hadde skadet albuen og slet med smerter spurte legen om han trengte sykemelding og mannen var sjokkert over hvor lett det var å bli sykemeldt. Men det hadde nok ikke vært like lett om det var snakk om en mann som løp til lege i tide og utide og stadig var sykemeldt...... Anonymous poster hash: f0391...c7e Smerter i albuen er forståelig. Jeg har jo vondt i halsen og svære mandler m hele tiden, men sparer sykemelding til de skal fjernes for da vil det bli vondt da! Har kun vært sykemeldt i slutten av mine to svangerskap. Sist fra uke 34-37 var jeg sykemeldt 50%. Jobbet fullt fram til da. Var hos en annen lege da og han ville ikke sykemelde meg fullt. Anonymous poster hash: c3d60...31a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Det varierer fra lege til lege det. Jeg har hatt samme fastlegen siden jeg var 18 år. Har hittil fått sykmelding kun ifb med siste svangerskapet pga bekkenløsning og høy blodtrykk. Føler ikke at han "hiver" sykmelding etter seg. En gang var jeg der og hadde drit vondt i nakken, spurte bare henvisning til manuell terapeut, noe som jeg fikk. Han spurte hvordan jeg hadde det, om jeg klarte de smertene, om jeg trengte noe smertestillende uten å nevne et ord om sykmelding. Den dagen jeg virkelig trenger det, så tror jeg nok at han klarer å bedømme det selv Anonymous poster hash: 840e0...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå