Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg går nå hjemme i fødselspermisjon, når permisjonen er ferdig går jeg rett over på 5 uker ferie, så begynner jeg å jobbe igjen. Jeg er syk. Legen min vil sende en avventende sykemelding, for hun mener at jeg er for syk til å jobbe i den jobben jeg skal tilbake til. Grunnen til at hun sender en avventende sykemelding er for å sette litt press på nav og jobben min for å få tilrettelagt slik at jeg kan begynne å jobbe igjen. Jobben nekter tilrettelegging, selv når jeg var gravid. Det værste som kan skje er jo at jobben nekter, for da må jeg sykmeldes. Jeg lurer derfor på om jeg har krav på sykepenger fra første dag? Anonymous poster hash: 4e226...47b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Ja, så lenge du ikke har ulønnet permisjon har du krav på sykepenger. Foreldrepenger gir rett til sykepenger, og lovbestemt ferieavvikling ødelegger ikke for den rettigheten. Men har du mer enn 14 dager ulønnet permisjon mister du sykepengerettighetene dine. Anonymous poster hash: f0e3c...e5d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Takk for svar Anonymous poster hash: 4e226...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå