Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Er gravid og skal til lege i dag for sykemelding, klarer ikke jobbe med den grusomme kvalmen. Men til saken, jeg trodde jeg kunne få en legetime i går så tok en dusj da, men fikk time litt over 11 i dag. Men kan jeg nekte undersøkelse der nede hvis legen ønsker å utføre det? Jeg klarer ikke dusje igjen i dag, blir så svimmel at må avbryte midt i dusjing for å legge meg ned på gulvet. Er første legetime etter jeg ble gravid, er i uke 8 nå om det har noe å si. Anonymous poster hash: b5fdb...030
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Selvsagt kan du nekte. Legen er der for deg. Legen har ikke lov til å gjøre noe du ikke vil. Anonymous poster hash: 850b1...c95
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor skal legen ned der å kikke da? Med mindre det er noe spesielt så har legene gått bort fra gynekologisk undersøkelse ved graviditet 😊 Anonymous poster hash: 8a77b...e30
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Har de slutta med det??? Å så godt å høre. Er noen år siden sist og da brukte legen den undersøkelsen for å bekrefte svangerskap og ca lengde på svangerskap. Anonymous poster hash: b5fdb...030
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Har de slutta med det??? Å så godt å høre. Er noen år siden sist og da brukte legen den undersøkelsen for å bekrefte svangerskap og ca lengde på svangerskap. Anonymous poster hash: b5fdb...030 Til førstemann gjorde de det. Det var i 2007. Ikke vært borti det i forbindelse med graviditet siden. Når jeg skulle ha tredjemann i 2012 fortalte fastlegen min at de hadde gått bort fra det. Anonymous poster hash: 8a77b...e30
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Ingen grunn til å gjøre det. Si nei. Anonymous poster hash: 64cca...cf9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Har de slutta med det??? Å så godt å høre. Er noen år siden sist og da brukte legen den undersøkelsen for å bekrefte svangerskap og ca lengde på svangerskap. Anonymous poster hash: b5fdb...030 Til førstemann gjorde de det. Det var i 2007. Ikke vært borti det i forbindelse med graviditet siden. Når jeg skulle ha tredjemann i 2012 fortalte fastlegen min at de hadde gått bort fra det. Anonymous poster hash: 8a77b...e30 Var 2009 jeg var gjennom det. 2010 slapp jeg, men forsto det sånn at det var på grunn av tidlig ultralyd. Veldig bra de har slutta med det, føler ikke for å slippe noen ned der etter kun en kattevask med klut. Anonymous poster hash: b5fdb...030
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Du kan nekte alle undersøkelser og behandlinger du ikke ønsker. Det eneste legen kan gjøre med det er eventuelt å si at han/hun da ikke kan hjelpe deg og dermed ikke gjøre ting som å skrive ut sykmelding eller resepter, men i dette tilfellet tror jeg ikke det burde være noe problem. Graviditeten kan fastslås ved urinprøve og jeg tror ikke noen GU kan være nødvendig for å fastslå hvordan du føler deg. Anonymous poster hash: 6a159...48e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg bruker ikke å nekte undersøkelser og behandlinger, men akkurat nå føles gu som noe jeg helt ikke vil gjennomgå. Håper legen forstår det hvis tema kommer opp. Anonymous poster hash: b5fdb...030
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Trenger ikke ta GU nei.. Har aldri gjort det. Gikk gravid i 2008/09 og i 13-14. Anonymous poster hash: 6ac62...63c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 De klarer fint og stadfeste graviditet med urinprøve. Sykemelding får du garantert! God bedring Anonymous poster hash: 6ac62...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå