Gå til innhold

Barnet mitt på 13 vil ikke til far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt 50/50 samværsavtale, og det har virket tilsynelatende bra, men det har ligget noe og skurret. Nå viser det seg at det er gode grunner til at hn absolutt ikke vil være så mye hos far. Og det med umiddelbar virkning. Hvis far ikke går med på dette, hvordan går jeg fram? Ringer selvfølgelig far og FVK i morgen, men trenger litt info før jeg sovner.

Anonymous poster hash: 1a6d2...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på akkurat det du spør om, men tenker at det er godt du tar barnet ditt på alvor :)

Barnet er også så gammelt at han/hennes mening skal tas med i betraktning i måten samværet blir organisert.

Her virker det som har barnet har gode grunner til å endre samvær, da håper jeg dere finner en måte å gjøre det på som fungerer for barnet.

Kan være vanskelig med far, så pass på at du ikke tar opp noe som kritikk av ham, men at du hele tiden fokuserer på saken.

Er det noe alvorlig som gjør at barnet ikke vil til far, da må du selvfølgelig vurdere om bv bør kobles inn. Er ikke det nødvendig, men du og far veldig uenig og far ikke vil se barnets behov, da tror jeg du må inn med advokat etter hvert.

Men ta tak i det med den innstillingen at dette skal du og far ordne til barnets beste i vennskapelighet. Lykke til :)

...og god natt ;)

Anonymous poster hash: eecdf...1fa
Skrevet

Jeg forklarte til far at sønnen ikke ville til samvær, han var velkommen hitt og snakke med han men det var opptil han å gå gutten med seg. Resultatet ble at far kom, sønnen holdt tale ovenfor far og blånektet å reise. Far reiste tomhendt tilbake. Også gode grunner her.

Anonymous poster hash: b448c...47d

Skrevet

Fikk ingen time før uti neste uke. Barnet skal til far på mandag, hva blir konsekvensene hvis barnet nekter, men far nekter å gå med på det, så jeg holder barnet hjemme hos meg?

Hi

Anonymous poster hash: 1a6d2...3fa

Skrevet

Hvordan hadde du følt det om det var omvendt? Altså at barnet ikke ville til deg? Nå vet jeg ikke hva grunnen er, så er litt vanskelig å svare. Men, hadde tatt en telefon til far og snakket med han. Kommunikasjon er alltid bra.

Anonymous poster hash: 08972...328
Skrevet

Du skriver det er med gode grunner, men du vil ikke si hva grunnene er. Hva som er årsaken har jo betydning for dette. Er det fordi far drikker eller ruser, stiller det seg helt annerledes enn om ungen ikke er fornøyd med tildelt enetid med pappa.

Du må ut ned mer info enn som så, for å få noe hjelp hos DIB guruen.

Anonymous poster hash: 7e54b...5f7

Skrevet

Er også enig I at dette er for lite info til å uttale seg på. Når barnet er 12 skal det vektlegges veldig hva det sier. Er det veldig gale det med far hadde jeg holdt barnet hjemme.

Anonymous poster hash: 03c4e...68d

Skrevet

Du må jo fortelle litt mer. Er barnet seksuelt misbrukt? Er barnet drittlei maten der? Hva er greia?

Anonymous poster hash: 3742f...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...