Gå til innhold

Trenger råd! Og en stor dose tålmodighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres beste tips til kommunikasjon med småbarn når du er grusomt sliten, ungene ikke hører etter og det eneste du ønsker er å få være i fred?

Liker ikke å kjefte, men jeg har kommet inn i en ond sirkel hvor det er det eneste som delvis funker.

Har lyst å være en tålmodig og kjærlig, men bestemt mamma. Nå er jeg bare ei muggen kjerring😠

Anonymous poster hash: d95bf...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først -  komme i overskudd mht søvn osv

Så -  husk ordtaket om ikke bare å ta folk i å gjøre noe feil, husk å gripe dem på fersk gjerning i å gjøre noe bra også!

Om nødvendig - senk forventningene til deg selv

Anonymous poster hash: cbb46...2fe
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamle barna er, men jeg har erfart at de gangene jeg greier å bruke humor og lek, så går ting lettere.

Det er av og til vanskelig å omstille seg når man er sliten og trøtt, men hvis du greier å snu det, er det lettere og mindre energidrepende.

Eks: Sommel på vei til bhg: Å nei! Der kommer en krokodille! Hjelp, vi må løpe! Fort! Osv.

Eller konkurranse: klarer du å gjøre dette fortere enn mamma?

Eller: (med superstreng stemme) Nei! Du må IKKE spise maten din/kle på deg(pass på, kan slå feil, men er en vanligvis en stor suksess her i huset)!

Jeg ser også at det er lettere å få kustus hvis de ikke kjeder seg, da er det ikke lenge før de turner i sofaen. Så det å være litt forberedt, sånn at det ikke krever så mye av deg å aktivisere dem, kan også hjelpe deg til at det går litt lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...