Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hva er deres beste tips til kommunikasjon med småbarn når du er grusomt sliten, ungene ikke hører etter og det eneste du ønsker er å få være i fred? Liker ikke å kjefte, men jeg har kommet inn i en ond sirkel hvor det er det eneste som delvis funker. Har lyst å være en tålmodig og kjærlig, men bestemt mamma. Nå er jeg bare ei muggen kjerring😠 Anonymous poster hash: d95bf...876
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Først - komme i overskudd mht søvn osv Så - husk ordtaket om ikke bare å ta folk i å gjøre noe feil, husk å gripe dem på fersk gjerning i å gjøre noe bra også! Om nødvendig - senk forventningene til deg selv Anonymous poster hash: cbb46...2fe
the amazing spidermamma Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Nå vet ikke jeg hvor gamle barna er, men jeg har erfart at de gangene jeg greier å bruke humor og lek, så går ting lettere. Det er av og til vanskelig å omstille seg når man er sliten og trøtt, men hvis du greier å snu det, er det lettere og mindre energidrepende. Eks: Sommel på vei til bhg: Å nei! Der kommer en krokodille! Hjelp, vi må løpe! Fort! Osv. Eller konkurranse: klarer du å gjøre dette fortere enn mamma? Eller: (med superstreng stemme) Nei! Du må IKKE spise maten din/kle på deg(pass på, kan slå feil, men er en vanligvis en stor suksess her i huset)! Jeg ser også at det er lettere å få kustus hvis de ikke kjeder seg, da er det ikke lenge før de turner i sofaen. Så det å være litt forberedt, sånn at det ikke krever så mye av deg å aktivisere dem, kan også hjelpe deg til at det går litt lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå