Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 4 åringen får pakkekalender, og jeg har allerede kjøpt masse på E-bay, fordi det kort kan gå 1 1/2 mnd før ting kommer fram.Bl.annet masse småpakker med lego ninjago osv.Hva kan jeg kjøpe til vesla som nå er 15 mnd? Hun er svært oppmerksom og intelligent for alder og vil reagere om ikke hun også får pakker hver dag.Synes egentlig at 500kr pr kalender er nok, ettersom at de får julegave i tillegg. Anonymous poster hash: 15418...8e6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 1000 kr... før jul... er det mange som holder på sånn? Jeg synes det er GALSKAP. Husker jeg fikk sjokoladekalender som liten. var kjempegøy... Silje Sandmæl foreslår å legge bilder i 24 konvolutter, fra årets ferie som skal inn i album. Kalender til hele familien, må ordnes sammen hver kveld. Sånt liker jeg. Anonymous poster hash: 84706...be2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 1000 kr... før jul... er det mange som holder på sånn? Jeg synes det er GALSKAP. Husker jeg fikk sjokoladekalender som liten. var kjempegøy... Silje Sandmæl foreslår å legge bilder i 24 konvolutter, fra årets ferie som skal inn i album. Kalender til hele familien, må ordnes sammen hver kveld. Sånt liker jeg. Anonymous poster hash: 84706...be2 Jeg synes ikke noe om alt det godteriet. Guttungen fikk det et år og det tok et par uker å få han ned på normalnivå igjen. Ble gal av godterimaset. Jeg har lyst til å gi de pakkekalender, guttungen har fått det tidligere, men jeg ønsker ikke å ruinere meg av den grunn. Anonymous poster hash: 15418...8e6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Div badeleker ala badender Bodegård,fjøs, dyr, traktor etc. Sokker, truser, longs osv. Hårsløyfer Magisk klut Små rosinesker Plastikk kopper, fat, bestikk etc. Anonymous poster hash: d8833...70a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Div badeleker ala badender Bodegård,fjøs, dyr, traktor etc. Sokker, truser, longs osv. Hårsløyfer Magisk klut Små rosinesker Plastikk kopper, fat, bestikk etc. Anonymous poster hash: d8833...70a Pekebøker, kan kjøpes på alle språk da det er bildene som er viktige. Anonymous poster hash: d8833...70a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Hva skjedde med sjokoladekalenderen til en tier..? Den har vi. Hele desember går med til kos uansett. Putti plutti pott, baking, juleverksted, nissegrøt med barnas venner, julehandel der barna bruker 200-300,- hver på julegaver til sine nærmeste, familiens julefilmkveld med gløgg, julebrus, og julekaker, julefilm på kino og mer. Og vi har også appelsin med nellikspiker 👍🏻 Siste lørdagen før jul pleier vi å besøke en låve her i omegn som pynter låven, fjøset og uteområdet med juleting. Der er hester, nisser, juletrær og julenek, barna hopper i høyet, lager kubbenisser og klipper glanspapir mens vi voksne skravler over en kaffekopp. Jeg gleder meg til jul! Og nekter å kjøpe meg fri med en fancy kalender! Ja til kalender for en tier, og til å sette verdi i TID! Barna glemmer den dyre kalenderen før januar er omme, men slike minner huskes evig ❤️ God jul 🎄🎅🏻❤️ Anonymous poster hash: 14509...f26
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg skal lage pakkekalender til min 2 åring for første gang. Der vil det være sokker, opplevelser, kanskje en duploboks delt opp i biter. Nytt puslespill med en ny brikke hver dag. Opplevelsene vil være: Baking av julekaker Se film og kose oss med kakao Tur til svømmehall Utemiddag Anonymous poster hash: 1ea0b...c70
Modesty Blaise. Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Det jeg valgte i fjor var en billig løsning, men den tok tid å fikse. Her var hun veldig opptatt av bilder av kjente ting. Foreldre, besteforeldre, kjæledyr og selvfølgelig seg selv. Så jeg laminerte 24 bilder, og festet borrelås på de. Lagde også et stort bilde av et hus som ble hengt opp på rommet hennes. Men borrelås på huset også selvsagt. Så hver dag i desember fikk hun et nytt bilde som vi hengte opp på huset 😂 Stor stas, og hun lekte aktivt med bildene til godt over sommeren. Jeg brukte som sagt noen timer i forkant, men ungen elsket det 😊
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Har ikke dette gått av moten enda? Kjøpehysteri kalles det! Hva med å heller lage en aktivitetskalender? I stedet for masse småting som blir ødelagt etter en halvtime! Tenk litt på miljø heller... Syns forsåvidt at julegavehysteriet har gått for langt! Er kvalmende å se alle pakkene som kjøpes! Hva er poenget med å kjøpe enda en vase til tante Petra bare fordi det er jul?? Så hun kan stue inn i skapet sammen med alle de andre julegavene hun har fått oppover? Ingenting galt med en liten sjokoladebit hver dag i desember heller.. Har ikke hatt noe "avvenningsproblem" med noen av mine tre barn iallfall... Anonymous poster hash: 5bf5e...d48
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er vokst opp med pakkekalender og syntes selv det var helt fantastisk. Så jeg lager til mine barn og nå. Synes det er kjempekoselig! Men jeg har gjort en liten tvist på kalenderen. Og her er noen tips.. ☺️ Når det begynner å nee seg jul og småfisk kommer på tilbud går jeg til innkjøp av diverse smågodt med papir på, dumle,- tvist,-karamell,-fox osv. Der får jeg gjort unna ca 10 til hver av barna. Så prøver jeg og legge godteriet til helgene i kalenderen. Deretter samler jeg litt igjennom året på ting,- feks tattoo'en man får igjennom enkelte tyggis. Denne blir da én gave. Videre bruksting som jeg måtte kjøpt uansett..morsomme tannbørster, disse fine vaskeklutene som er presset i forskjellige former og løser seg opp når man har de i vann, hårspenner osv.. Itillegg legger jeg inn tingene/aktivitetene vi skal gjøre ila julen(jeg legger disse dagene opp etter kalenderen min hvor jeg ser det er tid for alle i familien), da ligger det lapper i kalenderen hvor det står hva vi ska ha for aktivitet den dagen. Feks kakebaking, en annen dag har jeg på forhånd avtalt med venninne at vi ilag den dagen lager pepperkakehus med barna, drar på julekonsert etc..disse aktivitetene er spredd utover hele julemåneden. Mot slutten av kalenderen er det litt andre aktivitetsting som barna kan gjøre alene(så jeg har litt tid til andre forberedelser), aktivitetshefte, såpebobler, tegnesaker osv.. Og nr 24 pakken er alltid en ny pyjamas barna kan ta i bruk samme morgenen når de da skal få sette seg med julestrømpen og se på askepott og reisen til julestjernen, itillegg til at de da har nån aktiviteter de kan holde på med som de har fått i kalenderen i dagene før. Helt utrolig koselig, gleder meg til alt dette hvert eneste år, og det gjør barna og ☺️ Anonymous poster hash: 2f139...285
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er vokst opp med pakkekalender og syntes selv det var helt fantastisk. Så jeg lager til mine barn og nå. Synes det er kjempekoselig! Men jeg har gjort en liten tvist på kalenderen. Og her er noen tips.. ☺️ Når det begynner å nee seg jul og småfisk kommer på tilbud går jeg til innkjøp av diverse smågodt med papir på, dumle,- tvist,-karamell,-fox osv. Der får jeg gjort unna ca 10 til hver av barna. Så prøver jeg og legge godteriet til helgene i kalenderen. Deretter samler jeg litt igjennom året på ting,- feks tattoo'en man får igjennom enkelte tyggis. Denne blir da én gave. Videre bruksting som jeg måtte kjøpt uansett..morsomme tannbørster, disse fine vaskeklutene som er presset i forskjellige former og løser seg opp når man har de i vann, hårspenner osv.. Itillegg legger jeg inn tingene/aktivitetene vi skal gjøre ila julen(jeg legger disse dagene opp etter kalenderen min hvor jeg ser det er tid for alle i familien), da ligger det lapper i kalenderen hvor det står hva vi ska ha for aktivitet den dagen. Feks kakebaking, en annen dag har jeg på forhånd avtalt med venninne at vi ilag den dagen lager pepperkakehus med barna, drar på julekonsert etc..disse aktivitetene er spredd utover hele julemåneden. Mot slutten av kalenderen er det litt andre aktivitetsting som barna kan gjøre alene(så jeg har litt tid til andre forberedelser), aktivitetshefte, såpebobler, tegnesaker osv.. Og nr 24 pakken er alltid en ny pyjamas barna kan ta i bruk samme morgenen når de da skal få sette seg med julestrømpen og se på askepott og reisen til julestjernen, itillegg til at de da har nån aktiviteter de kan holde på med som de har fått i kalenderen i dagene før. Helt utrolig koselig, gleder meg til alt dette hvert eneste år, og det gjør barna og ☺️ Anonymous poster hash: 2f139...285 Haha, så autokorrekten har tatt litt av her, nee = nerme småfisk = smågodt 😂 Var enda flere, men dere finner vell ut av det 😉 Anonymous poster hash: 2f139...285
kristinehufine Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Hva med aktivitetskalender så dere kan gjøre noe sammen hver dag i stedet? Du kan fortsatt pakke inn noe hver dag som de pakker opp? Kjøp en ny bok og legg i en dag, så leser dere sammen og den er begges så de må dele? Ta bilder av ulike aktiviteter og pakk inn. Du kan selvfølgelig pakke inn en sjokolade en dag og.. Men det finnes jo ganske mye rimelig som fører til aktiviteter. Farger, maling, bok, vaffelpose fra Toro (til kveldsmat), bilder av bål (brenne bål og grille pølser til middag i Hagen), lage pinnebrød, smoothie, lage snølykt, ut og ake, ut på tur, kino en søndag, badeland. Kommer ikke på mer i farta 😊
kristinehufine Skrevet 6. oktober 2015 #13 Skrevet 6. oktober 2015 Det jeg valgte i fjor var en billig løsning, men den tok tid å fikse. Her var hun veldig opptatt av bilder av kjente ting. Foreldre, besteforeldre, kjæledyr og selvfølgelig seg selv. Så jeg laminerte 24 bilder, og festet borrelås på de. Lagde også et stort bilde av et hus som ble hengt opp på rommet hennes. Men borrelås på huset også selvsagt. Så hver dag i desember fikk hun et nytt bilde som vi hengte opp på huset 😂 Stor stas, og hun lekte aktivt med bildene til godt over sommeren. Jeg brukte som sagt noen timer i forkant, men ungen elsket det 😊 Utrolig god ide!! 😊
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #14 Skrevet 6. oktober 2015 Julekrybbe er også koselig. Kan brukes mange år. Da kan man pakke ut én figur hver dag, og fortelle litt om den. Så kan barna stille dem opp. Økonomisk er det en engangsutgift, og kalenderen handler om det vi egentlig feirer at skjedde. Anonymous poster hash: 5075c...578
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Det jeg valgte i fjor var en billig løsning, men den tok tid å fikse. Her var hun veldig opptatt av bilder av kjente ting. Foreldre, besteforeldre, kjæledyr og selvfølgelig seg selv. Så jeg laminerte 24 bilder, og festet borrelås på de. Lagde også et stort bilde av et hus som ble hengt opp på rommet hennes. Men borrelås på huset også selvsagt. Så hver dag i desember fikk hun et nytt bilde som vi hengte opp på huset Stor stas, og hun lekte aktivt med bildene til godt over sommeren. Jeg brukte som sagt noen timer i forkant, men ungen elsket det Så smart, denne ideen likte jeg godt Anonymous poster hash: 4e798...aac
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 1000 kr... før jul... er det mange som holder på sånn? Jeg synes det er GALSKAP. Husker jeg fikk sjokoladekalender som liten. var kjempegøy... Silje Sandmæl foreslår å legge bilder i 24 konvolutter, fra årets ferie som skal inn i album. Kalender til hele familien, må ordnes sammen hver kveld. Sånt liker jeg. Anonymous poster hash: 84706...be2 Jeg synes ikke noe om alt det godteriet. Guttungen fikk det et år og det tok et par uker å få han ned på normalnivå igjen. Ble gal av godterimaset.Jeg har lyst til å gi de pakkekalender, guttungen har fått det tidligere, men jeg ønsker ikke å ruinere meg av den grunn. Anonymous poster hash: 15418...8e6 Alt det godteriet? Hvor mye godteri fikk han hver dag i kalenderen? Har du et barn som må avvendes i lang tid for en liten bit godteri, så må du antagelig avvende han etter 24 dager med gaver hver dag. Anonymous poster hash: ea836...e22
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Tommel opp for pakkekalender her ! Elsker å både kjøpe inn og pakke inn og vet dere hva? Ungene mine er likevel overlykkelige julaften for det å få en lego minifigur en dag , blåsebobler en annen ol tar kan ikke akuratt ta vekk gleden av en legopakke til tusen kroner på julaften eller en wii eller 3 ds.... Skjønner ikke sammenligningen . Ingen får vel julegavepakker i gavekalender hver dag. Og skulle det være en film i kalenderen i helgen ol så stjeler heller ikke det juleaftengleden altså. Julefilmer er et must i desember. Selvfølgelig får de også ti kroners sjokoladekalender og en evt tv kalender. Og vet dere ... Ifjor fikk de også hver sin Legokalender ! Elsker det 😃 Anonymous poster hash: 557fe...4f9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 Hva skjedde med sjokoladekalenderen til en tier..? Den har vi. Hele desember går med til kos uansett. Putti plutti pott, baking, juleverksted, nissegrøt med barnas venner, julehandel der barna bruker 200-300,- hver på julegaver til sine nærmeste, familiens julefilmkveld med gløgg, julebrus, og julekaker, julefilm på kino og mer. Og vi har også appelsin med nellikspiker Siste lørdagen før jul pleier vi å besøke en låve her i omegn som pynter låven, fjøset og uteområdet med juleting. Der er hester, nisser, juletrær og julenek, barna hopper i høyet, lager kubbenisser og klipper glanspapir mens vi voksne skravler over en kaffekopp. Jeg gleder meg til jul! Og nekter å kjøpe meg fri med en fancy kalender! Ja til kalender for en tier, og til å sette verdi i TID! Barna glemmer den dyre kalenderen før januar er omme, men slike minner huskes evig ❤ God jul ❤Anonymous poster hash: 14509...f26 Litt kort du eller? Alle har ikke samme mening som deg vet du. Noen, som oss, har gode minner fra nettopp pakke kalender, både som mottager og giver. Og man kjøper seg da ikke fri fra annet gøy? Hvordan greide du å resonere deg fram til noe så dumt? Pakkekalender tar tid å lage, så heller du som er lat kanskje? Ungene elsker den like mye som alt det andre som skjer i førjulstiden. Anonymous poster hash: 48bbf...e76
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 En stor pakke med plastmat, plastdyr, byggeklosser eller noe annet deles opp slik at de får et dyr, eller en kloss om dagen.Fungerer fint og koster ikke så mye. Anonymous poster hash: c7123...d11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #20 Skrevet 7. oktober 2015 Tommel opp for pakkekalender her ! Elsker å både kjøpe inn og pakke inn og vet dere hva? Ungene mine er likevel overlykkelige julaften for det å få en lego minifigur en dag , blåsebobler en annen ol tar kan ikke akuratt ta vekk gleden av en legopakke til tusen kroner på julaften eller en wii eller 3 ds.... Skjønner ikke sammenligningen . Ingen får vel julegavepakker i gavekalender hver dag. Og skulle det være en film i kalenderen i helgen ol så stjeler heller ikke det juleaftengleden altså. Julefilmer er et must i desember. Selvfølgelig får de også ti kroners sjokoladekalender og en evt tv kalender. Og vet dere ... Ifjor fikk de også hver sin Legokalender ! Elsker det Anonymous poster hash: 557fe...4f9 Har ungene 4 kalendere hver? Anonymous poster hash: c7123...d11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #21 Skrevet 7. oktober 2015 Tommel opp for pakkekalender her ! Elsker å både kjøpe inn og pakke inn og vet dere hva? Ungene mine er likevel overlykkelige julaften for det å få en lego minifigur en dag , blåsebobler en annen ol tar kan ikke akuratt ta vekk gleden av en legopakke til tusen kroner på julaften eller en wii eller 3 ds.... Skjønner ikke sammenligningen . Ingen får vel julegavepakker i gavekalender hver dag. Og skulle det være en film i kalenderen i helgen ol så stjeler heller ikke det juleaftengleden altså. Julefilmer er et must i desember. Selvfølgelig får de også ti kroners sjokoladekalender og en evt tv kalender. Og vet dere ... Ifjor fikk de også hver sin Legokalender ! Elsker det Anonymous poster hash: 557fe...4f9 Har ungene 4 kalendere hver? Anonymous poster hash: c7123...d11 Ikke mitt innlegg, men jeg gjør på samme måte som henne. Det blir ikke jul uten pakkekalender. Og sjokoladekalender må man ha. Og kanskje haribo eller kinder. Og selvfølgelig Legokalender. Vet jeg tar litt av, men de får ikke noe særlig utenom jul og bursdag. Anonymous poster hash: 8ca1d...3cc
Villbringebringebær Skrevet 7. oktober 2015 #22 Skrevet 7. oktober 2015 Har ikke dette gått av moten enda? Kjøpehysteri kalles det! Hva med å heller lage en aktivitetskalender? I stedet for masse småting som blir ødelagt etter en halvtime! Tenk litt på miljø heller... Syns forsåvidt at julegavehysteriet har gått for langt! Er kvalmende å se alle pakkene som kjøpes! Hva er poenget med å kjøpe enda en vase til tante Petra bare fordi det er jul?? Så hun kan stue inn i skapet sammen med alle de andre julegavene hun har fått oppover? Ingenting galt med en liten sjokoladebit hver dag i desember heller.. Har ikke hatt noe "avvenningsproblem" med noen av mine tre barn iallfall... Anonymous poster hash: 5bf5e...d48 Min får gavekalender, men ikke bare full av tull! Jeg putter mye hun trenger inn i den som ullsokker, bådesåpe, extratyggis. Ting hun ville fått likevel, men morsommeresom gaver Tante Petra får fadderskap for hjemløse katter
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #23 Skrevet 7. oktober 2015 Da mine var mindre klippet jeg ut et stort juletre i papp og klistret på døra til barnerommet. 24 klistremerker ble pakket inn. Hver dag ble treet pyntet med nytt klistremerke. Enkelte år fikk barna klistremerker og andre pakker annethvert år Anonymous poster hash: cbde2...621
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #24 Skrevet 7. oktober 2015 Hva skjedde med sjokoladekalenderen til en tier..? Den har vi. Hele desember går med til kos uansett. Putti plutti pott, baking, juleverksted, nissegrøt med barnas venner, julehandel der barna bruker 200-300,- hver på julegaver til sine nærmeste, familiens julefilmkveld med gløgg, julebrus, og julekaker, julefilm på kino og mer. Og vi har også appelsin med nellikspiker Siste lørdagen før jul pleier vi å besøke en låve her i omegn som pynter låven, fjøset og uteområdet med juleting. Der er hester, nisser, juletrær og julenek, barna hopper i høyet, lager kubbenisser og klipper glanspapir mens vi voksne skravler over en kaffekopp. Jeg gleder meg til jul! Og nekter å kjøpe meg fri med en fancy kalender! Ja til kalender for en tier, og til å sette verdi i TID! Barna glemmer den dyre kalenderen før januar er omme, men slike minner huskes evig ❤ God jul ❤Anonymous poster hash: 14509...f26 Litt kort du eller? Alle har ikke samme mening som deg vet du. Noen, som oss, har gode minner fra nettopp pakke kalender, både som mottager og giver. Og man kjøper seg da ikke fri fra annet gøy? Hvordan greide du å resonere deg fram til noe så dumt? Pakkekalender tar tid å lage, så heller du som er lat kanskje? Ungene elsker den like mye som alt det andre som skjer i førjulstiden. Anonymous poster hash: 48bbf...e76 Du som er litt kort akkurat her, ser jeg. Det har vært mote i å ha så omfattende og dyr kalender som overhodet mulig. Når folk bruker mange tusen på en pakkekalender, så går meningen vekk. Mulig jeg er eldre enn deg, og kanskje også avleggs, men advent betyr ventetid, og ikke "oversvømmes-av-julegaver-forskudd-tid". Det må da ta glansen bort fra spenningen ved julegavene. Anonymous poster hash: 14509...f26
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #25 Skrevet 12. oktober 2015 Det jeg valgte i fjor var en billig løsning, men den tok tid å fikse. Her var hun veldig opptatt av bilder av kjente ting. Foreldre, besteforeldre, kjæledyr og selvfølgelig seg selv. Så jeg laminerte 24 bilder, og festet borrelås på de. Lagde også et stort bilde av et hus som ble hengt opp på rommet hennes. Men borrelås på huset også selvsagt. Så hver dag i desember fikk hun et nytt bilde som vi hengte opp på huset Stor stas, og hun lekte aktivt med bildene til godt over sommeren. Jeg brukte som sagt noen timer i forkant, men ungen elsket det Dette var en helt fantastisk ide, tusen takk!! Det ville min 2-åring elsket. Kan du fortelle litt mer om hvordan du gjorde det? Hvor fikk du borrelås, og hvordan festet du den? Anonymous poster hash: 1f8df...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå