Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hva er det som MÅ være lagt til grunn for å sette en slik diagnose? Har en sønn på snart 6 år som er veldig høysensitiv og sliter med diverse som lukt, lyd ,mye folk, støy osv, og er av og til lite sosial. Men han leker med barn som normalt når han føler for det. Har ikke noen av de andre symptomene innen autismespekteret, så jeg lurer hvordan de setter en slik diagnose? Eller er det for lite som matcher med diagnosen at det ikke blir satt noe? Er nettopp begynt på en utredning ved ppd og bup. Anonymous poster hash: 1b483...628
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Aspberger er en type autisme. Mange tenker på det som kalles for barneautisme når de sier autisme,eller autistiske trekk. Det finnes altså flere undergrupper under autisme. Hvertfall hvis du går inn på https://finnkode.helsedirektoratet.no/#|icd10|ICD10SysDel|-1|flow og søker på autisme så finner du hvilke kriterier de setter for å gi diagnosen Anonymous poster hash: 07e49...e92
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Fikk ikke opp noe på den siden...hi Anonymous poster hash: 1b483...628
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Min eldste sønn har Asperger (som er en autismespekterdiagnose). Er sensitiv for høy lyd, smerte, mye folk osv. Er veldig sosial, men sliter med de sosiale kodene. Slet mye med overgangssituasjoner. SLiter med å kontrollere følelsene, de overmanner ham litt. Reagerer med å stikke av/gråte som regel - er lite utagerende. Han er ikke en typisk Asperger (med en bestemt interesse f.eks) Han var på nippet til å ikke få diagnosen, men de endte på det (ved BUP) etter mye om og men Anonymous poster hash: 06664...8c9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Høres litt ut som min kar det der. Men jeg er jo litt skeptisk til å få satt en slik diagnose om de ikke er sikker, det har jo mye å si for framtiden. Kan man evnt revurdere en diagnose etter noen år om man ser at det er lite som tilsier at det er rett? hi Anonymous poster hash: 1b483...628
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Høres litt ut som min kar det der. Men jeg er jo litt skeptisk til å få satt en slik diagnose om de ikke er sikker, det har jo mye å si for framtiden. Kan man evnt revurdere en diagnose etter noen år om man ser at det er lite som tilsier at det er rett? hi Anonymous poster hash: 1b483...628 Ja, de kan revurdere diagnosen. Min datter har en diagnose innen autismespekteret, den er nettopp blitt forandret fra atypisk autisme til uspesifisert autisme. Anonymous poster hash: a3740...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå