MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Fytti katta, vært hjemme i to dager m syk liten mann som egentlig kanskje var litt skulkesyk hvertfall i dag 😖 Har jo da fått tatt unna alt av husarbeid, laget middag og ryddet hver minste sokk. Men altså, hva m de 10 resterende våkne timene i døgnet???!! Og i tillegg har jeg hatt hjemmekontor. Har helt maur i beina nå etter å ha bevegd meg minimalt de siste to døgna (pluss også søndag som var rimelig slapp) og gleder meg som en unge til å komme meg på jobb imorgen!! Fatter ikke hvordan folk kan være hjemmeværende (uten veldig små barn da), hadde seriøst klikka for meg 😁 og hva gjør man en hel dag hjemme? Er jo begrenset hvor lang tid husarbeid tar om man gjør det hver dag! Har iallefall funnet ut at det ikke er noe for meg, selv om jeg innimellom føler at det er forlokkende. Ikke nå lenger assa. 😖😉
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme med 1 åring og ja det er kjedelig! Men var jo du hjemme med sykt barn, skjer litt mer med spinnvill liten 1 åring som henger i beina når man prøver å rydde... Anonymous poster hash: 806b1...b89
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme med 1 åring og ja det er kjedelig! Men var jo du hjemme med sykt barn, skjer litt mer med spinnvill liten 1 åring som henger i beina når man prøver å rydde... Anonymous poster hash: 806b1...b89 Hehe ja det er jo fulltidsjobb i seg selv 😊
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Kun vært hjemme med småbarn eller egen sykdom. Jeg har også vært "velsigna" med barn som maks sov 20 min i strekk. Men jeg husker den ene gangen den ene ungen brått sov i 3 (!!!) timer. Da gikk jeg på veggen da. Hele huset ble jo nyvasket. Og så sov ungen fremdeles. Da ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Anonymous poster hash: b94bc...b31
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2015 Kun vært hjemme med småbarn eller egen sykdom. Jeg har også vært "velsigna" med barn som maks sov 20 min i strekk. Men jeg husker den ene gangen den ene ungen brått sov i 3 (!!!) timer. Da gikk jeg på veggen da. Hele huset ble jo nyvasket. Og så sov ungen fremdeles. Da ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Anonymous poster hash: b94bc...b31 Ikke sant 😳 HVA gjør man liksom! Merker jeg er sliten av å gjøre ikke no! Og det er begrensa hvor mye det er på tv hele tida også 😆
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen. 8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene 10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting. 12 til 13 - rydding og husarbeid 13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier 14 til 15 - sofakroken med en bok 15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser 17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk 19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste 20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen. 8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene 10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting. 12 til 13 - rydding og husarbeid 13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier 14 til 15 - sofakroken med en bok 15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser 17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk 19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste 20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Wow! Ja forstår det er mer travelt m 4 enn med ett barn ☺️ Men skal jaggu si du får tida til å gå ja!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️ Så var det kanskje en ide å tenke seg om neste gang du føler for å være flåsete på andres vegner? Det var et utrolig dømmende og arrogant innlegg du skrev i hi, med et dårlig skjult angrep på dem som 'bare går hjemme'. Det er ikke alle familier som tåler to utearbeidende foreldre, og det kanskje av grunner du ikke ser. Anonymous poster hash: b7c6b...be8
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen. 8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene 10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting. 12 til 13 - rydding og husarbeid 13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier 14 til 15 - sofakroken med en bok 15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser 17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk 19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste 20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Wow! Ja forstår det er mer travelt m 4 enn med ett barn ☺️ Men skal jaggu si du får tida til å gå ja! Jeg er ikke 100% hjemmeværende da, jeg jobber to dager i uken. Ikke fordi det ikke er nok å gjøre hjemme, men det er viktig å komme seg ut litt blant folk også... Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #13 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️ Takk for det fine svaret ditt ❤️ Har en "syns synd i meg selv-dag", men det er fordi jeg er sliten. Noen perioder er verre enn andre, og nå er jeg midt i en dårlig en. Jeg skal innrømme at jeg ble utrolig lei meg da de andre planlegger jentetur uten meg. "Du kan jo aldri bli med likevel, så vi tenkte det var best å ikke la deg vite det". "Hadde blitt gal om jeg var deg" "Hvorfor prøver du ikke å jobbe 50%?" "Tror du tenker situasjonen din verre enn den er". Argh... Så mange utsagn fra folk som ikke vet. Jeg føler meg udugelig og maktesløs. Jeg vet egentlig at du ikke siktet til meg eller noen andre i lignende situasjon ❤️ Nå går jeg og legger meg, så blir det likar i morra 👍🏻 Klem til deg ❤️ Anonymous poster hash: 9f882...bf3
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️ Så var det kanskje en ide å tenke seg om neste gang du føler for å være flåsete på andres vegner? Det var et utrolig dømmende og arrogant innlegg du skrev i hi, med et dårlig skjult angrep på dem som 'bare går hjemme'. Det er ikke alle familier som tåler to utearbeidende foreldre, og det kanskje av grunner du ikke ser. Anonymous poster hash: b7c6b...be8 Det er synd du ser det slik og det var som sagt ikke meningen å være flåsete. Det var mer et frustrert innlegg av ei m litt maur i beina pga liten aktivitet. Men det er jo dib da så forstår jo såklart at ting oppfattes litt forskjellig og at det ikke skal mye til før man virker flåsete. 😉
MJ<3 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #15 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️ Takk for det fine svaret ditt ❤️Har en "syns synd i meg selv-dag", men det er fordi jeg er sliten. Noen perioder er verre enn andre, og nå er jeg midt i en dårlig en. Jeg skal innrømme at jeg ble utrolig lei meg da de andre planlegger jentetur uten meg. "Du kan jo aldri bli med likevel, så vi tenkte det var best å ikke la deg vite det". "Hadde blitt gal om jeg var deg" "Hvorfor prøver du ikke å jobbe 50%?" "Tror du tenker situasjonen din verre enn den er". Argh... Så mange utsagn fra folk som ikke vet. Jeg føler meg udugelig og maktesløs. Jeg vet egentlig at du ikke siktet til meg eller noen andre i lignende situasjon ❤️ Nå går jeg og legger meg, så blir det likar i morra 👍🏻 Klem til deg ❤️ Anonymous poster hash: 9f882...bf3 God natt til deg ❤️ Og jeg vet hvordan det er m sånne dager, har endel av de selv som alenemor og masse aktiviteter. Men har iallefall strukket til idag da 😉 Syns du burde prate m venninnene dine ordentlig om hva du føler og hvordan de får deg til å føle med å gjøre sånt. Kanskje de trenger en wakeup call 😁 Natta klem og imorgen blir en knall dag ❤️
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er hjemme på fulltid da jeg har ett barn som har kronisk lidelse, og i tillegg en som er bipolar. Har ei datter også, og det sier seg selv at jeg har nok å henge fingrene i. Mannen min jobber i Asia, og er borte 5-6 uker i slengen. Når han er hjemme er han mye på kontoret, og det er lite hjelp å få. Når alle barna for en gangs skyld er på skole og bhg ligger jeg rett ut og henter meg inn. Har takket nei til avlastningshjem fordi han som er bipolar ikke skal føle at han blir skyvd bort. Har mistet vennene mine pga at jeg ikke har mulighet til å være med på noenting. I skrivende stund sitter mine 5 "venninner" på klubbkveld og planlegger neste jentetur. Jeg sitter her med ett barn tilkoblet en oksygenmaske og en annen med en dårlig periode. Det er bare å bite tennene sammen! Jeg er fulltidshusmor! Jeg er hjemmeværende! Jeg hater det! Og elsker det... Elsker å ha muligheten til å ta vare på mine to med spesielle behov. Men savner å bli invitert og inkludert i samfunnet.. Det er bare for de som har en jobb og gjør noe "meningsfylt". Å være hjemme med barna er undervurdert og "dummelig-gjort". Jeg legger meg med blandede følelser, dårlig samvittighet, god samvittighet og ensomhet. Og så skal jeg logge inn og lese dette her... Enkelte husmødre gjør mer enn du aner! To dager er ikke nok til å fastslå hvordan dette livet er. Anonymous poster hash: 9f882...bf3 Det er absolutt ikke deg og mødre i din situasjon og jeg beklager om du tok det som et angrep, det var virkelig ikke ment sånn ❤️ Du har jo en fulltidsjobb pluss mer, og jeg tenkte på de som har store barn uten spesielle behov som velger å være hjemme fordi de liker det. Jeg lurte oppriktig på hva de bedriver dagen med når alt som må gjøres er gjort. Og så vil jeg også si at jeg fikk helt vondt av innlegget ditt og syns det er kjempe synd at du ikke har skikkelige venner rundt deg og et støtteapparat som fungerer 😥 jeg har selv jobbet på avlastningshjem med barn med spesielle behov og forstår litt hva du bedriver dagene med. Så unnskyld om jeg såret deg, virkelig. Jeg forstår det også at du tok det ille opp, og jeg følte meg plutselig litt liten her jeg sitter 😳 Sender deg en god klem og håper at du får det livet du fortjener for deg og familien din, og ønsker at du hadde de vennene du burde hatt, som inkluderer og iallefall SPØR om du har mulighet til å være med på diverse, selv om du ikke alltid kan. ❤️ Takk for det fine svaret ditt ❤️Har en "syns synd i meg selv-dag", men det er fordi jeg er sliten. Noen perioder er verre enn andre, og nå er jeg midt i en dårlig en. Jeg skal innrømme at jeg ble utrolig lei meg da de andre planlegger jentetur uten meg. "Du kan jo aldri bli med likevel, så vi tenkte det var best å ikke la deg vite det". "Hadde blitt gal om jeg var deg" "Hvorfor prøver du ikke å jobbe 50%?" "Tror du tenker situasjonen din verre enn den er". Argh... Så mange utsagn fra folk som ikke vet. Jeg føler meg udugelig og maktesløs. Jeg vet egentlig at du ikke siktet til meg eller noen andre i lignende situasjon ❤️ Nå går jeg og legger meg, så blir det likar i morra 👍🏻 Klem til deg ❤️ Anonymous poster hash: 9f882...bf3 God natt til deg ❤️ Og jeg vet hvordan det er m sånne dager, har endel av de selv som alenemor og masse aktiviteter. Men har iallefall strukket til idag da 😉 Syns du burde prate m venninnene dine ordentlig om hva du føler og hvordan de får deg til å føle med å gjøre sånt. Kanskje de trenger en wakeup call 😁 Natta klem og imorgen blir en knall dag ❤️ Takk ❤️ Ja, det burde jeg absolutt gjøre. Jeg smiler som regel bare og ønsker dem god tur. Jeg burde egentlig få barnevakt og presse meg med! Vi får se 😊 Anonymous poster hash: 9f882...bf3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen.8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting.12 til 13 - rydding og husarbeid13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier14 til 15 - sofakroken med en bok15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Lang frokost + sofakrok med bok + mye sofa er jo timesvis med døtid. Det er mer fritid enn jeg har per måned. Alt du har gjort ila hele dagen , har jeg gjort etter jobb. Jeg er ikke imponert over mengden jobb du har utført. Skjønner dog at det må være vidunderlig med så mye egentid. Anonymous poster hash: da6f3...da7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen.8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting.12 til 13 - rydding og husarbeid13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier14 til 15 - sofakroken med en bok15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Lang frokost + sofakrok med bok + mye sofa er jo timesvis med døtid. Det er mer fritid enn jeg har per måned. Alt du har gjort ila hele dagen , har jeg gjort etter jobb. Jeg er ikke imponert over mengden jobb du har utført. Skjønner dog at det må være vidunderlig med så mye egentid.Anonymous poster hash: da6f3...da7 Enig. Det du nevner er ting som gjøres innimellom, mens barna er hjemme. Anonymous poster hash: 6de8e...252
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #19 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen.8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting.12 til 13 - rydding og husarbeid13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier14 til 15 - sofakroken med en bok15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Lang frokost + sofakrok med bok + mye sofa er jo timesvis med døtid. Det er mer fritid enn jeg har per måned. Alt du har gjort ila hele dagen , har jeg gjort etter jobb. Jeg er ikke imponert over mengden jobb du har utført. Skjønner dog at det må være vidunderlig med så mye egentid.Anonymous poster hash: da6f3...da7 Enig. Det du nevner er ting som gjøres innimellom, mens barna er hjemme. Anonymous poster hash: 6de8e...252 Selvsagt har de som er hjemme bedre tid til både husarbeid og egentid enn de som jobber? Jeg opplever ikke at hun vil beundres, men hun forteller om hvordan hennes dag som hjemmeværende var. Det er vel liten tvil om at når man får unna både husarbeid, trening, handling og kos med bok mens ungene er i bhg/skole så har man mer tid til å gi dem full oppmerksomhet om ettermiddag/kveld? Anonymous poster hash: b7c6b...be8
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #20 Skrevet 6. oktober 2015 Akkurat nå synes jeg det høres ut som en drøm. Hva med å trene? Stelle i stand en kjøkkenhage? Besøke ei tante. Lære å spille gitar? Mulig jeg er preget av Jobb situasjonen min, jeg er lei av å jobbe inn andres sykemeldinger. Har nettopp mistet flere i familien og sliter med dårlig samvittighet over å ikke ha tid til å stille opp pga andres fravær. Så akkurat nå skulle jeg gjerne sluppet å jobbe en stund. Anonymous poster hash: 7d85c...e4c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #21 Skrevet 6. oktober 2015 Min dag i dag 7 til 8 - opp med barna, frokost, stell og få de klar for skolen.8 til 10 - fulgte ungene til skolen i treningstøy og videre for å trene10 til 12 - lang frokost med avis og nett, dusjet og stelte meg, pakket inn noen gaver, ryddet i badet på skapet og noen slike småting.12 til 13 - rydding og husarbeid13 til 14 - handlet, måtte innom et par butikker for å ordne noen greier14 til 15 - sofakroken med en bok15 til 17 - hente barn, ordne middag, hjelpe med lekser17 til 19 - en unge på fotball, en unge på speider, en unge i et barneselskap og en unge hadde besøk her hjemme av en nabo, kjøring og henting, logistikk19 til 20 - kveldsmat og dusj/stell av de yngste20 til nå - mye sofa, men litt flaksing hit og dit, rydding på kjøkkenet, hjelpe eldste med noen ting til skolen i morgen osv. Innimellom andre ting i dag har jeg vasket 3 maskiner med tøy, tørket, brettet og ryddet på plass. Ringt, meldt og snakket med 3 andre foreldre om arrangementer og lekeavtaler til helgen og slike småting. Har 4 barn mellom 6 og 14 år og føler ikke jeg har så mye dødtid akkurat Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7 Lang frokost + sofakrok med bok + mye sofa er jo timesvis med døtid. Det er mer fritid enn jeg har per måned. Alt du har gjort ila hele dagen , har jeg gjort etter jobb. Jeg er ikke imponert over mengden jobb du har utført. Skjønner dog at det må være vidunderlig med så mye egentid.Anonymous poster hash: da6f3...da7 Enig. Det du nevner er ting som gjøres innimellom, mens barna er hjemme. Anonymous poster hash: 6de8e...252 Hehe, det var da ikke meningen noen skulle bli imponert Folk er forskjellig, noen mer rastløse enn andre, noen har stort sosialt behov, noen er karrieremennesker og digger det mens andre blir utbrent av mye mindre arbeidsmengde. Jeg er fullstendig klar over at jeg er en litt introvert person med ganske stort behov for alenetid og ro. Jeg jobbet 100% helt til vi begynte tenke på barn nr tre, da måtte jeg ta et valg, flere barn eller mindre jobb... Svaret mitt var bare en beskrivelse av en typisk hjemmedag for meg. Jeg får dagene til å gå på en måte som passer meg perfekt, og jeg kjenner overhodet ikke på rastløsheten HI beskriver, vi er skrudd sammen litt forskjellig bare Anonymous poster hash: 1a8ed...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå