Gå til innhold

Hvor lang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid er passe for en 2.klassing å bruke på lekser hver dag?

Anonymous poster hash: b9744...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har ikke brukt mer enn 15-30 minutter, det er helt ok synes jeg, vanskelig å holde konsentrasjonen særlig lenger på ettermiddagen når de allerede er slitne etter skole og sfo.

Anonymous poster hash: abf99...592
Skrevet

Mine barn har ikke brukt mer enn 15-30 minutter, det er helt ok synes jeg, vanskelig å holde konsentrasjonen særlig lenger på ettermiddagen når de allerede er slitne etter skole og sfo.

Anonymous poster hash: abf99...592

Blir de ferdige med alle leksene da? Hvor mye er det de har i lekse?

Hi

Skrevet

På det lengste har vi holdt på i 2 timer! Men det er inkludert grining, ojing og uffing😦

Ellers ligger det på rett under 1 time.

Skrevet

Alt fra 15 min til 1 time, er stor forskjell på hva de har i lekser hver dag. Men oftest 30 min. Men er stor forskjell på barn og, jeg har en som er ganske rask, og sliter ikke med konsentrasjonen. Men vet om andre i klassen som sitter i 2 timer.

Anonymous poster hash: c85d4...ff7
Skrevet

En halvtimes tid.

Vet det er store forskjeller ute og går, men jeg har tro på at hvis man innfører gode rutiner på leksearbeid fra dag én, så blir det mye enklere å få dette til å gli, uten huffing og grining. Bl.a. ved at man alltid prioriterer lekser foran fritidsaktiviteter, bursdager osv. Dette gir forutsigbarhet, barna vet at lekser er viktig, og at f.eks. fotballtreninga utgår hvis leksene ikke er gjort.

Lekser kan f.eks. gjøres ved kjøkkenbordet mens en voksen lager middag, eller umiddelbart etter middag.

Anonymous poster hash: 2f3c0...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...