Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hva gjorde dere ift middager de første ukene med nyfødt? Mor lager middag pga hun er hjemme? Far lager middag etter jobb? Ingen middag? Tyr til enkle løsninger som toro? Anonymous poster hash: 86140...1b9
Gjest Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har stort sett laget middag, men siden mannen min synes det er godt å "lande litt" hjemme før han setter seg til middagsbordet så det har ofte vært sånn at han kommer hjem og tar babyen mens jeg lager middag. Anonymous poster hash: e6320...2e3
Modesty Blaise. Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Vi tok det som det kom, og den av oss som hadde lyst til å lage middag fikset det.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har stort sett laget middag, men siden mannen min synes det er godt å "lande litt" hjemme før han setter seg til middagsbordet så det har ofte vært sånn at han kommer hjem og tar babyen mens jeg lager middag. Anonymous poster hash: e6320...2e3 Var jo lurt her lagde jeg middag som var klart til han kom hjem, men denne gangen (med barnehagebarn og tvillinger) tror jeg at han skal få litt alenetid med barna mens jeg lager middag Anonymous poster hash: 86140...1b9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Vi tok det som det kom, og den av oss som hadde lyst til å lage middag fikset det. Om ingen orket, droppa dere det bare den dagen? Anonymous poster hash: 86140...1b9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Mannen lagde de fleste middagene, men det gjør han til vanlig også. Vi henta litt take-away. Jeg lagde noe mat. og så var vi ute og spiste et par ganger. Anonymous poster hash: d0951...134
Gjest Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Herreguuud hva da? Er pokker ikke noe rart at folk skiller seg, når en skal begynne å diskutere om hvem som skal lage mat i barsel! Du har kanskje bare den ene? Og når en har 2-3 unger til som skal ha mat, skal de gå å sulte til far er hjemme i 17.00 tiden ?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Med kolikkunge som ikke sov så var Fjordland min redning, eller så hadde jeg ikke fått i meg middag. Så det er ikke like enkelt for alle. Anonymous poster hash: fe51f...322
PeppaPig Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Da eldstemann var nyfødt så spiste jeg og mannen sammen etter at han kom hjem fra jobb. Vi byttet på hvem som lagde middag og hvem som passet babyen. Med 6-åring og nyfødt så lagde jeg middagen mens babyen lå på lekematta/sov/satt i vippestol e.l. Akkurat på den tiden så måtte mannen jobbe temmelig mye så vi spiste middag før han kom hjem fra jobb. Pleide å lage enkle ting som spaghetti, fisk i ovn o.l. og mange ganger spiste vi ute på restaurant istedenfor å lage middag hjemme. (huseier skulle selge huset og det var masse visninger rundt middagstider så de dagene spiste vi ute.) Nå når baby er 4 mnd så gjør jeg akkurat det samme, men lager ikke fullt så kjappe middager som da hun var nyfødt. Hun liker heldigvis å ligge på lekematta si eller sitte i vippestolen og følge med på hva jeg gjør så det gjør matlaging litt enklere.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Herreguuud hva da? Er pokker ikke noe rart at folk skiller seg, når en skal begynne å diskutere om hvem som skal lage mat i barsel! Du har kanskje bare den ene? Og når en har 2-3 unger til som skal ha mat, skal de gå å sulte til far er hjemme i 17.00 tiden ? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9
Modesty Blaise. Skrevet 6. oktober 2015 #13 Skrevet 6. oktober 2015 Vi tok det som det kom, og den av oss som hadde lyst til å lage middag fikset det.Om ingen orket, droppa dere det bare den dagen? Anonymous poster hash: 86140...1b9 Det har aldri skjedd, begge to syns at det å lage mat er avkobling 😄
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #14 Skrevet 6. oktober 2015 Vi tok det som det kom, og den av oss som hadde lyst til å lage middag fikset det.Om ingen orket, droppa dere det bare den dagen? Anonymous poster hash: 86140...1b9 Det har aldri skjedd, begge to syns at det å lage mat er avkobling 😄 Ok Mannen lager mat, men elsker det ikke jeg er veldig glad i å lage mat, men usikker på hvordan det blir med tvillinger og toåring Anonymous poster hash: 86140...1b9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Herreguuud hva da? Er pokker ikke noe rart at folk skiller seg, når en skal begynne å diskutere om hvem som skal lage mat i barsel! Du har kanskje bare den ene? Og når en har 2-3 unger til som skal ha mat, skal de gå å sulte til far er hjemme i 17.00 tiden ?Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Enig med kelly her! Anonymous poster hash: 7038b...64c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde en udugelig mann som ikke gjorde det skapte grann med hverken barn, husarbeid eller matlaging etter fødselen, og som hadde forvandlet seg til et hensynsløst monster under graviditeten. De 3 første ukene laget jeg mat til oss, men etter det gadd jeg ikke mer. Jeg gikk da over til å lage mat kun til meg selv, vaske kun mine og barnets sine klær mm, og idioten fikk ordne seg selv. Det var jo ikke veldig gøy for han så han flyttet hjem til mamma (vi var begge over 30), vi ble skilt og jeg har ikke gjort noe annet enn smilt de siste 5 årene når jeg tenker på at jeg er kvitt idioten 😊 Anonymous poster hash: 01772...b0e
TPK Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Det ble en del Toro og take away ja... Ikke så farlig om ikke alt er laget fra bunnen i et par uker.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Vi bytta på, den andre passet babyen (high need baby). Så byttet vi også på å spise mens det var varmt. Anonymous poster hash: 626bc...4eb
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #19 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kommer til å fylle fryseren med ferdige, hjemmelagde middager når før fødsel som jeg bare kan varme opp. Mannen jobber fra 14.00 til 01.00 de dagene han jobber så jeg tenker det er greit å ha ferdige retter i tilfelle jeg får en krevende baby. Anonymous poster hash: 8343c...7b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #20 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde bare født ( ks) og ikke knekt hendene mine og lagde middag som normalt. Skal man sitte på en pidestall etter man har fått unger? Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Herreguuud hva da? Er pokker ikke noe rart at folk skiller seg, når en skal begynne å diskutere om hvem som skal lage mat i barsel! Du har kanskje bare den ene? Og når en har 2-3 unger til som skal ha mat, skal de gå å sulte til far er hjemme i 17.00 tiden ?Herregud... Anonymous poster hash: 86140...1b9 Enig med kelly her! Anonymous poster hash: 7038b...64c Så klart er du enig med deg selv. Er ikke snakk om å diskutere med mannen, han lager gladelig middag. Jeg ville høre hva som er normalt. Anonymous poster hash: 86140...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå