Gå til innhold

MR av ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt MR av ryggen? Hvordan foregår det?

Anonymous poster hash: ba0b9...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt det mange ganger, første gang lå jeg bare på benken og ble ført inn i trommelen. Etter jeg ble operert i ryggen så pleier de først å sette veneflon før jeg skal inn i trommelen, deretter tar de først bilder uten kontrast, deretter kommer de inn etter en stund og setter kontrastvæske i veneflonen før jeg skal inn i trommelen igjen... Har headsett på ørene med radio. Tid varierer fra gang til gang og hvor mye av ryggen de skal ta bilder av....

Anonymous poster hash: 5c3eb...192

Skrevet

Hva er forskjellen på CT og MR?

Jeg ble plutselig litt usikker, men tror kanskje det var CT jeg tok... En rund trommel som jeg ble ført inn i også surret og gikk det noe inni den trommelen rundt og rundt i en rasende fart så jeg ble helt svimmel. Ikke vondt eller noe altså, jeg lå bare med lukkede øyne prøvde slappe av til det var over.

Anonymous poster hash: a495f...9f6
Skrevet

Hva er forskjellen på CT og MR?

Jeg ble plutselig litt usikker, men tror kanskje det var CT jeg tok... En rund trommel som jeg ble ført inn i også surret og gikk det noe inni den trommelen rundt og rundt i en rasende fart så jeg ble helt svimmel. Ikke vondt eller noe altså, jeg lå bare med lukkede øyne prøvde slappe av til det var over.

Anonymous poster hash: a495f...9f6

Det høres ut som ct

Anonymous poster hash: a333d...ad9

Skrevet

Uff..må de inn med sånn kontrast?

Skrevet

Uff..må de inn med sånn kontrast?

Hvorfor gruer du deg til det?

Nå har jeg ikke fått kontrast i ryggen, men i hodet. Merket ingenting til det, annet enn at de satt veneflonen

Anonymous poster hash: a333d...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...