Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Noen som har det? :-) Anonymous poster hash: 87e37...146
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Mager vaniljekesam, bjønnebær, bringebær, banan, mango, ananas (alle disse er fryst, bortsett fra kesamen), muligens en skvett helmelk. Bon apetitt! Om den er sur er det bare å søte til med stevia eller sukrin (bittelitt) Anonymous poster hash: f01b9...9dc
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Gresk yoghurt, avocado og bringebær ✌🏻️ Anonymous poster hash: 07a6c...034
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kjøper sånn Coop smoothieblanding, der er frukten fryst i porsjonsposer. Så da bruker jeg først å kverne en neve eller to med mandler i blenderen, til de er ganske finkvernet. Så har jeg oppi ca 1 dl eplejuice og 2-3 dl vann, en sånn liten pose med smoothieblanding og gjerne en banan, evnt noen fryste blåbær som jeg har plukket selv (blåbær har jeg alltid oppi når jeg bruker den røde smoothieblandingen), to gode spiseskjeer med mager vaniljekesam, to egg (det smaker ikke egg av smoothien, altså!) og eventuelt en neve havregryn. Om blandingen blir for tykk sper jeg den ut med vann. Fantastisk godt Anonymous poster hash: 53ddd...296
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kjøper sånn Coop smoothieblanding, der er frukten fryst i porsjonsposer. Så da bruker jeg først å kverne en neve eller to med mandler i blenderen, til de er ganske finkvernet. Så har jeg oppi ca 1 dl eplejuice og 2-3 dl vann, en sånn liten pose med smoothieblanding og gjerne en banan, evnt noen fryste blåbær som jeg har plukket selv (blåbær har jeg alltid oppi når jeg bruker den røde smoothieblandingen), to gode spiseskjeer med mager vaniljekesam, to egg (det smaker ikke egg av smoothien, altså!) og eventuelt en neve havregryn. Om blandingen blir for tykk sper jeg den ut med vann. Fantastisk godt Anonymous poster hash: 53ddd...296 Kan jeg spørre hvorfor du har i mandler, er det for fettet? Anonymous poster hash: cbf16...e7c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kjøper sånn Coop smoothieblanding, der er frukten fryst i porsjonsposer. Så da bruker jeg først å kverne en neve eller to med mandler i blenderen, til de er ganske finkvernet. Så har jeg oppi ca 1 dl eplejuice og 2-3 dl vann, en sånn liten pose med smoothieblanding og gjerne en banan, evnt noen fryste blåbær som jeg har plukket selv (blåbær har jeg alltid oppi når jeg bruker den røde smoothieblandingen), to gode spiseskjeer med mager vaniljekesam, to egg (det smaker ikke egg av smoothien, altså!) og eventuelt en neve havregryn. Om blandingen blir for tykk sper jeg den ut med vann. Fantastisk godt Anonymous poster hash: 53ddd...296 Kan jeg spørre hvorfor du har i mandler, er det for fettet? Anonymous poster hash: cbf16...e7c Og proteinet Dessuten smaker det godt. Anonymous poster hash: 53ddd...296
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kjøper sånn Coop smoothieblanding, der er frukten fryst i porsjonsposer. Så da bruker jeg først å kverne en neve eller to med mandler i blenderen, til de er ganske finkvernet. Så har jeg oppi ca 1 dl eplejuice og 2-3 dl vann, en sånn liten pose med smoothieblanding og gjerne en banan, evnt noen fryste blåbær som jeg har plukket selv (blåbær har jeg alltid oppi når jeg bruker den røde smoothieblandingen), to gode spiseskjeer med mager vaniljekesam, to egg (det smaker ikke egg av smoothien, altså!) og eventuelt en neve havregryn. Om blandingen blir for tykk sper jeg den ut med vann. Fantastisk godt Anonymous poster hash: 53ddd...296 Kan jeg spørre hvorfor du har i mandler, er det for fettet? Anonymous poster hash: cbf16...e7c Og proteinet Dessuten smaker det godt. Anonymous poster hash: 53ddd...296 Takk, tror kanskje jeg må teste denne Anonymous poster hash: cbf16...e7c
bompitrollet Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 setter havregryn i bløt i appelsinjuice, et par timer eller over natten. Så fyller jeg på med passende frukt og bær. Putter også oppi litt kokte7bakte grønsaker fra middagen, om vi har ...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 Noen andre som bruker ferdig smoothieblanding fra butikken som har en oppskrift å dele? Ser det er delt opp i porsjoner. Anonymkode: ce8ca...b1f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen andre som bruker ferdig smoothieblanding fra butikken som har en oppskrift å dele? Ser det er delt opp i porsjoner. Anonymkode: ce8ca...b1f Jeg prøvde en av dem, syntes ikke de var noe å skryte av. Var en med bl.a. spinat og clementin og banan, tror jeg. Jeg syntes det var litt lite i de porsjonspakkene også, så da er det bedre å f.eks. kjøpe frossen spinat for seg osv., da kan man selv bestemme forholdet mellom ingrediensene. Anonymkode: aa49d...c0c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 Pleier å kjøpe den røde pakken med jorbær,banan og blåbær tror jeg der er. Den synes jeg er god. Men vet ikke hvor mye yogurt jeg skal tilsette til en sånn liten porsjonspakke. Anonymkode: ce8ca...b1f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 Vi bruker ikke slike porsjonsposer oppi en større pose. Forsøkte en med grønnkål og diverse, den var ikke god. Vi pleier å skrelle og fryse frukt som begynner å bli gammelt, som sannsynligvis ikke blir spist rett fra fruktfatet. Særlig bananer med brune flekker på skallet. Utover frukt vi fryser selv kjøper vi mango, jordbær, blåbær, bringebær, kirsebær med mer frossen frukt og bær. Vi kjøper ikke blandinger, foretrekker å variere innholdet i smoothien selv. Har oppi valgfri frukt og bær i blenderen, f.eks. Banan og jordbær (yngstes favoritt), Mango, banan, ananas og eple. Kirsebær, bringebær og jordbær. Eller hvilken som helst kombinasjon. I tillegg har jeg ofte oppi noe grønt, f.eks. spinat eller en håndfull mynteblader, sammen med litt havregryn og en neve nøtter. Fyller opp med naturell yoghurt og/eller valgfri juice. Eller med melk (milkshake kaller vi det hjemme hos oss). Annen væske som er godt i smoothie er kokosmelk. Trengs som regel ikke søtning når man bruker overmodne bananer, men ved behov bruker vi litt sukker eller honning. For å ikke lage mer enn en porsjon er det enkelt å fylle ingrediensene i glasset man vil drikke av. Når glasset er fullt hell i blender, kjør glatt og hell tilbake. Så lager man akkurat så mye som man trenger. Et annet tips er å lage full blender og fryse porsjoner. Spises enten frossen, som «is», eller tiner i nisteboksen og er drikkeklar til lunsj. Anonymkode: 8e066...610
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 Hva mener dere med porsjonsposer? Det tror jeg ikke jeg har sett Anonymkode: 7aa3a...ea8
Valkyriemamma Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bruker ikke slike porsjonsposer oppi en større pose. Forsøkte en med grønnkål og diverse, den var ikke god. Vi pleier å skrelle og fryse frukt som begynner å bli gammelt, som sannsynligvis ikke blir spist rett fra fruktfatet. Særlig bananer med brune flekker på skallet. Utover frukt vi fryser selv kjøper vi mango, jordbær, blåbær, bringebær, kirsebær med mer frossen frukt og bær. Vi kjøper ikke blandinger, foretrekker å variere innholdet i smoothien selv. Har oppi valgfri frukt og bær i blenderen, f.eks. Banan og jordbær (yngstes favoritt), Mango, banan, ananas og eple. Kirsebær, bringebær og jordbær. Eller hvilken som helst kombinasjon. I tillegg har jeg ofte oppi noe grønt, f.eks. spinat eller en håndfull mynteblader, sammen med litt havregryn og en neve nøtter. Fyller opp med naturell yoghurt og/eller valgfri juice. Eller med melk (milkshake kaller vi det hjemme hos oss). Annen væske som er godt i smoothie er kokosmelk. Trengs som regel ikke søtning når man bruker overmodne bananer, men ved behov bruker vi litt sukker eller honning. For å ikke lage mer enn en porsjon er det enkelt å fylle ingrediensene i glasset man vil drikke av. Når glasset er fullt hell i blender, kjør glatt og hell tilbake. Så lager man akkurat så mye som man trenger. Et annet tips er å lage full blender og fryse porsjoner. Spises enten frossen, som «is», eller tiner i nisteboksen og er drikkeklar til lunsj. Anonymkode: 8e066...610 DU er genial!! Dette skal eg begynne å gjera!! 😄🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🍇🍓🍈🍒🍑🍍🥝🥑
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener dere med porsjonsposer? Det tror jeg ikke jeg har sett Anonymkode: 7aa3a...ea8 Inni en sånn smoothieblanding er det mange små poser med nok frukt og bær til ett glass smoothie i hver pose. Bare usikker på hvor mye yougurt og havregryn jeg skal ta oppi. Anonymkode: ce8ca...b1f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #16 Skrevet 14. februar 2019 Bringebær,jordbær,og banan blandingen. (1/2 kopp ). 3 ss naturell yougert 2 dl vann Sukrin etter smak 2 ss kokkosmasse. Anonymkode: 9e89a...a8b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #17 Skrevet 14. februar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Inni en sånn smoothieblanding er det mange små poser med nok frukt og bær til ett glass smoothie i hver pose. Bare usikker på hvor mye yougurt og havregryn jeg skal ta oppi. Anonymkode: ce8ca...b1f Ha så mye som er passelig for deg😉 Jeg bruker ofte slike porsjonsposer. Da har jeg bare oppi litt ekstra bær og banan, i tillegg til litt eplejuice og 1 egg. Lager den tykk, slik at jeg kan spise den med skje. Bruker i tillegg ymse topping. Anonymkode: 1b70e...d28
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ha så mye som er passelig for deg😉 Jeg bruker ofte slike porsjonsposer. Da har jeg bare oppi litt ekstra bær og banan, i tillegg til litt eplejuice og 1 egg. Lager den tykk, slik at jeg kan spise den med skje. Bruker i tillegg ymse topping. Anonymkode: 1b70e...d28 Hehe det blir aldri bra når jeg bare skal "ta så mye som er passelig for meg" Derfor jeg sverger til oppskrifter med mål Anonymkode: ce8ca...b1f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 På 6.10.2015 den 17.01, Anonym bruker skrev: Mager vaniljekesam, bjønnebær, bringebær, banan, mango, ananas (alle disse er fryst, bortsett fra kesamen), muligens en skvett helmelk. Bon apetitt! Om den er sur er det bare å søte til med stevia eller sukrin (bittelitt) Anonymous poster hash: f01b9...9dc Bør tilføye eggeplommer for å få nok proteiner 😊 Anonymkode: 45d70...82b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #20 Skrevet 14. februar 2019 Denne smoothien lager jeg hver dag til meg og 4-åringen og den består av: - en banan - to avokadoer - tre eggeplommer - noen ss hampfrø - to ts mct-olje - en ts lecithin - noen brokkolitopper Jeg topper smoothien med valnøtter og ceylonkanel 😊 Har vært fast frokost i 3 år og jeg blir aldri lei. Holder meg mett minst 5 timer og gir masse næring 😊 Anonymkode: 45d70...82b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #21 Skrevet 14. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe det blir aldri bra når jeg bare skal "ta så mye som er passelig for meg" Derfor jeg sverger til oppskrifter med mål Anonymkode: ce8ca...b1f Men menge væske kommer jo an på hvor tykk du vil ha den😉 Om blenderen ikke går rundt, så må det til mer. Er ikke verre enn det😊 Anonymkode: 1b70e...d28
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #22 Skrevet 14. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne smoothien lager jeg hver dag til meg og 4-åringen og den består av: - en banan - to avokadoer - tre eggeplommer - noen ss hampfrø - to ts mct-olje - en ts lecithin - noen brokkolitopper Jeg topper smoothien med valnøtter og ceylonkanel 😊 Har vært fast frokost i 3 år og jeg blir aldri lei. Holder meg mett minst 5 timer og gir masse næring 😊 Anonymkode: 45d70...82b Det er jo ikke rart, det er jo nesten like mye kalorier som i en middag Anonymkode: 7aa3a...ea8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #23 Skrevet 14. februar 2019 Jeg lager denne: 2 små buketter brokkoli 2 klumper med frossen spinat ca en cm med frisk ingefær 0,5 gulrot En halv avokado En halv frossen banan isbiter og vann. Jeg synes den er god, men den er kanskje for viderekommende, siden den er uten juice og yoghurt, men mye sunnere da. 🤩🤩 Anonymkode: 2eb79...1d4
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #24 Skrevet 14. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke rart, det er jo nesten like mye kalorier som i en middag Anonymkode: 7aa3a...ea8 Jeg er 32 år og vekta mi har vært konstant siden jeg var 26 år. Blodprøver inkludert kolesterol er strålende og jeg er nesten alltid frisk så det er en indikasjon på at jeg har en sunn livsstil. Kalorier forteller ingenting om matens næringsinnhold. Jeg teller aldri kalorier, men fokuserer på å spise mat som inneholder mest mulig næring 😊🤩 Anonymkode: 45d70...82b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #25 Skrevet 14. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lager denne: 2 små buketter brokkoli 2 klumper med frossen spinat ca en cm med frisk ingefær 0,5 gulrot En halv avokado En halv frossen banan isbiter og vann. Jeg synes den er god, men den er kanskje for viderekommende, siden den er uten juice og yoghurt, men mye sunnere da. 🤩🤩 Anonymkode: 2eb79...1d4 Sunne ingredienser,men det er jo ingen proteiner i smoothien Anonymkode: 45d70...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå