Gå til innhold

Hva skyldes det?? Mannfolk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det gjelder ikke alle, men mange...

Menn lager ikke middag, i så fall blir det frossenpizza, pølser ol.

Menn kler på barna for mye evt for lite.

Menn kler barna som klovner,matcher bedre om barna velger klær selv.

Menn vasker klær feil, ull på 60 grader, rødt sammen med hvitt osv (hvis de i det hele tatt vasker klær).

Menn er ikke flinke til å trøste barn som er lei seg, har slått seg osv...

Menn forstår evt leser ikke barna sine godt nok.

Menn er late ift husarbeid.

Menn glemmer beskjeder, legetimer osv osv...

Menn tømmer ikke garderoben i bhg på fredager selv om de har fått beskjed om dette 40 ganger.

Menn ser ikke rot.

Og lista fortsetter... Snakker av erfaring og fra klager fra venninner. Er du totalt uenig eller er du litt enig?

Anonymous poster hash: 296a5...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det der er standarden så har jeg vært svært heldig med min mann! Det eneste av de der punktene min mann konstant synder mot er det nest siste. Og det plager meg ikke, for da ordner jeg det neste gang jeg leverer/henter i barnehagen i stedet.

Anonymous poster hash: e94dd...a9d
Skrevet

Totalt uenig. Hvor finner dere slike "menn"?

Anonymous poster hash: 91ea0...87e

Skrevet

Tommel opp!!!!!

Anonymous poster hash: ac201...304

Skrevet

Den lista er sann!! Hvertfall når det gjeller min mann

Anonymous poster hash: 489cf...816

Skrevet

Delvis, for min gjelder bare de 3 siste. Men han har sikkert noen punkter på meg på lista si også:)

Skrevet

Litt enig, bortsett fra det med mat og kle på ungene.

Skrevet

Stemmer ikke for min mann. Han er flink til å lage mat og liker det. Lager som regel paleomat. Han bidrar med husarbeid uten at jeg ber om det. Han er mer perfeksjonist enn meg når det gjelder å ha det rent og ryddig. Han er flink med barn. Alle barna vi kjenner flokker til han fordi han er den som leker med dem og prater med dem.

Vi har ikke egne barn, så kan ikke si noe om påkledning, barnehage, osv.

Skrevet

Dette stemmer ikke for min mann! :)

Anonymous poster hash: 8898b...5b3
Skrevet

Nei det gjelder ikke alle, men mange...

Menn lager ikke middag, i så fall blir det frossenpizza, pølser ol.

Menn kler på barna for mye evt for lite.

Menn kler barna som klovner,matcher bedre om barna velger klær selv.

Menn vasker klær feil, ull på 60 grader, rødt sammen med hvitt osv (hvis de i det hele tatt vasker klær).

Menn er ikke flinke til å trøste barn som er lei seg, har slått seg osv...

Menn forstår evt leser ikke barna sine godt nok.

Menn er late ift husarbeid.

Menn glemmer beskjeder, legetimer osv osv...

Menn tømmer ikke garderoben i bhg på fredager selv om de har fått beskjed om dette 40 ganger.

Menn ser ikke rot.

Og lista fortsetter... Snakker av erfaring og fra klager fra venninner. Er du totalt uenig eller er du litt enig?

Min mann er ikke sånn heldigvis. Eneste er den med klesvasken. Han er sløv i sorteringen og det dukker gjerne en svart sokk eller to opp i hvitvasken.

Anonymous poster hash: 0029e...846

Skrevet

Ja jeg er enig! Min er halvparten av disse

Anonymous poster hash: 3a948...a1c

Skrevet

Jeg er lesbisk. Når kjærringa mi tar full kontroll så gidder jeg ikke å prøve. Her en dag fikk jeg beskjed om at jeg stabla i oppvaskmaskinen feil. Matta på badet lå feil vei (altså, ikke opp ned men på langs istedenfor på tvers) Jeg kan rydde feil og brette klær feil. Til slutt gir jeg blanke. DA blir det ramaskrik, da!

For å lære at ull ikke skal på 60 grader, må man feile og ta konsekvensene noen ganger. Ikke få kjeft og at noen rydder opp etter seg.

Jeg har stort sett ansvaret for klesvasken (der gjør jeg ingen feil) og vi har blitt enig om at hvis hun ikke vil ha kummen full av oppvask så må hun tåle måten jeg stabler på. Om hun snakker til meg på en skikkelig måte tar jeg gjerne lærdom. Hun er MYE flinkere enn meg til alt som har med husholdning å gjøre. Bortsett fra baking, da... Men det nytter ikke å bli fortalt hvor håløs en er. Da lar man ansvarsfordelinga skli helt ut - og ho får gjøre det selv. jeg melder meg HELT ut.

Jeg tror mange menn er som det der fordi de kanskje bryr seg bittelitt mindre, har fått puter sydd under armene av sin mor, og så tar kjærringa over når de blir gift. Bare at hun gjør det på en annen måte.

Anonymous poster hash: 35e61...643
Skrevet

Eneste på lista som stemmer er husarbeid. Dvs støvsuging som er hans jobb.... kan gå par tre uker mellom hver gang hvis ikke jeg sier ifra.

Middag lager han ofte, gjerne oftere enn meg også, men han er også først hjem fra jobb og da lager han mat.

Kun et uhell ved vaskemaskina, det har han lært på. Men vasker fortsatt klær.

Han får mld hver fredag om hva som skal hjem fra bhg, dette er noe han vil jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: e1b0b...cf0

Skrevet

Er de helt udugelige til alt, eller kan du finne på en tilsvarende liste for de positive egenskapene til disse mennene som åpenbart "får seg" og blir gift og får barn og lever tilsynelatende fine liv...?

Skrevet

Er de helt udugelige til alt, eller kan du finne på en tilsvarende liste for de positive egenskapene til disse mennene som åpenbart "får seg" og blir gift og får barn og lever tilsynelatende fine liv...?

Dette er en samling av kommentarer fra venninner og bekjente, fra forumet her, og et par punkter fra min kjære...

Har en laaang liste med positive egenskaper :)

Skrevet

Aldri møtt en slik mann...

Anonymous poster hash: 37661...dae

Skrevet

Mannen min har rundt halvparten av disse dårlige egenskapene. Han er distré, men det er kanskje mannfolk flest?

Det er utrolig frustrerende å bli ringt opp fra skolen fordi matpakka mangler, mannen har nemlig glemt dette!!

Hvitt og svart vaskes sammen og unnskyldningen blir at "jammen disse klærne er jo utvasket uansett". Så nå er flesteparten av mine hvite truser grå.

Middag er han flink til å lage, hvis vi har matvarene. Å planlegge middag se ut til å være en umulig oppgave.

Han tuller og tuller med ungene, og han fanger ikke opp signalene på at ungene er drittlei. Til slutt begynner de å grine 😡

JEG har ikke tatt på meg rollen som kontrollfreaken, det er han som mangler en vesentlig del i hjernen, tror jeg.

Dette er snakk om en i utgangspunktet snill og intellektuell mann, jobber som lærer på høgskole..

Anonymous poster hash: d36bf...f0c

Skrevet

De gjør det med vilje for å slippe å ta ansvar.

Anonymous poster hash: f576a...a88

Skrevet

hadde en sånn mann, men nå har jeg møtt en ny som ikke er sånn i det hele tatt! han er kanskje ikke så god på å lage mat, men han lager det. og så er det mye mer "orden" på han på mange måter:) han bor alene med barn så han har måttet steppe opp og klarer det helt supert! det er deilig, det:)

Anonymous poster hash: f6998...8aa
Skrevet

Klart det blir en lang liste med dårlige egenskaper når du samler opp fra flere menn! Alle har noe de ikke er gode på. Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt...

Skrevet

Klart det blir en lang liste med dårlige egenskaper når du samler opp fra flere menn! Alle har noe de ikke er gode på. Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt...

Og?

Gjest Antarctica
Skrevet

Menn lager middag, i alle fall har mine gjort det

Menn kler på barna passe varme klær

Menn kler barna som klovner, matcher bedre om barna velger klær selv - dette skiter jeg langt og tynt i, så det vet jeg ikke.

Menn vasker klær feil, ull på 60 grader, rødt sammen med hvitt osv (hvis de i det hele tatt vasker klær). - dette stemmer! Vi har rosa sengetøy etter en slik fadese...

Menn er ikke flinke til å trøste barn som er lei seg, har slått seg osv, og forstår ikke, eller leser ikke barna sine godt nok.... Dette stemmer for min eks, dessverre. En viktig grunn til at han er en eks.

Menn er late ift husarbeid - ikke nødvendigvis late, men de tar ikke et overordnet ansvar. Noen klatter litt her og der, og skylder på at det er mye å gjøre i hagen eller med bilen. Andre finner seg et område de mestrer, f eks maten. Men de har sjelden full oversikt, slik kvinner har.

Menn glemmer beskjeder, legetimer osv osv... Nei, det er dessverre jeg som er sånn!

Menn tømmer ikke garderoben i bhg på fredager selv om de har fått beskjed om dette 40 ganger - har ikke opplevd denne.

Menn ser ikke rot - den fins det mange avskygninger av. Jeg er ikke så redd for rot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...