Gå til innhold

Dette er så ufattelig provoserende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker som får gratis slankeoperasjoner fordi de har overspist i flere år. De som får gratis tannbehandling fordi de har spist og drukket feil i flere år. Skyldes dine plager dine egne uvaner, får du være så god å ordne opp i det selv!

Anonymous poster hash: 437b7...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og har du pult på deg en unge får du selv bekoste keisersnittet, reoperasjonen av totalruptur som ble feilsydd, permisjonen, barnehageplassen og logoped og spes.ped og Bup og skolegangen.

Skrevet

Ja, og har du pult på deg en unge får du selv bekoste keisersnittet, reoperasjonen av totalruptur som ble feilsydd, permisjonen, barnehageplassen og logoped og spes.ped og Bup og skolegangen.

Wow, du altså!

Skrevet

Mennesker som får gratis slankeoperasjoner fordi de har overspist i flere år. De som får gratis tannbehandling fordi de har spist og drukket feil i flere år. Skyldes dine plager dine egne uvaner, får du være så god å ordne opp i det selv!

Det er ganske mange sykdomer som skyldes livsstil. Idretsskader skyldes jo direkte egne valg. Skader fra bilulykker kunne du ungått. De fleste får psykiske problemer om de velger å være hjemmeværende noe serlig mer enn 7 år. Det skyldes jo også dine egne uvaner.

Hva med dem som blir utbrent fordi de jobber 230% for å ha råd til fint hus?

Hva med foreldre som velger å bære frem et barn de vet ikke er friskt.

Hva med fødselsskader. Bare ligg unna sex så er du sikker på å slippe.

Anonymous poster hash: 46805...a32

Skrevet

Hvis du sikter til meg som får dekket deler av tannlehebehandlingen pga syreskader, kan jeg legge til at dette noe som skjedde i barndommen. Men det er først som voksen jeg våger å gjøre noe med det.

Som voksen har jeg mer kunnskap, som barn viste jeg ikke om senskadene. Foreldrene mine lærte meg ingenting om dette.

Det var min uvane ja, men jeg var bare et barn.

Det ligger ofte litt mere bak ting.

En annen ting et at jeg hadde tenkt å betale alt selv, men det var tannlegen som ordnet støtten fra HELFO. Da sier jeg ikke nei takk.

Anonymous poster hash: a8219...a21

Skrevet

Du glemte å høvle over de som røyker! Men de betaler jo såpass mye i avgifter når de kjøper røyk, så de betaler vel egentlig for sin egen behandling for kols og lungekreft?

(Men, ja, jeg ser din spissformulering ;) )

Anonymous poster hash: c8096...b9c

Skrevet

Er du virkelig så enkel, hi?

Skrevet

Da bør man ikke redde alle i bilulykker heller. Ambulansen bør la folk ligge igjen og blø ihel dersom de ser at de var de ansvarlige for ulykken.

😝😝

Anonymous poster hash: ee6df...7e3

Skrevet

Hjelpe meg.. Trodde ikke folk kunne være så teite 😂

Anonymous poster hash: 9d25a...2ce

Skrevet (endret)

Det føles kanskje urettferdig, og jeg er enig i at det burde være gratis tannlegehjelp i mange flere tilfeller. Folk lider unødvendig fordi de ikke har råd til tannlegebesøk.

Selv var jeg uheldig og ødela flere tenner i en ulykke som 8-åring. Pga feilbehandling må jeg ofte til tannlegen. Får jeg noe dekket? Nei, fordi jeg "fikk den beste behandlingen de hadde å tilby den gangen". 

Man kan dra logikken din langt - i utgangspunktet er det da få som har rett på økonomisk hjelp ved fysiske eller psykiske plager: Overspising som fører til alvorlig overvekt er en fysisk eller psykisk lidelse. Skal man da ikke få hjelp til det? 

Endret av ærlig talt
Skrevet

Og du burde få dekket litt mer skolegang.

Anonymous poster hash: 12b13...ce4

Skrevet

Nesten litt søtt hvordan hi iherdig prøver å provosere...

Anonymous poster hash: 70df1...d89

Skrevet

Er det provoserende de som får behandling for lungekreft også, hi?

Skrevet

Det som er kvalmende er og hjelpe alle syriarane men en som er uteligger eller fattige barn dei driter vi. Syriarane er viktigare.

Anonymous poster hash: 1db64...62f

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Da bør man ikke redde alle i bilulykker heller. Ambulansen bør la folk ligge igjen og blø ihel dersom de ser at de var de ansvarlige for ulykken.

😝😝

Anonymous poster hash: ee6df...7e3

ALLE vet at det er farlig å kjøre bil så strengt tatt trenger man ikke hjelpe noen. Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Og de som har levd etter alle anbefalinger og likevel fått kreft burde ikke formere seg. Hvis de gjør det, burde de i alle fall ta regningen selv hvis deres barn også får kreft.

Anonymous poster hash: 0ed80...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...