Gå til innhold

Lavt stoffskifte, blir bare tykkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

På noen få måneder har jeg lagt på meg over 17 kg, leser at lavt stoffskifte ikke er årsaken men skjønner ikke hva annet det kan være. Spiser ikke mer en 1000-1500 kcal pr dag. Null sjokolade og brus. Går bare mer og mer oppi vekt.

Vurderer å ta for mye levaxin slik at kroppen går i høytt stoffskifte og forbrenningen øker.

Noen her med lik erfaring ?

Anonymous poster hash: 58f11...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000 kcal er for lite. Kanskje du bør spise mer. Hvor fysisk aktiv er du?

Anonymous poster hash: edb93...33d

Skrevet

Hvorfor spiser du ikke mer??

Småspiser du? Mange som ikke teller med de kaloriene. Drikke med kalorier osv.

Skrevet

Med mindre du har en stoffskiftesykdom så spiser du mer enn du forbrenner, enkelt og greit. Du kan ikke legge på deg av luft og det er umulig å legge på seg av 1000 kcal.

Å begynne å ta medisiner du ikke trenger kan fucke opp kroppen din så det er bare idioti.

Du er ikke unik når det kommer til vektnedgang. Spis sunn og næringsrik mat med et moderat underskudd, beveg deg mer i hverdagen og tren 3 solide økter i uka.

Skrevet

Med mindre du har en stoffskiftesykdom så spiser du mer enn du forbrenner, enkelt og greit. Du kan ikke legge på deg av luft og det er umulig å legge på seg av 1000 kcal.

Å begynne å ta medisiner du ikke trenger kan fucke opp kroppen din så det er bare idioti.

Du er ikke unik når det kommer til vektnedgang. Spis sunn og næringsrik mat med et moderat underskudd, beveg deg mer i hverdagen og tren 3 solide økter i uka.

Med mindre hun har en stoffskiftesykdom...??!!! Hun har jo lavt stoffskifte..

HI, jeg har selv LS og gikk kun opp 3-4 kilo, selvom jeg var veldig dårlig. Dette gikk jeg ned med levaxin. Kanskje levaxin ikke er rett medisin for deg? Merker du noe effekt på de andre symptomene? Mange som får veldig økt vektoppgang med LS klarer ikke gå ned før de får erfa eller andre medisiner enn levaxin. Dette er knalldyrt, så se først og fremst på hva du spiser.. Ikke drikk soyamelk hvis du gjør det.

Spis mye frukt og grønt og unngå mat med "lang ingrediensliste". Lag smoothie, lag juice og bli bevisst hva du spiser.

Skrevet

Det tror jeg faktisk ingenting på! 

Skriv ned ALT du skriver, også oljen eller stekesmøret du bruker. Du finner en synder!

Anonymous poster hash: f3295...6a2
Skrevet

Lavt stoffskifte gir vel en vektoppgang på 3-6 kg, resten skyldes enten for mye mat eller feil mat.

Om du i tillegg er insulinresistent tåler du faktisk ikke hvetemel, sukker og raske karbohydrater lenger, da må du legge om til et mer grovkarbo eller lavkarbo kosthold for å gå ned.

Skriv skikkelig matdagbok, alt skrives ned, hver pastill, smaksprøven på sausen under matlagingen og restene du spiste fra barnas tallerken.

Enten spiser du for mye eller helt feil mat.

Anonymous poster hash: 484fa...ffc

Skrevet

Dra til legen å ta nye prøver. Kan hende det et så enkelt at du må justere dosen på levaxin. Det har jeg måttet gjøre mange ganger opp gjennom åra.

Skrevet

1000 kcal er for lite. Kanskje du bør spise mer. Hvor fysisk aktiv er du?

Anonymous poster hash: edb93...33d

Seriøst.

Tror du folk blir feite av å spise for lite?

Da burde de med anoreksi være kjempe tykke da.

Legger man på seg får man i seg mer enn man forbrenner.

I tillegg kan det være ubalansert.

Anonymous poster hash: 99a56...2e2

Skrevet

Ta nye blodprøver, tsh ft4 og ft3. Og sett deg inn i hva tallene skal ligge på. Ikke la noen fortelle deg at 'prøvene er fine' uten at du selv har sjekka!

Anonymous poster hash: a9817...2b7

Skrevet

Sjekk "Secret eaters", Tv-program som har gått i et par omganger på TV. Mange som ble overrasket der gitt! De var hellig overbevist om at de spiste lite og sundt.

Anonymous poster hash: 2411c...3af
Skrevet

HI, jeg har selv LS og gikk kun opp 3-4 kilo, selvom jeg var veldig dårlig. Dette gikk jeg ned med levaxin. Kanskje levaxin ikke er rett medisin for deg? Merker du noe effekt på de andre symptomene? Mange som får veldig økt vektoppgang med LS klarer ikke gå ned før de får erfa eller andre medisiner enn levaxin. Dette er knalldyrt, så se først og fremst på hva du spiser.. Ikke drikk soyamelk hvis du gjør det.

Spis mye frukt og grønt og unngå mat med "lang ingrediensliste". Lag smoothie, lag juice og bli bevisst hva du spiser.

På noen få måneder har jeg lagt på meg over 17 kg, leser at lavt stoffskifte ikke er årsaken men skjønner ikke hva annet det kan være. Spiser ikke mer en 1000-1500 kcal pr dag.

Forsto det som om lavt stoffskifte ikke var grunnen. Uansett så legger du ikke plutselig på deg 17 kg ut av det blå på ekstremt underskudd. Hvorfor skjøt vekten plutselig opp 17 kg?

Skrevet

Gravid!

Anonymous poster hash: 8f97b...cdb

Skrevet

Sukker skal du ikke ha i deg når du har lavt stoffskifte. Viktig og ikke bruke soya! Det ødlegger for opptaket av medisinene.

Det er alt for dårlig opplyst om kosthold for oss med denne sykdommen.

Sikker på du ikke må ha høyere dose ? Jeg tar blodprøver 1 gang i mnd for og vere 100% sikker.

Anonymous poster hash: d2822...a56

Skrevet

På noen få måneder har jeg lagt på meg over 17 kg, leser at lavt stoffskifte ikke er årsaken men skjønner ikke hva annet det kan være. Spiser ikke mer en 1000-1500 kcal pr dag.

Forsto det som om lavt stoffskifte ikke var grunnen. Uansett så legger du ikke plutselig på deg 17 kg ut av det blå på ekstremt underskudd. Hvorfor skjøt vekten plutselig opp 17 kg?

Lavt stoffskifte er ikke grunnen i følge legene. MEN.. Mange blir ikke bedre av levaxin (og fortsetter å legge på seg). De må ha annen medisin for å klare å gå ned i vekt. Altså er det stoffskiftet som er skylden i vekten, selvom "google" sier noe annet.

Skrevet

På noen få måneder har jeg lagt på meg over 17 kg, leser at lavt stoffskifte ikke er årsaken men skjønner ikke hva annet det kan være. Spiser ikke mer en 1000-1500 kcal pr dag. Null sjokolade og brus. Går bare mer og mer oppi vekt.

Vurderer å ta for mye levaxin slik at kroppen går i høytt stoffskifte og forbrenningen øker.

Noen her med lik erfaring ?

Anonymous poster hash: 58f11...536

Jeg har litt samme erfaring. På de 7 årene etter jeg begynte på Levaxin så har jeg gått opp 40 kilo, og de sitter som støpt og er utrolig vanskelig å få av. Før jeg begynte på Levaxin hadde jeg heller problemer med å ikke være undervektig. Jeg la på meg mange kilo allerede det første året, selv om kostholdet var helt uendret. Har og vært hos ernæringsfysiolog som ikke så noe galt i kostholdet mitt. Men det er utrolig vanskelig å bli hørt ang det siden mange fastleger kan lite om lavt stoffskifte, og helst ikke vil gi ut andre medisiner enn Levaxin

Anonymous poster hash: 82bb9...195

Skrevet

Henger meg på. Lagt på meg 30 kilo og går ikke ned. Spiser ikke noe som skulle tilsi vektoppgangen. At problemer med stoffskiftet ikke kan gi dette tror jeg ikke noe på.

Anonymous poster hash: 6730a...4e2

Skrevet

Har gått opp 15 kg på to år. Spiser sunt, og ligger på 1500kalorier hver dag. Trener så ofte jeg orker, og går turer.

Unngår sukker, fruktsukker, gluten og mat med stivelse, men vekta rikker seg ikke det grann! Er godt dosert på Levaxin nå, og mistenker at denne er årsaken til vektøkningen.

Og ja, jeg har ført matdagbok siste året. Ingenting der som er noen synder.

Anonymous poster hash: 5d0a5...00b

Skrevet

Dere som har lavt stoffskifte, hva er symptomene på dette?

Anonymous poster hash: 4863f...884
Skrevet

Jeg følte meg fullstendig utmattet. Sovnet ved middagsbordet, på besøk, måtte stoppe bilen osv..

Mistet hår, neglene sprakk, to negler falt av, deprimert, tungpustet, melkesyre i beina av å gå opp ei trapp, huden var gummiaktig, kviseutbrudd, hodepine, synsforstyrrelser, null matlyst, vektøkning, vann i kroppen, kvalm, kroppsverk, svimmel, øresus, metallsmak i munnen, vonde og stive ledd, fordøyelsesplager, hukommelsestap, tungt for å finne ord, vanskelig å henge med ingen samtale.

Dette og mer. Følte meg som en levende død!

Skrevet

Jeg følte meg fullstendig utmattet. Sovnet ved middagsbordet, på besøk, måtte stoppe bilen osv..

Mistet hår, neglene sprakk, to negler falt av, deprimert, tungpustet, melkesyre i beina av å gå opp ei trapp, huden var gummiaktig, kviseutbrudd, hodepine, synsforstyrrelser, null matlyst, vektøkning, vann i kroppen, kvalm, kroppsverk, svimmel, øresus, metallsmak i munnen, vonde og stive ledd, fordøyelsesplager, hukommelsestap, tungt for å finne ord, vanskelig å henge med ingen samtale.

Har det likedan. Problemet her er at jeg blir tjukk på levaxin, astmaen blir verre og jeg får masse vann i kroppen. Legen nekter å skrive ut en annen medisin eller henvise til endokrinolog.

Skrevet

Oja, det var litt av en liste. Jeg kjenenr igjen noen av symptomene hos meg selv, men på langt nær alle. Jeg mister også endel hår (men ikke flekkvis), har tørre negler som lett fliser seg og sprekker, svimmel, metallsmak i munnen (ikke alltid, det kommer og går) og vann i kroppen. Har ingen vektøkning, er ikke tungpustet eller blir sliten sånn som du beskriver. Jeg trener jevnlig og føler jeg får overskudd av det. Da har jeg vel neppe lavt stoffskifte eller? Er trett, men det er vel innenfor normalen på tretthetsskalaen skulle jeg tro, for å være arbeidende småbarnsmor.

Skrevet

Oja, det var litt av en liste. Jeg kjenenr igjen noen av symptomene hos meg selv, men på langt nær alle. Jeg mister også endel hår (men ikke flekkvis), har tørre negler som lett fliser seg og sprekker, svimmel, metallsmak i munnen (ikke alltid, det kommer og går) og vann i kroppen. Har ingen vektøkning, er ikke tungpustet eller blir sliten sånn som du beskriver. Jeg trener jevnlig og føler jeg får overskudd av det. Da har jeg vel neppe lavt stoffskifte eller? Er trett, men det er vel innenfor normalen på tretthetsskalaen skulle jeg tro, for å være arbeidende småbarnsmor.

Har du sjekket at du har nok B12 da? Jern? D-vit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...