Gå til innhold

skriker pga men nekter å ta paracet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når barnet på 4 år nekter paracet selv om han skriker pga at han har så vondt?

Sist gang var det at han skreik og skreik pga så vondt i magen i forbindelse med at han var syk.

Å nå har han våknet utallig mange å skriker lenge pga han har så vondt i foten.

Brustabelletter nekter han plent å ta å stikkpiller vil han hvertfall ikke ha.

Anonymous poster hash: 5f9a5...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør dere når barnet på 4 år nekter paracet selv om han skriker pga at han har så vondt?

Sist gang var det at han skreik og skreik pga så vondt i magen i forbindelse med at han var syk.

Er det 4 åringen som bestemmer alt hos dere?

Anonymous poster hash: 31016...5c4

Skrevet

Hvorfor har han vondt i foten? Jeg har egentlig aldri gitt barna et valg om smertestillende dersom jeg mener det er uforsvarlig å ikke gi det.

Anonymous poster hash: c8875...12e

Skrevet

Jeg gir selvfølgelig paracet uansett. Det er faktisk ikke barnet som bestemmer.

Anonymous poster hash: 28c46...51c

Skrevet

Nei det er det ikke men å tvinge en stikkpille inn i rumpen på en unge som hyskriker virker litt brutalt.

Så lurte på hva dere andre gjør som har barn på samme alder med unger som vet hva de ikke vil :P

Skrevet

Hvorfor har han vondt i foten? Jeg har egentlig aldri gitt barna et valg om smertestillende dersom jeg mener det er uforsvarlig å ikke gi det. Anonymous poster hash: c8875...12e

Regner med det er voksesmerter,det kommer jo gjerne om kvelden

Skrevet

Tvang inn stikkpille tross protester på tre åring, hadde fryktelig dårlig samvittighet, men da han sovnet rolig og smertefri etter ett kvarter visste jeg at det var riktig.

Skrevet

Nei det er det ikke men å tvinge en stikkpille inn i rumpen på en unge som hyskriker virker litt brutalt.

Så lurte på hva dere andre gjør som har barn på samme alder med unger som vet hva de ikke vil :P

Du har et valg. Være brutal i noen sekunder og du oppnår er barn som blir smertelindret og som forhåpentligvis sover natten gjennom og kroppen får den hvilen den trenger.

Eller du tror at du er snill ved å la barnet bestemme og ender opp med et barn som har mer smerter og opplever en natt uten søvn og mye forstyrrelser.

For er valget enkelt 😊😊

Så lenge du vet at barnet bør få smertestillende så gir du det. Selv med makt

Anonymous poster hash: c8875...12e

Skrevet

Vær litt pedagogisk her. Gi han to valg....stikkpille eller feks knust paracet i syltetøy. 4 åringen kan ikke velge å ikke ta paracet.

Skrevet

Jeg har tvunget i 3åringen min stikkpille en gang pga skyhøy feber. Følte meg virkelig som en overgriper, men da barnet ble slapp og rolig i hele kroppen etter få minutter, så var det verdt det. Men nå har vi kjøpt mikstur.

Har ikke vært nødvendig foreløpig, men det er lettere å sprøyte inn noen få ml i munnen enn å stappe en tablett opp i rumpa tenker jeg.

Anonymous poster hash: dc558...378

Skrevet

Vi har gitt datteren vår stikkpiller maaaaange ganger pga feber. Hun hadde flere tilfeller med feberkramper når hn var mindre, og etter den første gangen, hvor hun nesten sluttet og puste og "forsvant", så fikk vi beskjed om å gi febernedsettende så snart hun hadde over 38 i feber. Hun var VELDIG mye syk da hun begynte i bhg, så vi har nok brukt noen pakker Paracet.... ;-)

Du føler deg skikkelig slem, men du MÅ bare!!

Anonymous poster hash: b7b96...596
Skrevet

Ved feberen tvinger jeg i han paracet uansett ettersom mange i familien har fått feberkrampe.

Skrevet

Å ta medisin er ikke valgfritt her i huset!

Noen ganger må man bruke tvang, ikke hyggelig men nødvendig.

Skrevet

Prøv med mikstur, den synes jeg er bedre enn brusetbl :)

Skrevet

Mikstur ogen liten sjokoladebit som premie funker fjell her.

Anonymous poster hash: adbe4...508

Skrevet

Vi kjøpte flytende ibux vi. Problem løst. 😀

Jeg hater stikkpiller på meg selv, så da var valget enkelt.

Vi hadde vel aldri behov for å gi paracet i den alderen, men vi kjøpte ibux i tilfelle.

Vi kjøpte også paracet smeltetabletter i tilfelle. De er aldri blitt brukt, men veldig betryggende å ha.

Vi har gitt ibux noen få ganger. Fungerer veldig bra.

Har en som aldri er syk. Men er alltid beredt hvis han blir det.

Vi er ikke av de som hverken har febermål eller febernedsettende i hus.

Anonymous poster hash: 4f127...9bc

Skrevet

Jeg har en fireåring i hus som det er så og si umulig å få i smertestillende, men hvis det hadde vært helt, helt nødvendig så ville jeg satt en stikkpille. Det ville krevd en del makt men jeg tror jeg skulle fått det til. Men håper det aldri blir nødvendig...

Anonymous poster hash: 68e15...9b1

Skrevet

Kjøp ibux mikstur. Det er "godteri for syke" her i huset.

Funker som bare det.

Anonymous poster hash: 9b66a...688

Skrevet

Vi brukar smeltetablett med banansmak, og til den minste har eg på ein dråpe vatn så den løyser seg opp.  Men om det er voksesmerter, så er det eigentleg ikkje anbefalt å gje smertestillande, då det skal gå over av seg sjølv etter omlag ein halv time.  Så hadde nok ikkje starta krig i det tilfellet.

(men hjå oss har han som er plaga fått paracetamol mange gonger, sidan han har svært vondt, og smertene ofte kjem att når han ikkje får det)

Skrevet

Når barnet her nekter plent og en faktisk må gi smertestillende så er stikkpille eneste utvei. Kjenner jeg blir irritert når noen nevner ordet overgrep i den sammenhengen. Ja, pilla skal inn i rumpa, men det er vel så langt fra overgrep en kan komme. Dette er en liten stikkpille, og den blir gitt pga. omsorg og det beste for barnet. Bare jeg som synes ordet overgrep ikke hører hjemme her?

Anonymous poster hash: b5b01...f75
Skrevet

Jeg smuldret opp en halv paracet og ga med en t-skje skoladepålegg til jenta mi på 4 år.

Anonymous poster hash: f7c36...68a

Skrevet

Jeg tenker at hvis det er vanlig at fireåringen skriker av smerte burde han kanskje undersøkes av lege?

Anonymous poster hash: 5e954...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...