Gå til innhold

For dårlig for drillkonkurranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 10 år går på drill og dette er en idrett hun virkelig "brenner" for. Siden treningen er 2 ganger i uka + en rekke seminarer valgte hun i fjor og droppe andre aktiviteter for å fokusere på drill. I fjor var hun mye borte pga hodepine og kvalme. Det bedret seg da vi fant ut at hun led av migrene og kunne ta visse forholdsregler. I fjor fikk hun beskjed om at hun ikke fikk bli med på en konkurranse fordi hun hadde vært mye borte, men hun var "velkommen" til å se på. En skuffet jente ble hjemme, mens resten av troppen likevel endte på siste plass. Som om det ikke var nok ville trenerne at vi skulle få legeerklæring på at hun ikke kunne delta, slik at de fikk kontingenten igjen. Dette synes legen var så uforskammet og unødig ressursbruk, at hun ikke ville gi det. Og det va HELT GREIT for meg.

Siden oppstart i høst har hun vært på alle treningene utenom 1. Likevel har jeg nå fått melding om at hun henger etter og at hun må øve hjemme ellers går det utover resten av troppen. Jeg spurte hva som skjedde hvis hun ikke blir bedre?

Da kunne hun få ha en solo, for det går ikke utover resten av troppen!

Kjenner jeg får vondt i magen :-( Jenta er 10 år og driver med drill fordi hun elsker det, selv om resten av venninnene har falt fra for lenge siden... Hva gjør det med ei lita jente i den alderen og bli utestengt på den måten?

Synes det blir feil og litt for seriøst i den alderen...

Jenta vil jo uansett finne ut at hun muligens er for dårlig når hun blir eldre, de fleste faller jo fra i ungdomsskole alder.

Dette er en tropp som har bunnplasseringer, hvor til og med de eldste mister staver i hytt og pine. De sliter med rekrutering og at jentene blir værende særlig lenge.

Mener selv at dette er uthenging og på grensa til mobbing. Hun er for dårlig for troppen, men en solo kan hun gjerne ha?!

Hun ville slutte etter første episode, men da kom det mange meldinger om at de ville ha henne tilbake..

Anonymous poster hash: 8fda0...ee4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Askøy?

Anonymous poster hash: ba32b...9a4

Skrevet

Hvem i allverden gir disse beskjedene? Er det treneren eller klubben? Hvis det er treneren ville jeg snakket med klubbledelsen, er det ledelsen ville jeg tatt det høyere. Vet ikke hvordan det er i drilling, men i fotball er tiårsalderen fortsatt under barneidretten, og dette ville vært ugreit.

Anonymous poster hash: 64464...17a

Skrevet

Jeg skjønner problemet ditt. Men har hun vært med på konkurranser før? Det er utrolig kjipt for en hel tropp å måtte droppe nummeret sitt fordi en er syk. Det er da ikke noe gøy for henne heller? Det tar jo måneder med jobbing å få til et nummer for en tropp...

og selv de beste i Norge har dager hvor de mister mye når det gjelder som mest, men det er noe annet når noen faktisk er helt fraværende...

En løsning er selvsagt solo, og marsjering får hun vel være med på uansett? Dere kan jo spørre om hun kan få være med på en duo eller mindre tropp? Hvor mange 'hovedtropper' har drillkorpset? Blir hun veldig demotivert hvis hun ikke får være med på hovedtroppens nummer, men en mindre tropp/duo?

Anonymous poster hash: 8ba1a...e04

Skrevet

Jeg skjønner problemet ditt. Men har hun vært med på konkurranser før? Det er utrolig kjipt for en hel tropp å måtte droppe nummeret sitt fordi en er syk. Det er da ikke noe gøy for henne heller? Det tar jo måneder med jobbing å få til et nummer for en tropp...

og selv de beste i Norge har dager hvor de mister mye når det gjelder som mest, men det er noe annet når noen faktisk er helt fraværende...

En løsning er selvsagt solo, og marsjering får hun vel være med på uansett? Dere kan jo spørre om hun kan få være med på en duo eller mindre tropp? Hvor mange 'hovedtropper' har drillkorpset? Blir hun veldig demotivert hvis hun ikke får være med på hovedtroppens nummer, men en mindre tropp/duo?

Som sagt i høst har hun kun gått glipp av en trening. Hun bestemte seg for å slutte i fjor, men da sendte treneren en del meldinger om at de gjerne vil ha henne tilbake og hun valgte derfor å fortsette. Og jeg er redd det vil være veldig trist for henne og finne ut at hun ikke er god nok til å være med de andre i troppen. Ja hun har vært med på konkurranser før.

hi

Skrevet

Hvem i allverden gir disse beskjedene? Er det treneren eller klubben? Hvis det er treneren ville jeg snakket med klubbledelsen, er det ledelsen ville jeg tatt det høyere. Vet ikke hvordan det er i drilling, men i fotball er tiårsalderen fortsatt under barneidretten, og dette ville vært ugreit.

Anonymous poster hash: 64464...17a

Får meldinger av treneren, men vet ikke hva ledelsen sier om dette...

Hi

Skrevet

Askøy?

Anonymous poster hash: ba32b...9a4

Nei.. Men kanskje likt over hele linja? hi

Skrevet

Øver hun hjemme?

Anonymous poster hash: 8f616...fc7

Skrevet

Sånn er livet idretten.

Anonymous poster hash: 7e17f...caa

Skrevet

Kanskje ikke noe rart at de sliter med rekrutteringen om det er sånne meldinger de sender rundt til folk.  Hadde det vært et topplag, ville det nå kanskje vært en ting, men dette høres ikke greitt ut.

Skrevet

Sånn er livet idretten.

De er unger. Det skal vel være gøy og sosialt? Noen har anlegg og noen ikke, noen kan trene og trene og aldri bli god "nok". Gikk selv på fotball i mange år og hadde det knall gøy, når jeg ble eldre innså jeg at jeg at ikke akkurat var noen stjerne. Men  hadde det likevel gøy de årene det varte. Vi vil jo at ungene skal aktiviseres og det må jo gjelde ALLE barn? 

Hi

Skrevet

Øver hun hjemme?

Anonymous poster hash: 8f616...fc7

Ja hun øver litt hjemme. Men sikkert ikke nok... Men noen har anlegg og andre kan trene hvor mye de orker uten å bli "god nok". Synes alle barn bør ha følelsen av å bli inkludert.

Hi

Skrevet

Jeg er enig med deg, alle må inkluderes! Og når jenta di er med på treningene og konkurransene har trenerne håndtert dette dårlig syns jeg. Du får prøve å spørre dem hva dere skal gjøre for å få henne med i troppen igjen. Sier de at hun er for dårlig så nevner du bunnplasseringer deres. Sier de at hun er ustabil ift trening så sier du at hun kun har fravær på en trening i høst, og at hun er med på konkurransene.

Skrevet

Håper forresten dette ikke gjelder Flatåsen?...

Skrevet

Sånn er livet idretten.

De er unger. Det skal vel være gøy og sosialt? Noen har anlegg og noen ikke, noen kan trene og trene og aldri bli god "nok". Gikk selv på fotball i mange år og hadde det knall gøy, når jeg ble eldre innså jeg at jeg at ikke akkurat var noen stjerne. Men hadde det likevel gøy de årene det varte. Vi vil jo at ungene skal aktiviseres og det må jo gjelde ALLE barn?

Hi

Hvis du tror det konkurranseidretter har noen innebygget "moral" om fellesskap og delt glede, tar du feil. Målet er alltid å vinne. Flott at noen har funnet ut at de kanskje vinner oftere når deltakerne er glade og motiverte; men som du ser har ikke alle hatt samme innsikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...