Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg er vokst opp med en far som gav oss ris. Han var veldig utplmodig også, så om vi kranglet var det den som han trodde hadde skylden som fikk ris. Selv om kanskje en annen startet krangelen. Kunne ikke falt meg inn å behandle mine barn slik, grøsser bare av tanken. Ellers hadde jeg en flott oppvekst, men akkurat dette sitter igjen... Flere? Anonymous poster hash: 37f76...6f1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Og en i klassen vokste opp med å bli løftet etter øret om han gjorde noe han ikke fikk lov til... Moren som gjorde dette. Anonymous poster hash: 37f76...6f1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Kall en spade for en spade..Det er vold rett og slett. Har opplevd min del av dritt i oppveksten, også vold. Mitt barn er ikke i nærheten av å oppleve slikt, jeg fokuserer heller på annen form for kommunikasjon. Anonymous poster hash: 654ad...f33
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Vokste også opp med ris på baken. Kjenner jeg grøsser av tanken egentlig og kan ikke forstå at pappa faktisk gjorde dette. Jeg har aldri gjort noe slikt og jeg kunne aldri i verden tillate at mannen gjorde det heller. Anonymous poster hash: 9e813...003
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg fikk også ris. De sluttet når jeg var tre år. Jeg husker det så godt. Det var ikke vondt for jeg fikk det på bleierumpa men jeg husker den flaue ydmykende følelsen. Men ble folk av meg og er glad i mine foreldre for det. Jeg kunne aldri gjort noe slik mot mine barn. Anonymous poster hash: 013c2...f9b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Hi her. Jeg fikk det lengre enn som så, husker det var vondt, og husker også den ydmykende følelsen. Hadde flytta fra mannen om han gjorde noe sånt mot barna. Mamma gjorde det aldri, kun pappa. Har inntrykk av at det var vanlig på den tiden, helt forjævlig, og glad for at folk er mer oppegående i dag! Anonymous poster hash: 37f76...6f1
TinaK 1990 Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg fikk også ris. De sluttet når jeg var tre år. Jeg husker det så godt. Det var ikke vondt for jeg fikk det på bleierumpa men jeg husker den flaue ydmykende følelsen. Men ble folk av meg og er glad i mine foreldre for det. Jeg kunne aldri gjort noe slik mot mine barn. Anonymous poster hash: 013c2...f9b De SLUTTET når du var 3...Ergo du var bitteliten og bleie barn når foreldrene dine utøvde vold mot deg...huff
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg er mer for å bruke verbal irettesettelse. Om de gjør noe galt skal det forklares med ord hvorfor, istedet for å bruke fysisk skremmepropaganda. Vil da ikke at ungene skal være redd meg heller, men at de heller føler de kan komme til meg med alt, selv om de har gjort noe galt. Anonymous poster hash: b62da...0e3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Vi fikk ris frem til skolealder, med litt spark og riving i håret når vi ble eldre. Dette gjaldt både mor og far. Det er noe vi ikke diskuterer nå og skal liksom late som det ikke skjedde, men jeg tror de skammer seg overvdet i dag og at de rett og slett ikke var modne nok til å takle utfordringer da de fikk barn. Er fremdeles ikke noe som kan unnskyldes og jeg vil aldri slå mine barn Anonymous poster hash: fa906...bcc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg fikk også ris. De sluttet når jeg var tre år. Jeg husker det så godt. Det var ikke vondt for jeg fikk det på bleierumpa men jeg husker den flaue ydmykende følelsen. Men ble folk av meg og er glad i mine foreldre for det. Jeg kunne aldri gjort noe slik mot mine barn. Anonymous poster hash: 013c2...f9b De SLUTTET når du var 3...Ergo du var bitteliten og bleie barn når foreldrene dine utøvde vold mot deg...huff Jepp. Slik var det. Andre tider nå takk og lov. Anonymous poster hash: 013c2...f9b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 jeg fikk ris til jeg var i tenårene.. ned med buksa, legge seg ned på pappas fang også smekk på rumpa.. jeg husker godt når han sa at dette var siste gang du får ris... kunne aldri tenke meg å gjøre dette med barna. Anonymous poster hash: bc1d9...63d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Faren min tok meg med inn på soverommet mitt, slo av lyset og riset meg så hardt at den ytterste huden på baken flasset av etterpå. Jeg husker ikke hva mer som kan ha skjedd der inne, men jeg har fortrengt episoden. Foreldrene mine har sviktet på mange måter... Anonymous poster hash: 337fb...cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå