Gå til innhold

Dere som har operert bort galleblæren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke plager hadde dere i forkant? Og hvor mye/ofte?

Anonymous poster hash: f5dec...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magesmerter. Kjentes ut som vonde kynnere, bare at jeg ikke var gravid og at det satt i hele natta. Stort sett fra ca 11-12 om kvelden til 5-6 om morgningen.

Ingen tegn til betennelse i kroppen og legene kunne ikke se at jeg hadde feber. Har en normal temperatur på 36grader og plutselig gikk jeg på konstant 37,5. For meg er det feber, men for legene var det ikke feber. Var konstant varm, er egentlig en person som fryser hele tiden.

Etterpå gikk jeg ned til 36 og begynte å fryse igjen. :P Jeg passet ikke inn i boksen til legene så de føyset meg bort og det endte med haste oprasjon. De magesmertene unner jeg ikke min værste fiende.

Anonymous poster hash: b5e8d...693

Skrevet

Magesmerter. Kjentes ut som vonde kynnere, bare at jeg ikke var gravid og at det satt i hele natta. Stort sett fra ca 11-12 om kvelden til 5-6 om morgningen.

Ingen tegn til betennelse i kroppen og legene kunne ikke se at jeg hadde feber. Har en normal temperatur på 36grader og plutselig gikk jeg på konstant 37,5. For meg er det feber, men for legene var det ikke feber. Var konstant varm, er egentlig en person som fryser hele tiden.

Etterpå gikk jeg ned til 36 og begynte å fryse igjen. :P Jeg passet ikke inn i boksen til legene så de føyset meg bort og det endte med haste oprasjon. De magesmertene unner jeg ikke min værste fiende.

Husker ikke hvor ofte det var, men over en periode på 2 år kom smertene stadig oftere.

Skrevet

Husker ikke hvor ofte det var, men over en periode på 2 år kom smertene stadig oftere.

Takk for svar.

Hvorfor endte det med hasteoperasjon?

Fikk du vondt når du spiste?

Skrevet

Fikk vannvittige smerter i mellomgulvet, endte på legevakten hver gang. Hadde 2-4 anfall før det ble bestemt at den skulle fjernes.

Det kunne komme plutselig, trengte ikke spise noe spesielt.

Blæren var litt betent da de fjernet den.

Anonymous poster hash: 1c9f3...3a7

Skrevet

Takk for svar.

Hvorfor endte det med hasteoperasjon?

Fikk du vondt når du spiste?

Ble haste operert fordi jeg gikk med konstante smerter en hel helg og det var kun kraftige smertelindring og muskelavslappende som fungerte. Da jeg hatt symptomer i 2 år og siden jeg "manglet" symptoner tok ikke legene meg på alvor. Til tross for at jeg prøvde å si at jeg hadde feber osv.

Smertene kunne komme plutselig uten sammenheng med mat, men også om jeg hadde spis fet mat.

Skrevet

Hadde smerter flere ganger i løpet av en 2-3 års periode. Kom om natten. Reagerte ikke på fet mat, men enkelte krydder, bl.a. sterk tacosaus. Siste anfall varte fra 1 om natta til 16 på ettermiddagen. Var da til legevakt der jeg fikk betennelsedempende som jeg skulle ta sammen med paracet. Fikk og anbefaling å bestille time til lege. Lege sjekket meg og sendte meg til ultralyd som videre henviste meg til operasjon sammen med lege.

Var på samtale etter 1/2 år og da det hadde gått et år ringte jeg sykehuset og fikk time 3 uker etterpå.

Min bestemor har også gallestein og reagerer på.mye. bl.a. tomater, ris, druer og krydder

Anonymous poster hash: bf236...37a

Skrevet

Hadde fire-fem gallesteinsanfall fordelt på et par år. Anfallene kom om natta, som takvise, sterke smerter i mellomgulvet. De siste jeg hadde var også ledsaget av brekninger.

Det hjalp litt med voltaren stikkpiller men til slutt ble det operasjon.

Det eneste jeg kommer på som kan ha utløst anfallene er at jeg før to av de hadde spist marsipan...

Anonymous poster hash: 96b9f...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...