Gå til innhold

Nå er jeg så lei!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får et x antall ganger i løpet av uka høre "Oy, så stor han er" om babyen vår på 3 måneder. Hadde han vært stor så ok, men han er ikke det.

En jente som er født et par dager før han er 2 kg tyngre og en gutt som er født 6 uker før han er like stor. Han ligger under på kurven og etter 3 måneds kontrollen måtte vi komme tilbake for ekstra veiing da de syns han hadde lagt lite på seg. Også får jeg høre av peti og kreti at han er sååååå stor.

Ikke er det vits i å si noe heller, da føyser "de" det bare bort. Som om de ikke tror på meg.

Blæææ, måtte bare ha ut litt frustrasjon. Vet det ikke er noe noen av dere kan gjør med det. ;) greit å ha et sted å "tømme" seg når det ikke nytter å si noe ellers.

Anonymous poster hash: 09e95...600

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje bare litt uproporsjonert så han ser stor ut? Uansett, who cares! Er stor=negativt?

Anonymous poster hash: f256f...de1

Skrevet

Kanskje bare litt uproporsjonert så han ser stor ut? Uansett, who cares! Er stor=negativt?

Jeg får ikke inntrykk av at Hi synes det er negativt med store babyer. Hun synes det er negativt at så mange som tydeligvis ikke har peiling kaller hennes baby stor, når sannheten er at han ligger under kurven og hun sikkert er bekymret for det.

Hi, hev deg litt over det. Om du gidder sier du "han er faktisk mindre enn han burde være, men han er heldigvis frisk", kort og informativt. Om du ikke gidder så bare jatter du med, bytter tema, hva som helst.

Og om heller ikke det fungerer, så kan du alltids ha en liten "samtale" med deg selv inni deg selv uten at noen merker noe.... "he-he... ja, der har vi enda en besserwisser, gutten min. Enda en som tror h*n har peiling, men ikke aner hva h*n snakker om. Jaja, alle kan ta feil ;) "

Om du greier å le litt av det inni deg vil du ha det bedre, tror jeg.

Men, det kan også være noen som synes du akkurat har født og forventer en mindre baby, ikke har fått med seg, eller tenker over at han er blitt tre måneder. Uansett tror jeg folk på en klossete måte prøver å "berolige" deg når de ikke vil høre at han er liten - velment, men ikke særlig fungerende for deg.

Gratulerer med gutten :)

Anonymous poster hash: 203f7...44e

Skrevet

Haha. Du må bare lære deg å bli selektiv døv.

Når man har barn så blir det lov å kommentere ALT åpenbart.

En trøst er jo at det som regel ikke er ondskapsfullt ment. I mangel på noe å si så kommer slike enkle kommentarer.

Anonymous poster hash: 8f4d0...00b

Skrevet

Forferdelig irriterende at folk skal kommentere alt sånt?! Skjønner godt du blir irritert!

Jeg er 4 mnd på vei og får SÅÅÅ mange kommentarer på "hvor stor jeg er" og "er du sikker på at du ikke har termin ennå?" Er det mulig liksom? Har andre noe med hvor stor babyen din er eller magen min er??

Anonymous poster hash: 7b27a...d59
Skrevet

Sånn har jeg det med min baby og, hi. Han er 4,5 mnd og 7,2 kg. Så ja, han er i øvre sjiktet, men so what? Ingen er like.

Anonymous poster hash: 1518e...058

Skrevet

Neida, han er ikke det heller, og nei, stor er ikke negativt :) så lenge det ikke er farlig stort.

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet. Hvor stor er han da?

Anonymous poster hash: 1518e...058

Skrevet

Kanskje min baby er den 6 uker for tidlig fødte, fordi han er rund! Hehe

Vi får også masse kommentarer på størrelse. Kanskje fordi han har skikkelig bollekinn. Men jeg at babyer kler å være runde, og særlig min baby :)

Mitt inntrykk er at folk glemmer fort hvor store babyer er i ulike faser. Noen har trodd min 6 mnd baby er 8 mnd, mens andre har trodd han var mye mindre

Anonymous poster hash: ab161...9f1

Skrevet

De mener ikke:"så stor han har blitt" da?

Anonymous poster hash: 98be5...977

Skrevet

Vil nå tro de mener at han vokser og blir stor.

Min baby var en koloss på 3mnd (10kg og str 80 i klær...). Folk sa ikke at han var stor. De spurte leende om vi kun ga ham fløte..

Anonymous poster hash: 49bd8...572

Skrevet

Ikke sånn der "næmmen så stor han har blitt", men sånn der "oy, han var stor du" med et negativt tonefall. Har fått noen koselige kommentarer i den forstand at han vokser så fort osv. men dette innlegget er ment på alle de negative kommentarene jeg har fått.

Har var 62,5 cm og 6070gram på 3 måneds kontrollen. Jeg reagerte ikke så veldig på vekta da han er frisk og rask. Sover godt om natta og er veldig våken når han er våken. Helsestasjonen ville ha han han på ekstra veiing da han har gått ned noe på kurven.

Må bare heve meg over det og tenke som så at jeg er trygg på at han har det bra. Litt liten, sier de, men nå er ikke jeg så stor heller. Det toppet seg bare litt i dag etter først et svagerskap fyllt med "stor mage du har da", "sikker på at du har fått rett termin så stor som du er", "det er sikkert to der inne" osv. For så 3 måneder med negative stor baby kommentarer også beskjed om at han er liten. Det ble bare litt nok. Bare å ta seg i nakken, finne noen andre å være sammen med og nyte permisjon med lille gullet.

Skrevet

Vi får også masse kommentarer på størrelse. Kanskje fordi han har skikkelig bollekinn. Men jeg at babyer kler å være runde, og særlig min baby :)

Mitt inntrykk er at folk glemmer fort hvor store babyer er i ulike faser. Noen har trodd min 6 mnd baby er 8 mnd, mens andre har trodd han var mye mindre

Ser at den kunne misforstås, men jeg mente at han som var like stor var født 6 uker før min kar :)

Rart at alle på død og liv skal si sin mening om andres unger. Jeg syns også unger skal være litt runde :) gode bollekinn og babyvalker :) også har de litt å tære på når de blir syk. Vår eldste har aldri hatt noe å tære på og blir ekkelt tynn når hun blir syk.

Skrevet

Får et x antall ganger i løpet av uka høre "Oy, så stor han er" om babyen vår på 3 måneder. Hadde han vært stor så ok, men han er ikke det.

En jente som er født et par dager før han er 2 kg tyngre og en gutt som er født 6 uker før han er like stor. Han ligger under på kurven og etter 3 måneds kontrollen måtte vi komme tilbake for ekstra veiing da de syns han hadde lagt lite på seg. Også får jeg høre av peti og kreti at han er sååååå stor.

Ikke er det vits i å si noe heller, da føyser "de" det bare bort. Som om de ikke tror på meg.

Blæææ, måtte bare ha ut litt frustrasjon. Vet det ikke er noe noen av dere kan gjør med det. ;) greit å ha et sted å "tømme" seg når det ikke nytter å si noe ellers.

Er han stor da?! :P min jente på 18 mnd er 10 kilo og 80 cm, passe nå men hun har alltid vært litt liten som baby. Fikk alltid høre det på helsestasjon frem til hun var 7-8 mnd. Drit i kommentarer!

Anonymous poster hash: 848b1...926

Skrevet

Ser at den kunne misforstås, men jeg mente at han som var like stor var født 6 uker før min kar :)

Rart at alle på død og liv skal si sin mening om andres unger. Jeg syns også unger skal være litt runde :) gode bollekinn og babyvalker :) også har de litt å tære på når de blir syk. Vår eldste har aldri hatt noe å tære på og blir ekkelt tynn når hun blir syk.

6 uker ETTER!!! 😨 Ikke før :P

Skrevet

Er han stor da?! :P min jente på 18 mnd er 10 kilo og 80 cm, passe nå men hun har alltid vært litt liten som baby. Fikk alltid høre det på helsestasjon frem til hun var 7-8 mnd. Drit i kommentarer!

Anonymous poster hash: 848b1...926

Syns selv han er passe, 62,5cm og 6070gram :)

Svigerinna mi har også hatt små unger og er temmelig drit lei hele systemet. Gutter som er små, men i full fart og er friske.

Skrevet

Men han er jo ikke spes stor? Snuppa mi er samme lenge men 6,3 kg (også 3 mnd). Har ikke hørt fra noen at snuppa mi er stor. Folk er rare.

Tror de bare glemmer helt hva som er normalt (og der er variasjonen stoooore!) Han er jo helt perfekt!

Anonymous poster hash: 0c119...ff6
Skrevet

Men han er jo ikke spes stor? Snuppa mi er samme lenge men 6,3 kg (også 3 mnd). Har ikke hørt fra noen at snuppa mi er stor. Folk er rare.

Tror de bare glemmer helt hva som er normalt (og der er variasjonen stoooore!) Han er jo helt perfekt!

Anonymous poster hash: 0c119...ff6

Nei, syns heller ikke han er stor. Slank ja, men verken stor eller liten. Syns godt han kunne hatt mer bollekinn og litt valker :) helt perfekt til seg selv :) snuppa de høres også perfekt ut :)

Skrevet

Jeg får ikke inntrykk av at Hi synes det er negativt med store babyer. Hun synes det er negativt at så mange som tydeligvis ikke har peiling kaller hennes baby stor, når sannheten er at han ligger under kurven og hun sikkert er bekymret for det.

Hi, hev deg litt over det. Om du gidder sier du "han er faktisk mindre enn han burde være, men han er heldigvis frisk", kort og informativt. Om du ikke gidder så bare jatter du med, bytter tema, hva som helst.

Og om heller ikke det fungerer, så kan du alltids ha en liten "samtale" med deg selv inni deg selv uten at noen merker noe.... "he-he... ja, der har vi enda en besserwisser, gutten min. Enda en som tror h*n har peiling, men ikke aner hva h*n snakker om. Jaja, alle kan ta feil ;) "

Om du greier å le litt av det inni deg vil du ha det bedre, tror jeg.

Men, det kan også være noen som synes du akkurat har født og forventer en mindre baby, ikke har fått med seg, eller tenker over at han er blitt tre måneder. Uansett tror jeg folk på en klossete måte prøver å "berolige" deg når de ikke vil høre at han er liten - velment, men ikke særlig fungerende for deg.

Gratulerer med gutten :)

Anonymous poster hash: 203f7...44e

Takk :) har hatt noen sånne som ikke har fått med seg hvor fort tida har gått også :) men de er ikke negativ :/ det er de som er slitsomme :P men ja, skal prøve heve meg over det vel viten om at de ikke har peiling ;)

Skrevet

Jeg har fått høre det andre veien, så slank han er. Ikke så veldig gøy når vi stresser med at han har gått opp for lite og helsesøster maser om vekt. Man får bare heve seg over det og jatte med.

Anonymous poster hash: c2b9f...147

Skrevet

Du høres litt hårsår ut  ;) Tro meg,det kommer mange kommentarer før han blir voksen,og enten er han stor eller liten, tjukk eller kort. Det er bare hva folk sier og ikke noe man behøver å ta på vei for.

Skrevet

Du høres litt hårsår ut ;) Tro meg,det kommer mange kommentarer før han blir voksen,og enten er han stor eller liten, tjukk eller kort. Det er bare hva folk sier og ikke noe man behøver å ta på vei for.

Hårsår nei, absolutt ikke. Da hadde jeg skrevet dette innlegget for flere måneder siden ;) Ble bare drit lei i dag og måtte ha det ut :) når man får slikt servert mange nok ganger er det ille uansett hvor lite hårsår man er :)

Skrevet

Min baby var en koloss på 3mnd (10kg og str 80 i klær...). Folk sa ikke at han var stor. De spurte leende om vi kun ga ham fløte..

Seriøst?? Datteren min på 16 mnd er 10 kg og bruker 80 i klær, kan ikke se for meg hvordan en på 3 mnd kan være så lang??

Anonymous poster hash: 388f9...a5c

Skrevet

Seriøst?? Datteren min på 16 mnd er 10 kg og bruker 80 i klær, kan ikke se for meg hvordan en på 3 mnd kan være så lang??

Anonymous poster hash: 388f9...a5c

Hun er vel neppe 80 cm lang... Eldste min var skikkelig tjukk som baby, han brukte også 80 omtrent på den tida. Klærne strekkes ut når de er runde;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...