Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Når man tar et planlagt keisersnitt, -hva skjer da med slimproppen og livmorhalsen? Jeg tenker at renselsen etter fødsel fungerer på samme måte som ved vaginal fødsel, da blodet kommer fra sår i livmoren der morkaken satt. Men normalt har jo ikke slimproppen gått allerede ved et planlagt KS? Livmorhalsen er vel fortsatt lang og lukket? Eller tar jeg helt feil? Lurer da på hvordan renselsesblodet kommer ut, -om slimproppen går og man starter modning av livmorhalsen helt av seg selv under/etter et planlagt KS eller om dette blir fysisk "fikset" under KS-inngrepet? Anonymous poster hash: ca89d...093
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Her har slimproppen gått en stund før ks alle gangene Anonymous poster hash: 9450e...877
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Godt spørsmål. Jeg hadde planlagt ks i mai, og merket ingenting rart med verken livmorhalsen eller renselsen. Alt gikk som normalt, og var ganske likt de to foregående fødslene mine. Anonymous poster hash: 3bc46...9df
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg har tatt keisersnitt en gang, det ble bestemt kvelden før, og ble utført fem dager før termin. Jeg aner ikke hva som hendte med slimproppen, men renselsen varte i nesten fem uker. Det var store mengder blod i omtrent to uker, der jeg måtte bruker bleier den første uka...også som en litt svak mens i omtrent tre uker til. Anonymous poster hash: a7262...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå