Gå til innhold

Bare jeg som sparer på småhandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser alle skriver at det er mest lønnsomt å ukeshandle. Her har jeg erfart at å kjøpe inn mye av gangen, fører til mer kasting av mat.

Jeg handler til 2-3 middager av gangen og 2-3 dager med brødmåltider. Hvis jeg kommer over produkter på tilbud med lang holdbarhet, så kan jeg kjøpe inn mer. Så passer jeg på å kjøpe mat som er satt ned i pris pga holdbarhet. Jeg drar ikke med meg mye unødvendig og synes det er lettere å planlegge for 2-3 dager av gangen, enn 1 uke.

Anonymous poster hash: 5b933...4aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver sin smak. Noen er bedre til å planlegge enn deg.

Anonymous poster hash: 2cbba...0e3

Skrevet

Det man først og fremst sparer på ved storhandling er jo det at man planlegger. Hvis man ikke klarer å planlegge en uke frem i tid vil man heller ikke spare noe særlig. 

Når det gjelder småhandling så er heller ikke det kostbart i seg selv, det er fristelsen for å kjøpe ting man ikke trenger som blir merutgiften. Den fristelsen møter man oftere jo oftere man handler. Er du disiplinert og holder deg til handleliste og planlagte menyer er det hverken mer kostbart eller billig å handle ofte. Med mindre man skal legge inn tiden og utgiftene ved å komme seg på butikken bruker i regnestykke da.

Skrevet

Så lenge du er disiplinert og ikke handler mye på inpuls blir det ikke noe dyrere å handle ofte. Selv handler vi bare en gang i uka fordi det er kjedelig å gå i butikken og det tar tid i en ellers travel hjerdag, men jeg tror ikke vi sparer så mye på det i kroner.

Anonymous poster hash: 64eda...fe2
Skrevet

Vi handler 1 gang i uken. Men brød, melk og grønnsaker/frukt handler vi inn 2 ganger

Anonymous poster hash: 7140c...857

Skrevet

Jeg ser alle skriver at det er mest lønnsomt å ukeshandle. Her har jeg erfart at å kjøpe inn mye av gangen, fører til mer kasting av mat.

Jeg handler til 2-3 middager av gangen og 2-3 dager med brødmåltider. Hvis jeg kommer over produkter på tilbud med lang holdbarhet, så kan jeg kjøpe inn mer. Så passer jeg på å kjøpe mat som er satt ned i pris pga holdbarhet. Jeg drar ikke med meg mye unødvendig og synes det er lettere å planlegge for 2-3 dager av gangen, enn 1 uke.

Anonymous poster hash: 5b933...4aa

Da er du dårlig til å planlegge, skrive ukesmeny

Anonymous poster hash: 554f1...ab0

Skrevet

Som vanlig er DIB damene kjempeflinke på det meste. Denne gangen ukesmenyer og alle er på butikken kun 1 gang pr uke.

😂

Anonymous poster hash: 66f86...5bf

Skrevet

Som vanlig er DIB damene kjempeflinke på det meste. Denne gangen ukesmenyer og alle er på butikken kun 1 gang pr uke.

😂

Anonymous poster hash: 66f86...5bf

Jeg storhandler hver mandag. Fredag fyller jeg på.med frukt/grønt.

Anser meg ikke som flink, men fornuftig.

Anonymous poster hash: 554f1...ab0

Skrevet

Handler nesten hver dag vi og sparer heller ikke noe på å handle en dag i uka. Jeg impuls handler ikke! Uka er planlagt, men plutselig vil ungene ha venner til middag, så står vi der to voksene uten barn fordi de er invitert bort, så er ingen hjemme da svigermor lager middag.... Så må vi kaste om vi har handlet for mye. Dessuten hender det jeg får lyst på suppe om været er stygt og en salat om det er pent.

Anonymous poster hash: d0bd9...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...